Heb ik weer...

Vortigern

Stamgast
Treed mijn absoluut meest favoriete band van alle plekken op de wereld uitgerekend pal tegenover mijn werkplek op, is het uitverkocht.
Niemand kaartje over zeker? :P

Die kaarten waren al zo snel uitverkocht.

En dan nog, op dit forum zitten veel danceliefhebbers

Ik kan wel een kaartje voor je maken??
Hoe ziet het orginele eruit? Neem :koffie: de virus heerst in de familie
Prijs? Hoe graag wil je er heen? zal ik anders een remix voor je maken? Dance remix 8o)

Nee zonder gein das wel kutje pikkie andijvie. Ik zou er gewoon naartoe gaan dat je bent uitgenodigd omdat je hier tegenover werkt... wie niet waagt.
Gewoon brutaal voor de deur je naam zeggen. Roep de eigenaar verhaal en meteen beginnen dat je tegenover werkt en dat je mocht komen van je werk ;)

Overtuigen Baby overtuigen!!!

Als dat niet werkt.......

Well Fuck it! keihard BOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! roepen. Jij niet naar binnen. NIIIIEEEMAND naar binnen :duivels:

Heb net even wat soundsamples beluisterd..

IK zou zeggen..wees blij..blijf gewoon aan de overkant met een goed glas
en kijk naar de waanzin die zich gaat afspelen...zonder dat je gehoor beschadigd wordt..

en aan je alpha Juno 2 heb je zo te horen toch niets..100 E is geboden..

Groet van Murc

Heb net even wat soundsamples beluisterd..

IK zou zeggen..wees blij..blijf gewoon aan de overkant met een goed glas
en kijk naar de waanzin die zich gaat afspelen...zonder dat je gehoor beschadigd wordt..

en aan je alpha Juno 2 heb je zo te horen toch niets..100 E is geboden..

Groet van Murc
Waarom zou ik er niets aan hebben? Ik heb er een hoop plezier van. Ik speel niet alleen gothic hoor.

Ik heb een kaartje weten te bemachtigen. Nog Synthforummers hier die er heen gaan? Tuomas Holopainen is echt een top-toetsenman hoor...

Veel plezier, ik heb ze een paar jaar geleden op Wacken Open Air gezien en ik vond het toen echt het hoogtepunt van het festival. Ik ben van de nieuwe zangeres nog niet overtuigd, maar misschien is dat gewoon wennen. Ik wilde wel gaan, maar het is me niet meer gelukt een kaartje te bemachtigen.

Anyway, enjoy yourself!

Oh, volgens mij is Nightwish strikt genomen geen gothic, maar wie kan er wijs uit al die hokjes in de metalscene? Ik in ieder geval niet. :o:

-edit- Woohoo! Mijn 1000e post! -edit-

Ik heb een kaartje weten te bemachtigen. Nog Synthforummers hier die er heen gaan? Tuomas Holopainen is echt een top-toetsenman hoor...

... en een beetje een Korg hoer .... ;)
(maar geef hem es ongelijk)

... en een beetje een Korg hoer .... ;)
(maar geef hem es ongelijk)
Heb je gelijk in, maar hij kan het hebben. Dezelfde partijen speel je net zo goed op een Roland en dat weet iedereen, Holopainen incluis. That's business.

Volgens mij is gothic trouwens één van de weinige rock/metalgenres waar toetsenisten vaak hoofdsongwriters zijn (Holopainen is sowieso alleenheerser bij Nightwish - die ik trouwens gewoon Gothic vind).

Ik geloof trouwens dat Milano niet doorhad over welke schaal het hier gaat; ik denk dat het bij de HMH weinig nut heeft om voor de deur te gaan roepen dat je aan de overkant werkt en toch echt wel binnen zou moeten mogen. :dubbel:

Veel plezier in ieder geval, over twee maanden! :okdan:

(Holopainen is sowieso alleenheerser bij Nightwish - die ik trouwens gewoon Gothic vind).

Tuomas werkt al sinds het begin samen met Marco en Erno. Hietala is ook een goed geschoolde muzikant, dus dat gaat niet helemaal op.

