blokjes schuiven

SpaceAgent202

Sinds 2001
zijn er programmaatjes (software dus) waarmee je *heel* eenvoudig blokjes audio (wav) kunt plaatsen op verschillende sporen en zo dus een trackje kunt bouwen?

programmaatje moet helder en duidelijk zijn en liefst draaien op een asio kaartje.

alles zo eenvoudig mogelijk, maar stabiel. prijs maakt even niet uit.

thanks!:biertje:

volgens mij kan dit zelfs met audacity heel goed en dat is zelfs een gratis programma!

Volgens mij komt de sequencer van FruityLoops aardig in de buurt. Alleen moet je dan denk ik wel de wave-files in een sampler laden voor elk spoor en dan daarmee de sequence maken.. Dacht niet dat je daar direct wave files in kan duwen nl.. Wellicht heb je er iets aan :)

wat ben je van plan dan? :D
:D (en ik heb voor de rest eigenlijk niets relevant te melden over dit onderwerp g.)

alles goed met je vissen roel? RM1X draaid nog als een tierelier!

zijn er programmaatjes (software dus) waarmee je *heel* eenvoudig blokjes audio (wav) kunt plaatsen op verschillende sporen en zo dus een trackje kunt bouwen?

programmaatje moet helder en duidelijk zijn en liefst draaien op een asio kaartje.

alles zo eenvoudig mogelijk, maar stabiel. prijs maakt even niet uit.

thanks!:biertje:

Vind toch wel dat ableton live hier voor het beste is, wave oppakken, slepen laten vallen op het spoor, word automatisch in het goede bpm en op de maat neer gezet en klaar is kees (roel :D ), heel eenvoudig knippen en plakken slepen etc, daar heb je geen gebruiks aanwijzing voor nodig.

ik wil heel eenvoudig werken. nouja eenvoudig. ik ben altijd op zoek naar middelen om zonder poespas mijn ding te doen. en nu wil ik een keertje blokjes schuiven :D en aangezien ik niks van software weet, dacht ik laat ik het hier maar eens vragen.

@gerrie top dat de rm1x het goed doet! (en de vissen doen het prima)

Software zoals Cubase,Logic,Sonar kan dat ook wel inclusief strechen.
Het is er niet speciaal voor bedoeld zoals Live of Acid.

:eureka:die grote pakketten hebben allemaal zoveel poespas aan boord, dat staat me wat tegen aan de "groteren ". doe mij maar iets simpels. denk dat eerstgenoemde software, acid, wel goed in de richting komt!

Volgens mij is Sequel helemaal jou ding dan, kost geloof ik 99 euro en wordt geleverd met een hele shitload loops.

steinberg_sequel_Screenshot.jpg

Als ik het allemaal zo lees denk ik dat FL dan toch niet zo goed in het rijtje past, aangezien je daar wel leuk blokjes kan tekenen, maar je niet de audio(loops) in de sequencer hebt staan. Wel een groot verschil met de andere genoemde pakketten.

Flying Panther schreef:
aangezien je daar wel leuk blokjes kan tekenen, maar je niet de audio(loops) in de sequencer hebt staan.

Dan valt Reason ook af... Die doet ook niet aan Timestretchen btw...

Als ik het allemaal zo lees denk ik dat FL dan toch niet zo goed in het rijtje past, aangezien je daar wel leuk blokjes kan tekenen, maar je niet de audio(loops) in de sequencer hebt staan. Wel een groot verschil met de andere genoemde pakketten.

Kan wel hoor , AL SINDS VERSIE 4

Attachments

• BLOKJES.jpg
    BLOKJES.jpg
    179,8 KB · Bekeken: 122
Back