nieuwe aankoopje

E.T

Nieuwkomer
hallo muziekvriendjes, ik za leerst even vertellen wat ik allemaal doe.. ben nu een aantal jaren bezig met beats en eige producties in de style van hiphop/jazz en af entoe voor de grap house! wat ik steeds leuker begin te vinden moek zeggen :D mijn setup bestaat uit een pc met een audiophile kaartje en een set BM5's. + midicontroller. niet bizar veel dus :Z daarnaast speel ik zelf gitaar en ben al een tijdje bezig met viool. Wil dus in de toekomst deze instrumenten met goede kwaliteit kunnen opnemen, en natuurlijk denk ik ook aan andere hardware uitbreidingen zoals een compressor e.d.. Nu ben ik dus op zoek naar een wat professionelere geluidskaart tot max 400 euro. Me oog was gevallen op de RME HDSP 9632 (329,00,- bij tonika.nl). Als ik kijk naar de opties en mogelijkheden past deze wel bij me denk ik. De reden dat ik deze wil upgraden is omdat ik -denk- dat ik een beter kwaliteit, stabiliteit, en performance mee zal halen. Ik heb rondom me heen goeie meningen gehoord over de hdsp9632, maar er is me ook vertel dat in het digitale domein het niet veel verschil zal hebben t.o.v de audiophile kaart die ik nu heb, klopt dit? wil namelijk niet veel geld uitgeven voor iets wat toch niet veel verschil zal uitmaken.

graag jullie mening hier over!

gegroet

Wat wil je precies met een Adat kaart?
Voor dat geld heb je ook iets beters met goede pre-amps.

je kan hem gewoon aansluiten op je monitors/mixer en heeft ook midi
http://www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsp9632.htm

hdsp9632.jpg

fuse: wat jij bedoelt is de 9652, die is adat

maar wat vind jij dan een beter alternatief voor dat geld ?
ik kan hem nu op de kop tikken voor 270 euro.. met 2 jaar garantie

De HDSP-kaarten zijn prima, hele stabiele kaarten. Ik heb zelf een HDSP9652 gehad en zou er stiekem wel weer eentje willen hebben, naast mijn HDSP AES-32.

Als je akoestische instrumenten wilt gaan opnemen, krijg je te maken met een keten van factoren die allemaal bepalend zijn voor de uiteindelijke kwaliteit van je opname. gesimplificeerd ziet die keten er zo uit.

instrument/vocals - microfooon - preamp - (eventueel) outboard gear (compressor/eq) - converter - DAW.

En net zoals voor iedere keten geldt dat hij zo sterk is als de zwakste schakel.

RME heeft goede converters. Ik zou overigens eerder voor de converters in een RME ADI-machine gaan dan de onboard converters in de HDSP. Volgens mij heeft/had Dione nog een ADI-8 AE te koop.
Er zijn ook goede preamps met ingebouwde converters. Ik heb zelf nog een Presonus Digimax 96K te koop. Als je gitaar gaat opnemen zou ik ALTIJD kiezen voor een preamp.

Wellicht dat het buiten je budget valt maar ik zou kiezen voor een HDSP9652 in combinatie met een goede voorsterker en/of AD/DA converter. Het is wat preken voor eigen parochie, maar ik denk dat jij met de Digimax 96K helemaal hebt wat je nog zoekt. 8 kanalen voorversterking met ingebouwde limiters en conversie tot 96K. Heb je alleen maar een adat kabeltje nodig om je HDSP in te gaan.

Hoe dan ook,

Succes!

OJ

je kan hem gewoon aansluiten op je monitors/mixer en heeft ook midi
http://www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsp9632.htm

hdsp9632.jpg

fuse: wat jij bedoelt is de 9652, die is adat

maar wat vind jij dan een beter alternatief voor dat geld ?
ik kan hem nu op de kop tikken voor 270 euro.. met 2 jaar garantie

mooie prijs m.i. heb 2 jaar terug een rme kaart gekocht met 2adat in en 2 out voor 190,- samen met mn ddx 3216 een gouden combi. Enige kutte dat erg GEEN vista drivers komen .... grrrrr wereld kaart !

Back