beschermde stekkerdoos

klopt er is een hoop onzin te koop voor veels te veel geld.
maar hier praten we over een regenerator

Gaat niet lukken, heb geen PPP.

Maar ik zou dat idd wel eens willen zien of het echt wat doet.
Is i.i.g. een metbaar verschil, of dat ook hoorbaar is, is natuurlijk een 2e

Maar wanneer je afluistering hebt met voldoende resolutie en bijv zelf op het punt aangeraakt dat je verschillen tussen DACs gaat horen, dan zit je ook in de categorie dat je hier verschil in gaat merken. Het is niet significant, maar alle beetjes helpen

Ik ben zelf altijd wel een beetje sceptisch tegenover dit soort ‘verbeteringen’ aan het geluid. Verder valt mij altijd op dat nergens hardgemaakt wordt dat deze verbeteringen er echt zijn.

voor mij vooral kwaliteit, ruisvloer en intererentie in signaalpad zijn gewoon nagenoeg weg. geluid is strak, vol dynamiek en details sneeuwen véél minder makkelijk onder. het zijn nuances maar in een a/b schakeling goed merkbaar. op een PPP zet je trouwens gewoon een kwalitatief goed stekkerblok, dus je hebr er géén meerdere nodig. maar je zal nooit meer een aardeprobleem hebben bijv.
Kwaliteit kan van alles zijn. Is het een mooie behuizing of is de stroom van goede kwaliteit? En wat houdt dat in dan? Geluid kan best vol dynamiek zijn, maar het lijkt me sterk dat je Powerplant deze verbetert. Dynamiek is het verschil tussen hard en zacht en die kun je middels een expander prima verhogen, maar ik zou niet weten hoe een betere stroomtoevoer dit kan bewerkstelligen. Zelfde geldt voor details die minder snel zouden ondersneeuwen.

Pff wat een geld zeg voor zoiets, jullie zijn gek.
:okdan:

Hier een filmpje
Een vermakelijk filmpje, maar ik geloof er niet al te veel van. Deze knakker zegt dus dat je geluid beter wordt, want de ‘vuile’ AC wordt eerst omgezet naar DC en vervolgens weer naar AC. Dit wordt vergeleken met vervuild water dat eerst gekookt en vervolgens gefilterd wordt zodat het water weer schoon is. De 220 wordt echter slechts gebruikt als stroomtoevoer en staat m.i. in dat opzicht los van het audiosignaal. Ik bedoel, je kunt ook au bain marie met bronwater gebruiken i.p.v. kraanwater, maar je eten zal er echt niet lekkerder door smaken.
Eigenlijk geheel off topic, maar toch even een voorbeeld hoe mensen zich makkelijk om te tuin laten leiden:
http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=16090&st=0&sk=t&sd=a&start=61

Als een apparaat er op vooruit gaat als je die op zo'n "powerplant" aansluit is dat aangesloten apparaat gewoon niet goed, dan zit er gewoon een slechte onderbemeten voeding in.

zet maar eens een scope op je main out en zet alles op 0dbfs, meet de ruisvloer en onrust daarin en zet er een PPP tussen.
Ik heb niet zo’n ding. Dan nog zorgt een lagere ruisvloer m.i. niet voor meer detail en andere neveneffecten, even los van de effecten van maskering door meer ruis.

We hoeven er geen welles/nietes discussie van te maken.
Eens! Ik word ook liever geconfronteerd met harde feiten dan af te gaan op wat mensen zeggen en schrijven. Jij bent de enige (of een van de weinigen) met het betreffende apparaat; wellicht kun je eens wat geluidsfragmentjes kunnen uploaden, van opnames met en zonder de tussenkomst van de Powerplant? Ik zou er graag naar luisteren.

.
En of dit nou echt of perceptie is, is wéér een hele andere discussie. ;)
Ok, maar je staat wel nog steeds achter je argumentatie?

dat is ook zo,
naast powerconditioners , blijkt trouwens ook dat zakjes gevuld met speciaal zand , waar de speakerkabels op kunnen rusten ( vooral niet de vloer laten raken !) aanmerkelijke verbetering van de geluidsperceptie kunnen geven. wel natuurlijk alleen via de echt goede hifizaken te verkrijgen, gewoon metselzand in een plastic tuutje werkt echt niet, dat zou te makkelijk zijn , haha.
en de kabels goed aansluiten , de draairichting van de koperdraad is van fundamenteel belang. iets met leilijnen geloof ik.
ja om echt goede audio te hebben in huis moet je bijna een volledig esotherisch diploma hebben. maar dat zijn inderdaad andere discussies die we hier toch beter niet kunnen voeren.
live and let live zou ik zo zeggen

klopt er is een hoop onzin te koop voor veels te veel geld.
Dan ga ik er maar vanuit dat je zelf ook een erg sceptische instelling hebt m.b.t. dit soort gevallen.

