opnemen zonder instrumental

JrD-brl

meer dan een hobby...
halloo!

wanneer deze thread dubbel is hoor ik het net zo graag maar ik heb nu een tijdje zitten zoeken en ik kom er niet uit.

ik heb laatst een klein mengpaneeltje gekocht en wil daarmee eigen vocalen op een instrumental opnemen. eerst deed ik dit via mijn xtc maar dit was een gedoe met snoeren heen en weer dus dit dacht ik even op te lossen.

nu krijg ik in geen mogelijkheid de vocalen los van de instrumental.

hoe kan ik door mijn koptelefoon zowel stem als beat horen? en (in cubase) alleen de stem opnemen?

bedankt alvast.=)

Laatst gewijzigd:
bedankt mensen!!

onderhand ben ik er wel achter dat ik met de send knopjes moet werken... maar nu neemt de computer alleen links op. ik dacht dit op te lossen door een send/return kabel te halen maar dit werkt dus ook niet.

aan de ene kant is het ook wel logisch want ik neem maar met 1 mic op dus heb ook maar 1 signaal. maar, waarom nam ik dan de vorige keer wel stereo op? toen gebruikte ik 2 mengpanelen.

als iemand me dit even beknopt uit kan leggen?

en

in cubase neemt ie dus alleen links op, weet iemand hoe ik daar stereo van kan maken? ik kan alleen de stereo flip vinden, maar dan gooit ie m naar rechts... ik heb het boekje aardig doorgenomen maar kon het niet vinden?

ik weet niet waarom er totaal niet gereageerd werd maar word er nou een beetje gek van dat het niet lukt, er is ook niemand in de buurt die me kan helpen, ik ben nog aardig noob maar de mensen in mijn omgeving zijn noober oppernoob...

pece

edit:

stereo track staat gewoon aan...

Back