microkorg limited edition

Sjeuz wat een gedrocht zeg! Als ze nou de behuizing stylish zwart hadden gemaakt werd het een ander verhaal, maar vind dit er echt niet uitzien :D

microKORG_BK_news.jpg

dat ziet er maf uit :P

geeft maar weer aan wat voor hype er gaande is betreft synthesizers vind ik..

Kom maar met wat nieuws op de proppen of wat betere behuizing.
De Micro vind ik een geinig ding maar zal niet opvallen in de lokale Bart Smit erg hoog toy gehalte..

Waarom deden ze dat eigenlijk? Op sommige jaren 60 combo-orgels zie je het ook soms...heeft dat echt een functie of is dat gewoon voor de sier?
Op een ARP2500 die ik ooit gebruikt had was het onderste gedeelte van het keyboard omgekeerd. Is dat om een basgedeelte te maken ofzo?

Ik denk idd voor de sier net ff gewiki'd...Ik wist dat de Vox Continental dit ook heeft en de 1e versie van de Vox had alleen het ''bas'' deel zwart dus dan zou het een functie hebben..zie dus niet het nut ervan in als je alles zwart maakt.Schijnt weer afgeleid te zijn van het Harpsichord maar krijg daar geen verklaring voor gevonden.Vind het zelf in elk geval geen gezicht.

oude instrumenten, zoals clavecimbels hebben dit ook, schijnt dat het vroeger de standaard was.

Hammond orgels, althans de A100 / B en C serie hebben de eerste octaaf van het klavier ook omgekeerd, hier zijn het geen klinkende toetsen, maar presets.

als ze nou grote normale keys hadden gedaan was het helemaal een fuif :D , maargoed, aansturen met m'n master midi keyboard gaat ook prima

MS2000 is de normale keys versie maar die was er eerder. Dus dat aansturen met je masterkeyboard is een soort afterparty.

Ik zie jou reactie hierop meer als een afterparty 8o)
Dat bericht is inmiddels meer dan een jaar oud.

Ik zoek altijd nog een mooie en niet al te duur standaard voor mijn 'gewone' 61-toetsen keyboard met daarboven mijn Microkorg. Belangrijkste is dus dat die tweede laag voor mijn Microkorg in breedte verstelbaar is, aangezien die synth nogal klein is ofcourse.

Bij een x-benig keyboardstandaard heb ik het standaard op z'n laagst, dus ook het breedst.

Iemand die thuis de perfecte standaard hiervoor heeft en/of tips heeft?
Thanks.

Ik zoek altijd nog een mooie en niet al te duur standaard voor mijn 'gewone' 61-toetsen keyboard met daarboven mijn Microkorg. Belangrijkste is dus dat die tweede laag voor mijn Microkorg in breedte verstelbaar is, aangezien die synth nogal klein is ofcourse.

Bij een x-benig keyboardstandaard heb ik het standaard op z'n laagst, dus ook het breedst.

Iemand die thuis de perfecte standaard hiervoor heeft en/of tips heeft?
Thanks.
Je zou voor een standaard in "bankvorm" kunnen gaan, dus geen x-poten. Zoals K&M er heeft. De steunen kan je dan horizontaal verschuiven over de hele breedte.
Ofwel beugels zoeken die je op een x-standaard kan vastzetten. Zoals dit (http://www.thomann.de/be/millenium_ks2010_ex.htm) maar dan universeel ?

Ben er eerlijk gezegd ook op zoek naar.

Back