Is i.i.g. een metbaar verschil, of dat ook hoorbaar is, is natuurlijk een 2e
Maar voor jou is het wel hoorbaar, toch?

Het is niet significant, maar alle beetjes helpen
Maar desondanks kwaliteit, strak en dynamisch geluid waar details véél minder makkelijk ondersneeuwen?

Disclaimer: Ik wil niemand met mijn betoog beledigen of aanvallen, maar het valt mij gewoon op dat er vaak maar wat geroepen wordt. Ik ben bovendien ook maar een leek maar probeer uiteraard mijn gezonde verstand te gebruiken.
Dus Raphie, mijn betoog is niet persoonlijk bedoeld; ik word zelfs graag verrast door het tegendeel, cq. mijn ongelijk. Ben erg benieuwd!

Idd als je dat filmpje kijkt van die powerplant dan zie je dat ie eigenlijk zinloos is, de 230AC wordt gelijkgericht en gestabiliseerd naar een mooie DC, datzelfde gebeurdt in bijna elk apparaat die aan de 230 hangt.
En wat een gelul zeg over multiwave en purewave, dat gaat nergens over, als het waar is wat ie zegt dan is een multiwave gewoon een blokgolf, dat maak ik dan uit zijn verhaal op, en die purewave is helemaal onzin met het demagnetiseer verhaal, dat is echt onzin bij audio spul, alleen een oude CRT TV moet je de beeldbuis demagnetiseren meer niet.
En dat de pp meer power dan je net levert...., das natuulk helemaal onzin, ja het is mischien afgezekerd op 15A, maar daarom kan je nog wel pieken van 1000A trekken als je dat zou willen.

Sorry Raphie niet persoonlijk bedoelt maar vind het een zinloos apparaat.

Laatst gewijzigd:
Mijn stroom stinkt!
:dubbel:

luchtverfrisser in je stopcontact steken, wordt je stinkstroom omgezet in heerlijk frisriekende stroom. Ze hebben zelfs verschillende geuren! :W

Maar wat een onzin zo'n power plant! kom op zeg! Het is echt op geen enkele manier mogelijk dat zo'n ding je geluid beinvloed, alleen je portemonee! ;{
Overigens, hetzelfde bedrijf verkoopt ook vergulde fuses want dat klinkt ook beter... *zucht*

Even zonder gekheid.

Het zou me niets verbazen als het een merkbaar verschil opleverd zo'n regenerator, alleen dat verkoop filmpje neem ik niet serieus.

Is het niet gewoon een (veredelde?)UPS?

Edit:
Alhoewel ik het met Richard2000 eens ben, ben ik nieuwsgierig naar resultaten.

zie het meer als een versterker zonder output ;)
Gents ik ben er blij mee en heb ff niet de energie om hier een believers / non believers discussie van de maken. Het apparaat werkt en daarom is het aangeschaft, ik bedoel kijk eens hoeveel speeltjes je bij Thomann kan kopen voor 2.5K€ als die niet zou werken dan stond er nog wel wat anders voor dat budget op m'n lijstje zoals een API2500 bijv.

alles wat in het stopcontact zit, met of zonder powerconditioner, kan door bliksem kapot gaan. gewoon de centrale studiostekker uittrekken bij onweer, zo doe ik het

Dat doe ik ook met onweer en tevens de TV.
Maar als je nou net even niet thuis bent op zo'n moment dan ben jke toch blij als je wat protectie hebt

zie het meer als een versterker zonder output ;)
Gents ik ben er blij mee en heb ff niet de energie om hier een believers / non believers discussie van de maken. Het apparaat werkt en daarom is het aangeschaft, ik bedoel kijk eens hoeveel speeltjes je bij Thomann kan kopen voor 2.5K€ als die niet zou werken dan stond er nog wel wat anders voor dat budget op m'n lijstje zoals een API2500 bijv.

API 2500 is een aanrader.
Paar jaar geleden bij Funky Junk Italie gekocht en nog geen moment spijt van gehad.

API 2500 is een aanrader.
Paar jaar geleden bij Funky Junk Italie gekocht en nog geen moment spijt van gehad.

Als ik niet thuis ben trek ik sowieso de stekker er uit. :okdan:

Ik reageeer eigenlijk op die rectie daarboven. :P

Back