Heb je gelijk in, maar hij kan het hebben. Dezelfde partijen speel je net zo goed op een Roland en dat weet iedereen, Holopainen incluis. That's business.

Oh, dat ben ik niet met je eens! Ik vind de Nightwish sound juist erg leunen op het typische Korg klankkarakter (erg krachtig i.m.o., in tegenstelling tot hi-fi Roland), ik vraag me af of je dat echte bombastische er met een Roland ook uitkrijgt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind juist het geluid van Korg zo lekker in de muziek van Nightwish, dat ik Tuomas een korg-hoer noemde was niet negatief bedoeld (hoogstens jaloers ;) )

Oh, dat ben ik niet met je eens! Ik vind de Nightwish sound juist erg leunen op het typische Korg klankkarakter (erg krachtig i.m.o., in tegenstelling tot hi-fi Roland), ik vraag me af of je dat echte bombastische er met een Roland ook uitkrijgt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind juist het geluid van Korg zo lekker in de muziek van Nightwish, dat ik Tuomas een korg-hoer noemde was niet negatief bedoeld (hoogstens jaloers ;) )

Toegegeven, ik kijk regelmatig rond voor een beetje betaalbare Oasys, Triton of Karma. En dat heeft alles te maken met het feit dat ik in mijn (voornamelijk met Rolands gevulde) speelhok regelmatig Nightwish-nummers speel.

Toegegeven, ik kijk regelmatig rond voor een beetje betaalbare Oasys, Triton of Karma. En dat heeft alles te maken met het feit dat ik in mijn (voornamelijk met Rolands gevulde) speelhok regelmatig Nightwish-nummers speel.

Tip: kijk eens naar een 01/w, daar zitten veel van de karakteristieke nightwish sounds in. De intro sound van sleeping sun is gewoon een 01/w preset, en met program 07TheStrings heb je instant nightwish strijkers.
Best news: 01/w's zijn over het algemeen wel onder de 300€ te vinden!

Tuomas werkt al sinds het begin samen met Marco en Erno. Hietala is ook een goed geschoolde muzikant, dus dat gaat niet helemaal op.

Ik bedoel ook niet te zeggen dat de rest niks doet of dat Tommy een banddictator is, maar als ik wat over Nightwish lees komt toch altijd naar voren hij zo goed als alle muziek en teksten schrijft (dus toch minstens akkoordenschema's) en qua bandorganisatie ook de hoofdrol heeft.

Toetsenisten aan de macht! :maffia:

Is een M1 trouwens ook niet geschikt voor die basis Korg-gothicsound? Of eigenlijk alle romplers van Korg? (maar M1 en 01/w als goedkoopste, want oudste, varianten)

De m1 heb ik nooit gehad, dus dat kan ik niet beoordelen. Maar een aantal sounds die ik in de 01/w al had, zijn later teruggekomen in de x- en n-serie van korg. En dat zijn net die sounds die Nightwish veel gebruikt. (Tuomas gebruikt nu nog steeds de n264 voor strings, maar dat zo'n beetje dezelfde geluiden die je in de 01/w terugvindt, terwijl de 01/w naar mijn zeer bescheiden mening nóg bruter klinkt dan de n264)

Tip: kijk eens naar een 01/w, daar zitten veel van de karakteristieke nightwish sounds in. De intro sound van sleeping sun is gewoon een 01/w preset, en met program 07TheStrings heb je instant nightwish strijkers.
Best news: 01/w's zijn over het algemeen wel onder de 300€ te vinden!
Dat klinkt als een vruchtbare tip. Ga ik zeker eens naar uitkijken. Dank!

Oceanborn is helemaal met een 364 gemaakt las ik eens op zijn website.

Andere synths die hij gebruikte

Trinity
Triton
Sinds Once is het wel heel veel backingtrack :erm:
Als toetsenist vind ik Tuomas nou niet echt goed, dan is Henrik Klingenberg stukken beter. Die speelt live ook moeilijke stukjes i.t.t :)

Back