Te koop: kaartje voor Aphex Twin

Ik heb 'm zojuist via marktplaats verkocht!
Was voor de deur ook vast gelukt inderdaad, maar ik had geen zin om daar voor de deur te gaan leuren terwijl er binnen al dingen gaande zijn :)
Vanaf 20:30 al iets met Kubus dus dat wordt een entertainend avondje.

Aphex Twin was erg goed. In het begin deed 'ie wat rustiger dingen, en hij mixte er via acid en IDM op los totdat we aanbelandden bij breakbeat. Elke minuut kwam er zo'n beetje weer een nieuwe track voorbij, beetje skihut-stijl :)

Ik heb geen idee wat hij nou eigenlijk zat te doen daar op het podium, weet iemand dat? Mixen, of dingen aansturen ik zou het niet weten. Het klonk in ieder geval werkelijk als een klok.

De rest van het festival was erg gezellig maar zeer wisselvallige kwaliteit van de acts. Zoals een vriend van me opmerkte zal het budget wel een beetje op zijn geweest na het boeken van Aphex, want er stonden echt bands tussen die heel matig waren.

Was een gezellig festival, heb me goed vermaakt. Ik heb nog wat filmpjes van AFX in actie, maar slechte kwaliteit en slecht zichbtaar, want het leek wel als ze vanaf het podium geld aan het uitdelen waren, in het begin mocht je van niemand er voorbij en was het een geduw van heb ik jou daar.
Van het begin heb ik dus niks kunnen filmen..

Ik zet ze vanmiddag wel ff op jijtuubt

Ach ja allemaal leuk en aardig. Maar het blijft maar een gast die dus gewoon een soort van dj set neerzet, maar dan helaas met een laptop. Daarvoor 40 euro neerleggen, beetje overdreven.
Liever betalen voor een echte liveset. Maar dan nog geen 40 euro. Ok das dan voor de hele avond, maar veel mensen komen alleen voor die naam Aphex.

Tja, het is jammer, maar zijn laatste live act was ergens in het begin van de jaren 90, toen hij nog zat te circuitbenden op het podium. Sindsdien geeft ie eigenlijk alleen maar djsets.

Wel jammer dat ie zo weinig eigen muziek heeft gedraaid. Dat had de "laptopset" imo een stuk beter gemaakt, want ik kom wel voor zijn muziek. Dat er in die anderhalf uur tijd ook allerlei andere shit wordt gedraaid is natuurlijk ook leuk, maar ik had toch wel een paar van zijn eigen nummer willen horen.

Maar goed, ik heb me prima vermaakt en daar gaat het ten slotte om.

Nog een fimpje van afx op youtube gezet. crappy kwaliteit en weinig te zien omdat men "nogal graag vooraan stond".

Ook nog een fimpje van Rotator die de avond lekker stampend afsloot!

Back