Audio input Korg EM1?

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Ik vraag me af of het mogelijk is om in mn Korg EM1 een audio input in te bouwen net als in de EA1. Kan dat en zo ja hoe? Heeft iemand schema's van de EA1? Als het mogelijk is zou dat wel koel zijn.

Ja en dan je sounds door die fx-sectie routen, dat zou super zijn. Maar ik denk niet dat het mogelijk is, het binnenwerk van de EM1 zal waarschijnlijk bestaan uit een stevige printplaat. En of daar ruimte is voor nieuwe chips en een alternatieve routing naar de diverse effecten en outputs, ik verwacht van niet.

die input kan aleen door de filters als er midi getriggerd wordt, dus eigelijk heb je er weinig aan, zo als stand alone filter kan je die niet gebruiken

Tip van de dag voor EM1 bezitters:

http://www.midiweb.de/

EM1 Editor, shareware (€40 ex btw?).

Ik vind 't er goed uit zien en zal het zeker gaan testen. Nog ff elementair iets aanschaffen, een DAW-pc ofzo :D

Aan die EM editor heb ik al s n thread gewijdt. Maar verschilt de pcb van de EM dan zo van de EA? lijkt me toch niet.....of wel?
Maar ik kan hem dan toch als slave laten triggeren door bv een mc303 of tr505?

De EA toch ook? Het is toch analog modelling.....hij is niet analoog.....en aangezien in de EM dezelfde synth engine zit.........waar komt de audio binnen op de EA?

Volgens mij heeft de EM1 niet dezelfde synthengine als de EA1. De Ea1 heeft idd analog modelling en de EM1 is gebaseerd op sampleplayback van PCM waves.

Bij de EA1 mk2 komt het geluid binnen als optie onder de OSC 1. Het geluid kun je dan mixen met de OSC2. Dit gaat dan samen naar de filter, amp en fx sectie.

Misschien dat Mike Philco meer weet over de printplaat, de routing van het signaal en de mogelijkheden voor mods op de EM1.

De EA toch ook? Het is toch analog modelling.....hij is niet analoog.....en aangezien in de EM dezelfde synth engine zit.........waar komt de audio binnen op de EA?

probleem is dat er in de EA een AD-converter ingebouwd is.. bij de EM niet denk ik?
zoiets bijsteken op een circuit die ingebakken zit in een chip zal niet makkelijk zijn
tenzij natuurlijk, alle voorzieningen aanwezig zijn uit de EA.. maar zou het betwijfelen dat het "makkelijk" zal lukken.

Uiteraard kon ik het niet laten om hem nu maar ff open te schroeven......de binnenkant bestaat uit twee printplaten, 1 met de potmeters die trouwens door de andere pcb heensteekt, en de andere met de drukknoppen en display.
Dit is verbonden dmv twee flatcables. Naast de reguliere uitgangen is er evt plek voor een pcb mounted jackplug. Zelfs de gaatjes zitten op de pcb voor geboord. Het lijkt er dus op dat het qua ruimte wel zou kunnen. Waar bij de EA de input zit is hier totaal leeg. Vlakbij ic 12 en 13 staat op de pcb DSP_IO_RD.....ben ik iets op het spoor???

Goed idee, maar helaas niet realiseerbaar.
Er is weliswaar gebruik gemaakt van hetzelfde board als van de EA-1 (Geloof ik) maar het is niet zo dat als je de vrije plaatsen gaat bezetten met onderdelen dat die dan ook automatisch gaan functioneren.
Ten eerste zijn er een paar essentiele onderdelen niet aanwezig op de EM-1 en de totale OS zal moeten worden herschreven. Geen beginnen aan.
Bijvoorbeeld: Wat heb je aan een ingang als je hem qua bediening niet kunt benaderen / toewijzen.

okee dat is dan duidelijk:okdan: het was een idee dat ontsproot aan me brein en met meerdere dingen die ik bedenk is het dus helaas niet mogelijk:stupid.....ik dacht misschien dat het mogelijk was om op een lijn in te breken enzo het signaal de EM in te krijgen.... dus: leuk idee jammer dat het niet kan.

:dubbel:Iemand zijn EA ruilen tegen een EM???:dubbel:

oja.. nee dingen gaan niet automatisch werken,dat begrijp ik, dan had ik net zo goed een kabel kunnen vast tapen en dan hopen dat ie het doet.

''ja maar de meter slaat uit, waarom hoor ik nou nix???''

bedankt jongens voor het mee peinzen :okdan:

Back