TR-707 uit elkaar halen

bikkel

Everything is on the One
Ik heb hem aan de achterkant losgeschroefd, alle schroeven los gedraaid in de onderste printplaat, deze zit nu los. Er zitten vier flatcables vast, waarvan er twee naar de bovenste printplaat lopen (en makkelijk los kwamen), en twee zwarte naar een kleinere er tussenin.

Deze twee krijg ik niet los, en ik durf eigenlijk ook niet meer kracht te gebruiken voordat ik zeker weet dat ik het goed doe. Hoe zitten die dingen in elkaar? Die groene flap daar moest ik uiteindelijk alleen even de klem los zetten en dan gewoon er tussen uit trekken, misschien dat dit ook niet gewone stekkers zijn? Een kwam er redelijk ver los maar leek toch nog ergens vast te zitten.

ik ga vanavond mijn tr707 uit elkaar halen omdat er nogal wat viezigheid inzit, zal wel laten weten dan hoe ik m open gekregen heb.

nee, zit nu in dezelfde situatie als jou :P
sterker nog, krijg geen een flatcable los, dingen zitten muurvast

Met zoveel gemodde 707's moeten hier toch legio mensen zitten die zo'n ding open gemaakt hebben???

de 2 flatcables die aan het voicing board zitten heb ik los gekregen door de stekker te kantelen, dan kun je ze eruit trekken

Even voor de duidelijkheid, de flatcables die in dit plaatje dus op D vast ziteen en naar A lopen?

die van het voicing board naar het switch board gaan bedoel je? die heb ik eruit getrokken, zitten vrij vast maar kun je er dus gewoon uittrekken

Ja die kanteling die krijg ik wel, maar dan weet ik echt niet hoe hard ik wel niet moet trekken voor het wèl los komt....

Even voor de zekerheid, want het komt nog steeds niet los:

Ik kantel hem over de hele breedte naar voren. Dan komt die witte kap helemaal los en is gekanteld. Stekker krijg ik er NIET uit getrokken, tenzij ik zo hard moet trekken dat het pcb te hard buigt.

heb hem ook weleens opengemaakt..dacht dat er wel aan te sleutelen viel..
oude techniek enzo..(probleem met de voeding...) dus niet !!

alles zit op 2 printplaten..de kans op een dood apparaat wordt zo wel heel erg hoog..tenminste dat was mijn inschatting..

Murc

Nou ik wil er niks geks mee doen, behalve een keer eens goed schoonmaken.

Voor het geval dat:

Ik heb een keer een tr707 in zijn geheel uit elkaar gehaald om de grote dial te vervangen. Na het weer in elkaar zetten flipte hij compleet. Pas na een reset (resetprocedure is me inmiddels onbekend) gaf het apparaat weer teken van leven.

Dus als de 707 raar gaat doen na een reparatie....

uhh, das inderdaad een rot systeem zeg die zwarte kabels. Als kon je er nou heel goed bij, maar ik drukte dat kapje gemakkelijk opzij helemaal los en vervolgens met een klein schroevendraaiertje tussen het schleufje dat omtstond gestopt en dan schroevendraaier gedraaid. Stekker kwam toen aan die kant een beetje los. Dus dat ook op een paar andere punten gedaan, maar toch lukte het 123 nog niet. Heb ook hard aan die kabel getrokken (het is toch een reserve 707) maar vast dus he. Jeetje Roland toch, wat is dat nou weer voor systeem joh :D

Back