Gratis vst softsampler met auto-tune.

Ik weet niet goed hoe ik het moet noemen. Ben het al tegengekomen in online manuals van samplers (bepaalde MPC's doen het), dat je één sample inlaadt op bv de Do en dat de sample wordt gekopiëerd over de andere noten en automatisch worden bijgestemd zodat je geluid juist gestemd zit over je keyboard.

Autotune?

Zijn die te vinden? Heb al eens gezocht op KVR met 'autotune' maar toch geen resulaten die doen wat ik zoek?

Dus éénmaal sample inladen onder een bepaalde toonhoogte. Programma doet de rest zodat je je geluid in elke toonhoogte kan spelen met je keyboard (zoals bij fruity loops standaard is als je een geluid inlaad).

Kontakt van NI kan het wel maar die's nie graties.

Hmm.. is wat jj wil niet gewoon een sample mappen over je keyboard?

Dus root key is dan bv C3, en daarna kan je je samle over je hele keyboard spelen?

Alle racksamplers kunnen dit toch gewoon?

Je kan bv een standaard preset maken met je keymapping, en in die preset je sample laden en steeds vervangen... zo map je je sample snel en simpel en kan je bv ook al stadaard filter en fx settings maken..

Ja dat is wat ik bedoel. Sample mappen over het keyboard.

Maar ik kan me niet voorstellen dat er niet een eenvoudig pluginnetje is dat zoiets eenvoudig kan. Moet niet veel zijn, het is niet om een buffetpiano te samplen. Gewoon voor huis tuin keuken geluiden ...

Hmm ja, shortcircuit staat al en hele tijd op mijn systeem maar op de één of andere manier draaien mijn projecten altijd stroef als ik SC erbij haal. Zelfs als het niet cpu zwaar belastende dingen zijn. Audio piekt gewoon soms weg.

En gaat dat automappen in SC. Ik heb er al heel wat mee geprutst, maar dat heb ik dan nog niet gevonden. Ging ervan uit dat het niet mogelijk was eigenlijk.

Back