Recycle Vraagje

MasTering

Stamgast
Ik heb gisteren wat loops gemaakt van wat oude tracks in combinatie met ableton en cubase. Alles tip top in orde tot ik een rex file wou maken met recycle om deze in stylus te dumpen voor verdere manipulatie.

Het geval is dat ik in recycle alle bars plus beats invoer dat alles top is, lengte alles ok. Maar als ik deze opsla mis ik de laatste beat van de loop.

Ik ben gisteren een half uur bezig geweest om dit recht te trekken maar niet tot het resultaat wat ik wenste.
Toen maar een biertje gepakt en mijn vrouw maar gaan pesten.

Maar ja, iemand hier wat meer ervaring met recycle dan ik.
Het zou kunnen dat ik wat gemist heb wat ik heb recylce al 3 jaar nier meer aangeraakt.

Alvast bedankt. :doei:

Ik weet het zo ook niet hoe dat kan, wat ik wel weet, je kan een extra pointer/slide ? invoeren en die tot vlak voor het einde schuiven. Probleem opgelost.

Goed idee...

Ik weet wel dat wanneer je de slices te lang maakt...RMX op een gegeven moment soort van uit fade...en je de laatste beat/bar niet hoort...terwijl je 'm wel ziet in Recycle...

Wellicht even checken of je de loop verkeerd "cropt" zodat de laatste beat wegvalt.

Dit is volgens mij een bug die ik ook weleens tegen gekomen ben.
Je mist die laatste cut niet maar hij is omgedraaid met de eerste of is voor de eerste gezet!
Ga maar eens luisteren of druk de toets in nét voor de eerste cut van je loop. De kans is groot dat je hem onder die toets zult vinden. Raar maar waar!

Tom

Van de week weer verder gegaan en de loops opnieuw opgebouwd en alles was nu OK.
Weet niet wat er precies fout ging maar ja, wat tijd en geduld en het is weer opgelost

Back