Vortigern
Stamgast
Treed mijn absoluut meest favoriete band van alle plekken op de wereld uitgerekend pal tegenover mijn werkplek op, is het uitverkocht.
Niemand kaartje over zeker?
Niemand kaartje over zeker?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

de virus heerst in de familie

Verandering van spijs doet eten. Respect man!(..) op dit forum zitten veel danceliefhebbers

Waarom zou ik er niets aan hebben? Ik heb er een hoop plezier van. Ik speel niet alleen gothic hoor.Heb net even wat soundsamples beluisterd..
IK zou zeggen..wees blij..blijf gewoon aan de overkant met een goed glas
en kijk naar de waanzin die zich gaat afspelen...zonder dat je gehoor beschadigd wordt..
en aan je alpha Juno 2 heb je zo te horen toch niets..100 E is geboden..
Groet van Murc

Ik heb een kaartje weten te bemachtigen. Nog Synthforummers hier die er heen gaan? Tuomas Holopainen is echt een top-toetsenman hoor...

Heb je gelijk in, maar hij kan het hebben. Dezelfde partijen speel je net zo goed op een Roland en dat weet iedereen, Holopainen incluis. That's business.... en een beetje een Korg hoer ....
(maar geef hem es ongelijk)

(Holopainen is sowieso alleenheerser bij Nightwish - die ik trouwens gewoon Gothic vind).
Heb je gelijk in, maar hij kan het hebben. Dezelfde partijen speel je net zo goed op een Roland en dat weet iedereen, Holopainen incluis. That's business.
)Oh, dat ben ik niet met je eens! Ik vind de Nightwish sound juist erg leunen op het typische Korg klankkarakter (erg krachtig i.m.o., in tegenstelling tot hi-fi Roland), ik vraag me af of je dat echte bombastische er met een Roland ook uitkrijgt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind juist het geluid van Korg zo lekker in de muziek van Nightwish, dat ik Tuomas een korg-hoer noemde was niet negatief bedoeld (hoogstens jaloers)
Toegegeven, ik kijk regelmatig rond voor een beetje betaalbare Oasys, Triton of Karma. En dat heeft alles te maken met het feit dat ik in mijn (voornamelijk met Rolands gevulde) speelhok regelmatig Nightwish-nummers speel.
Tuomas werkt al sinds het begin samen met Marco en Erno. Hietala is ook een goed geschoolde muzikant, dus dat gaat niet helemaal op.

Dat klinkt als een vruchtbare tip. Ga ik zeker eens naar uitkijken. Dank!Tip: kijk eens naar een 01/w, daar zitten veel van de karakteristieke nightwish sounds in. De intro sound van sleeping sun is gewoon een 01/w preset, en met program 07TheStrings heb je instant nightwish strijkers.
Best news: 01/w's zijn over het algemeen wel onder de 300€ te vinden!