Behringer UCA 202+ 2x mic100: goede keuze?

renehelmig

Stamgast
Hi all,

Ik heb weer es wat centjes over en ik wil mijn emu 0404 pci vervangen in mijn pc door een usb ding die ik ook op mijn ibookje kan gebruiken.
ASIO is wel van belang want softsynths zijn de enige instrumenten die ik heb.
Verder ga ik me vooral storten op Renoise, maar wie weet wil ik ook nog eens een goedkope pianet T scoren en dit mooi tegelijk laten lopen allemaal.

Ik wil ook 2x een Mic100 aanschaffen. Het lijkt me mooi om mijn digitale creaties gemaakt in Renoise of cubase nog eens door een buis te halen en dan wel voor het gemak stereo. Ik wil dit 'opwarmen' dan weer gelijk met mijn uca 202 opnemen.

Zou deze aanschaf verstandig zijn of raden jullie me toch aan om voor de emu 0202 usb te gaan?

Alvast erg bedankt voor jullie hulp.

De Behringer is niet veel meer dan een simpele input/output. Weinig aan in te stellen, geluidskwaliteit weet ik niet. De E-Mu is een veel completere interface, en E-Mu klinkt over 't algemeen prima (heb je zelf wel kunnen ervaren met de 0404 denk ik). Aparte volumeknoppen per kanaal en ook voor de monitor out. De E-Mu heeft ook nog eens 2 preamps, ook geschikt voor high-Z. Je pianet T kun je er in principe zo op prikken. Tenslotte komt de E-Mu met een aardige software bundle er bij. Vooral de Proteus VX lijkt me een leuk extratje. Kortom, de E-Mu lijkt mij een veel betere keuze, zeker op de lange termijn.
De Mic100 zou ik niet te veel van verwachten wat betreft 'opwarmen'. Ik heb er zelf 1, en gebruik 'm vooral voor overdrive. Subtiel opwarmen gebeurt niet echt, en hij voegt vrij veel ruis toe.

Ik heb hier de Mic2200 en dat USB-geval.

Dat USB-dng heb ik alleen gekocht omdat het de goedkoopste USB-optie was. Ik gebruik deze alleen als ik ergens mijn huis-tuin-en-keukenlaptop (Dell Inspiron) ergens voor geluidtechniek wil gebruiken omdat de ingebouwde geluidskaart hiervan complete crap is. Het apparaatje doet zijn werk (ook met Asio) prima, alleen als ik de laptop met de voeding op het stroomnet heb, krijg ik een enorme brom in de opnames. Op accu vrijwel muisstil. Ik heb geen flauw idee of dit aan de voeding, de laptop of de Behringer ligt, of misschien aan dee combi van beiden.

De Mic2200 is leuk vanwege de vele mogelijkheden voor weinig geld, alleen de buis heeft geen enkele toegevoegde waarde. Ik denk dat dat met de mic100's niet veel beter is. Dus als je het om 'warmte' te doen is, zou ik het laten.

Ik heb een hekel aan het Behringerbashen en heb weinig tot geen ervaring met de Emu geluidskaarten, maar toch lijkt het me de Emu de beste keus voor wat jij wil. Alleen al op basis van de ervaringen met Emu van anderen, en de specs (sowieso al vanwege 24/192 in plaats van 16/48, en de mic-ingangen).

Dan ga ik voor de emu 0202 usb.

Bedankt voor jullie reactie, heel fijn dat jullie ff de tijd hebben genomen om mij te helpen een keuze te maken.

inderdaad, ik denk ook dat die mic100 / 200 / 2200 weggegooid geld zou zijn in jouw geval. ik heb zelf de mic 100 en 200 gehad en het zijn voor het geld best leuke voorversterkertjes. maar geen speciale, dure of warme klank. IMO heb je veel meer aan een goeie interface met goeie conversie.

alleen als ik de laptop met de voeding op het stroomnet heb, krijg ik een enorme brom in de opnames. Op accu vrijwel muisstil. Ik heb geen flauw idee of dit aan de voeding, de laptop of de Behringer ligt, of misschien aan dee combi van beiden.

Kraan, dit heft te maken met een groundloop, als je de massa / afscherming van de audiokabels van / naar de behringer loskoppelt zou het weg moeten zijn. niet de beste oplossing natuurlijk, en er zijn ook speciale doosjes die het probleem oplossen d.m.v. galvanische scheiding. (signaal wordt doorgelaten, maar staat niet direct in contact met elkaar)

de 0202 is besteld.

Misschien moet ik maar een gaan expirimenteren met mijn geloso 1020 em 12ax7's en EL84's en wat oude mics die ik heb liggen.
Maar natuurlijk niet voor de volledige eindmix ;)

Back