welke analoge synth?

Toch moet ik zeggen dat die KS-rack voor 895 euro's een van de goedkopere VA's is. En doet volgens mij niets af aan de kwaliteit van het produkt. Maar ja, de nordlead 2 wordt ook steeds goedkoper (zal ondertussen wel zijn limiet bereikt hebben).

Ik denk dat je voor de beste prijs/kwaliteit verhouding het beste voor 1 van die twee kan kiezen. Of je moet tweedehands gaan.

Over dat hoover geluid. Het is volgens mij niet zo dat je dat in ieder nummer gaat gebruiken. Dus het zou onzin zijn om daar je keuze van synthesizer op te baseren. Dan kan je het net zo goed samplen.

normaal komt de Alesis ION eind februari uit, dacht voor iets van een 1200€.

Hadden we het hier niet over analoge synths.
Die klinken nl. behoorlijk anders dan virtueel analoge synths.

Er was trouwens toch ook zo'n nederlands project voor een (polyfone?) analoge synth.
Wanneer die klaar zou zijn wisten ze nog niet maar de specs klonken wel geinig.

Re: Re: Studio Electronics..

Re: Re: Studio Electronics..

Origineel geplaatst door olaf
dat ging ik ook doen twee maanden geleden. luisteren naar analoge bakken van studio electronics. toch kwam ik met een doepfer a100 thuis.

...onbegrijpelijk... Vind ik hetzelfde als luisteren naar een Lexicon en thuiskomen met een Behringer :D Maar een ieder z'n ding, natuurlijk. Laatst weer eens naar zo'n Doepfer systeem staan luisteren, werd bespeeld door Rob Hordijk, en die man kan echt wel wat op zo'n ding hoor, maar ik vond de geluidskwaliteit echt beneden peil... Kan iig niet tippen aan de power van een S.E. naar mijn altijd bescheiden mening..

Origineel geplaatst door fuse
En als dat dan getackled is dan is dit niet meer dan een 'wat voor synth moet ik kopen' draad waar er van legio van zijn geweest. Zou zeggen, lees dan maar eens wat draden na want hier is al zoveel over gesproken. Zul je versteld van staan.

Ik snap nog steeds niet waarom dat niet mag. Er reageren nog steeds mensen best fatsoenlijk als je een vraag stelt die al gesteld is... wat is daar nou mis mee. Als je geen zin hebt om te antwoorden, dan hoeft het ook niet.

Ik denk dat het goed is als zo'n thread niet meteen doodgeslagen wordt met een "jee dat is al eens gevraagd" antwoord, omdat er dan op een dag (theoretisch gesproken) niets nieuws meer online komt. De kracht is soms juist dat er af en toe iets herhaald wordt waar dan wel weer wat nieuws uit komt. Wat heb je nou aan antwoorden van verleden jaar?

Re: Re: Re: Studio Electronics..

Re: Re: Re: Studio Electronics..

Origineel geplaatst door marten
...onbegrijpelijk... Vind ik hetzelfde als luisteren naar een Lexicon en thuiskomen met een Behringer :D Maar een ieder z'n ding, natuurlijk. Laatst weer eens naar zo'n Doepfer systeem staan luisteren, werd bespeeld door Rob Hordijk, en die man kan echt wel wat op zo'n ding hoor, maar ik vond de geluidskwaliteit echt beneden peil... Kan iig niet tippen aan de power van een S.E. naar mijn altijd bescheiden mening..

Hier ben ik het nou echt helemaal mee eens, nou ja, bijna: ik ken Rob Hordijk niet (van de nord modular patches hè?!)

Origineel geplaatst door wesko
Ik snap nog steeds niet waarom dat niet mag. Er reageren nog steeds mensen best fatsoenlijk als je een vraag stelt die al gesteld is... wat is daar nou mis mee. Als je geen zin hebt om te antwoorden, dan hoeft het ook niet.

Vind je het erg als ik zeg dat ik het geen handige vraag vind?

Iemand stelt een vraag van wat voor synth moet ik kopen.
Vervolgens weer het (bijna standaard) rijtje opsommingen van diverse mensen.
Het maakt niet uit of VA en analoog door elkaar wordt opgenoemd.
De persoon krijgt een zooi wazige antwoorden terwijl het zo simpel is.
Probeer zelf de synths uit. Het staat zelfs in de FAQ.

Ik stoor me er verder niet aan of zo hoor. Maar hopelijk dat techno iets heeft opgestoken. Al was het dat er nog zooveel over synths te ontdekken is. ;)

sorry, maar als ik even offtopic mag zijn...

de prijs van de alesis Andromeda is dus officieel naar € 3000,- gegaan?
das heel goed nieuws... nu komt ie wel erg dichtbij al binnenkort...:okdan:

einde van dit offtopic stukje

ION mag dan goedkoop zijn, reken maar dat je moet dokken voor die afzonderlijke synths die je er in kan laden.
De standaard die erbij zitten zullen misschien wel vet zijn, of expres niet zo heel erg vet.
Dat is ook het geval met de Pulsar kaarten. En je betaalt dan zo 150€ voor een VA synth.

heb je het nu niet over de creamware Noah ipv de ion?

enne..als die minimax van hun echt zo goed is als wordt beweerd dan weet ik wel zeker dat ze een heleboel kopers voor de noah hebben, maar dan snap ik weer niet dat ze niet gewoon een dedicated minimax synth maken met speciaal bedienings-paneel erop.

Olaf

Shit ja, helemaal waar. Nou ja, een directe concurrent van de novation K4/5 dan.
Ben benieuwd wat voor eigen geluid hij heeft. Als hij maar niet zo dun en blikkerig als de Q series klinkt.

Hoe duur is die Noah dan eigenlijk? Volgens mij toch wel meer richting de 2000€ dan?
Wel grappig dat er ook rack versie van komt dan.

Back