Wat bedoel je met WG drumloop ?
PCM drumloop ?
Daar kan je toch geen filter over heen doen toch ?
Bedoel je dat je met zo'n drumloop een sawtooth moduleert (via de ring modulator) ?
D-20/D-10 is toch niet vet joh; die heeft echt een extreem platte (in de zin van niet diepe) sound.
Het is alweer meer als 10 jaar geleden he, die d20

Maar je hebt gelijk,het was een pcm drumloop gecombineerd in structuur nr4.
En volgens mij gebruikte ik daar de sawtone bij, die door de ringmodulator ging.
En over DIE sawtone ging de cut-off.(ik meen dat je daar 2 keuzes in had square of sawtone)Je kon er eventueel ook nog de pulse width mee afstellen.
Hoe dan ook,die drum pcm loop vervormde in DIE combinatie in een hogere transpose van drum loop naar een agresieve synth-achtige tone,wat dus op een haar na exact overheen kwam met dat snerpende soundje in Killer(ik weet ff niet hoe ik die sound moet beschrijven) .
Dan zou ik echt weer ff een D20 voor me hebben moeten staan om die sound er uit te krijgen.
Ik weet in ieder geval wel dat de D-50 DIE specifieke loop niet aan boord had,daar had ik toen wel op gehoopt,maar ja,die heeft weer andere mooie dingen.
Maar om nou te zeggen dat de D-20 niet vet of gaaf kan klinken...Nee,daar ben ik het niet mee eens.Kijk ,het was ook mijn eerste synth,dus dan gaat er ook een wereld voor je open,en naar mate de tijd wil je het onderste uit de kan bij zo'n bak,en dat haal je er ook uit.(als ik er nog demo's van had gehad,had ik die nu achter elkaar geplaatst)maar ja,die heb ik niet.Maar neem maar aan dat ik er echt hele gave dingen uit heb gehaald waarvan je niet zou verwachten dat die uit een D-20 kwamen.
Mischien achteraf gezien had ik het beter bij 1 goeie synth kunnen houden.
Dan ga je echt veel en veel dieper het apparaat in.Aan de andere kant is het ook weer veel te leuk om het maar bij 1 te houden.