Rozzbox Filter mod

anoniempje

hobby knooier
Ik wil graag het analoge filter van m,n rozzbox zodanig modden dat als ik de resonance open draai er niet al het laag uit gedraait word, dit begint me een beetje tegen te staan op de rozzbox.

Een extra analoog filter erachter vind ik geen optie want dan kan ik de filter envelope van de rozzbox niet gebruiken.

iemand ideeen ? suggesties ? kan ik gewoon het bestaande filter aanpassen, of zal ik er een ander filter in moeten gooien ?

Bedankt alvast

Ik heb even zitten zoeken...Vind dit namelijk altijd wel leuke materie.

Maar , ik kan zo geen schema vinden van een rozzbox.
En welke type is het ?
Heb je zelf een schema ?

Ik las namelijk dat de rozzbox gebruik maakte van analoge en digitale filters.
Met de digitale filters kun je weinig eenvoudig veranderen .
Met een analoge natuurlijk wel.
Vaak Zit hier een opamp voor met een uitgebreid r/c filter.
Het is nu even raden wat het is, maar simpel gezegt doet een c/condensator de hogen in een signaalleiding kappen.

Een fiter na het bestaande plaatsen heeft geen nut.

Dus, meer info a.u.b :)

Het is de allereerste Rozzbox V1 dus, met het analoog filter als optie er bij in gebouwt.

De rozzbox zelf is gewoon 1 grote print plaat, het extra analoge filter is een los klein printplaatje die je met een flatbed kabel en een audio kabeltje aan de rozzbox hangt. Een schema heb ik helaas niet, ik zou killian kunnen mailen of ik er een zou kunnen krijgen van het analoge filter boardje al denk ik niet dat hij dat zal doen.

Maar opzich zal het niet zo moeilijk zijn toch ? zou ik niet van een ander bestaand filter een schema kunnen zoeken en het een beetje vergelijken en aan de hand daarvan wat aan passingen maken ? Ik kan ook wel even het analoge filter eruit halen en wat foto,s posten al denk ik niet dat iemand daar wat mee kan.

Als er echt een schema nodig is en killian is niet bereid is dan wil ik zelf wel het circuitje gaan uitpluizen en een schema maken.

edit> Ik heb een mail naar killian gestuurd voor het schema en eventueel suggesties.

Laatst gewijzigd:
Oke ik heb een mail terug van killian,er is geen schema hij heeft het filter direkt op het board gerouted.

Hi Christi-Jan,

unfortunately i don't have a schematic of this filter. I routed and modified it
directly on the board...

But i already heard of that many filters have this "problem" - do you know where to
change the values to get that solved? Maybe then i can track it back for you and
tell you which resistor to replace..

Kind regards and a happy new year to you, too!
Kilian

-----------------------------

Helaas weet ik dus waar ik de waardes moet vervangen om het probleem op te lossen, en dus kan hij me niet vertellen welke weerstanden ik moet vervangen. Al kan ik natuurlijk ook wel zelf uitzoeken welke weerstanden ik moet vervangen als ik de waardes weet om het op te lossen.

Iemand een idee ?

Back