Pas op! Zet je muziek niet zomaar online.

hermax

Ouwe rot
Bij het zoeken in Google op "Hermax Music" (doe ik af en toe om te zien waar ik allemaal op verschijn) kwam ik op deze site uit:
http://www.downloading-music.org/
Blijkt een soort Google te zijn dat specifiek muziek op het web opsnort en in een lijst plaatst. Ik ben een aantal bekenden van hier tegengekomen... :frons:
De meest links zijn weliswaar dood intussen.

't Is niet heel netjes om het zo te presenteren als zij doen, maar in feite lijkt het me een doodnormale zoekmachine/indexer van muziek. Google indexeert ook vast je track die je post hier op het forum en dat is in feite niets anders dan dit. Alleen de vorm van presentatie zou je kunnen laten denken dat downloading-music zorg draagt voor het verschijnen al die muziekjes.

Idd, der staan ook drie links naar tracks van mij...
echter,
ze werken niet meer...

pfff, dus mss weer een informatica student die een zoek-functie-robot heeft geschreven of heeft over gecopierd???

Ben ni echt onder den indruk....
(soit, over mijn tracks die er op staan)

Toch wel grappig :)
Tikte even Bob Dylan in, want die is zeer gespitst op dit soort praktijken (per slot de eerste die ooit ge-bootlegt werd) en vond leuke persiflages en covers, maar geen Dylan zelf.

Wout

Iedereen die een scheet laat op een mp3 komt op die site, daar kan je niks aan doen...das de russische mp3 maffia...ik zou er niet teveel van wakker liggen...en denk daarbij dat er waarschijnlijk echt helemaal niemand daar je muziek gaat downloaden...misschien een halfe verdwaalde rus in een half jaar waardoor je misschien 0.25 cent aan royalties misloopt in een jaar :D

En als mensen je muziek gratis willen downloaden dan lukt dat ze toch wel op soulseek of een of andere torrent....om daarvoor je muziek niet online beschikbaar te stellen dat doet meer slecht dan goed uiteindelijk.

Probeer het om te draaien:

Internet en mp3 downloads om meer naamsbekendheid te krijgen! :D

Ik kan me voorstellen dat je het misschien niet leuk vindt maar als je op deze manier meerdere mensen je muziek kan laten horen wat is dan het probleem?

Je reactie doet me een beetje denken aan begin jaren 90, waarbij vrijwel niemand z'n zelfgeproduceerde muziek durfde te laten horen ivm samplen/jatten en weet ik het allemaal

Neem een voorbeeld aan de mensen op http://www.electrobel.nl of forumlid BRZ met http://tdk-records.freetekno.nl/

Zeker als je in eigen beheer vinyl uitbrengt is dit een manier om mensen kennis te laten maken met je muziek en ze gericht je vinyl te laten kopen...

Misschien dat het ook aan de scene ligt.. in de freeparty scene wordt vrijwel niet met cd's of iPod's gedraaid.. slecht met het oude vertrouwde vinyl :D

Ik vind van ons ook linkjes naar 9 tracks die ik echt wel zelf op die site gezet heb ooit. Geen 1 werkt er meer (helaas).

Ik zie het als gratis promotie zoals sms303 ook al aangaf.

Je reactie doet me een beetje denken aan begin jaren 90, waarbij vrijwel niemand z'n zelfgeproduceerde muziek durfde te laten horen ivm samplen/jatten en weet ik het allemaal

O maar zo bedoelde ik dat niet hoor. De titel was eerder bedoeld als aandachtstrekker :duivels:
Als ik het zo erg zou vinden zou ik op mijn site niks van mp3's zetten. Maar da's dus niet het geval.

Back