Elektrik Piano in Ableton Live

Zji

Stamgast
Op de een of andere manier kan ik in Live geen gebruik maken van (Native Instrument's) Elektrik Piano, terwijl deze wel werkt als stand-alone application en in bijvoorbeeld Cubase.

Waar zou dat door kunnen komen?

Vreemd, bij mij lukt het zonder problemen.
Kan je wat specifieker zijn? Mac of PC? Versie van Live/OS?

Beetje stom misschien, maar als het echt niet lukt, kan je altijd de support bij NI eens proberen. Maar goed, begin al eens met wat duidelijker te zijn. Niet zichtbaar in Live, of kan je geen samples selecteren?

Ahja, helemaal vergeten. Ik gebruik een Macbook Pro, Live 6.0.7 en Elektrik Piano 1.0.2.037 (Library 1.0). In Live staan andere VSTi's, waaronder bijvoorbeeld B4 II, wel onder Plug-In Devices genoemd, maar de Elektrik Piano staat er niet tussen.

da's raar
bij mij werkt het wel. je hebt de .AU/.VST toch geïnstalleerd, of zit niet in het verkeerde mapje te zoeken ofzo?
ware het niet dat alle NI stuff bij mij op het randje van stabiel loopt...

1.1 werkt hier op Leopard (Intel) in Ableton Live 6.07 maar geft wat rare probleempjes. 1.5 werkt beter. Ik vind het wel raar dat die de Kontakt nik files niet installeert op mn mac ... Iemand een idee?

Ja ik weet het maar die zitte daar niet in..
ik ga de boel maar eens opnieuw installeren peins ik. De EP boel bedoel ik dan :)

Back