[track] Christina A vs The Strokes

Oxy-Yan

Action
Even wat anders:

Ik wil jullie even iets laten horen; Het is een zogenaamde "battlemix" van Christina Aguilera - "Genie In A Bottle" vs The Strokes - "Hard To Explain". Het is niet helemaal mijn idee; Ik geloof dat "2 Many DJ's" (soulwax) hier weer achter zitten.
Ik had een slechte kwalitiet mp3 gevonden van deze mix, en hij duurde maar 2 minuten...Omdat ik de hele versie graag zou willen heb ik zelf maar het initiatief genomen en hem zelf gemaakt...(gewoon even de acapella van mevrouw Auilera gepakt en de samples van The Strokes opgezocht)

Click HIER Om het te beluisteren.

Oordeel zelf, maar ik denk dat het waanzinnige combi is geworden!

Groet Oxy:okdan:

voor zover ik kan beoordelen (op mn laptop speakers valt Christientje nogal weg tegen de muziek van de Strokes) zit het idd strak in elkaar. applaus voor Oxy! :okdan:

hweeeel erg strak dit!!!!!!
mijn duimen omhoog!!!
echt super!

Ik ben nu echt een Oxy-Yan fan!

Hij is leuk! MP3 is zwaar K. Je kunt het geluid dan nooit goed beoordelen. Gitaren zijn wel erg leuk gedaan. Drums soms wat te zacht. Begint als een Aha-remake (wat grappig is). Zit wel veel werk in, je weet duidelijk wat je aan het doen bent - dit is muzikaal gezien anders dan een zweefbla nummer doen.

Kortom, als je nou zelf het idee had en een zangeres vond, had je wat mij betreft een goeie kansmaker!

hmm christina had idd wel wat duidelijker gemogen. ik vindt het eigenlijk niet bij elkaar passen. je hoort gewoon dat de vocals een bepaalde kant op gaan/een bepaalde melodie opzoeken. de gitaren werken hier niet echt aan mee vindt.

maar verder wel netjes uitgewerkt.
moest je nog het een en ander strechten of klopte de timing goed

Origineel geplaatst door EDP
ik vindt het eigenlijk niet bij elkaar passen. je hoort gewoon dat de vocals een bepaalde kant op gaan/een bepaalde melodie opzoeken. de gitaren werken hier niet echt aan mee vindt.

moest je nog het een en ander strechten of klopte de timing goed

Tis inderdaad effe wennen; je bent het origineel van Christina gewend; Muziekaal kan het echt wel vind ik, maargoed.

De vocals van Christina zijn met een halve noot verlaagd t.o.v. het origineel.
Het tempo van The Strokes is gelijk gebleven, de acapella is daarop aangepast/gestreched.

Het is lastig om het geheel op 1 niveau te krijgen; De coupletten zijn verhoudingsgewijs zachter ingezongen dan de refreins. Ik zal nog wel even kijken wat ik eraan kan doen.

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Tis inderdaad effe wennen; je bent het origineel van Christina gewend; Muziekaal kan het echt wel vind ik, maargoed.

nou moet ik eerlijk zeggen dat het orgineel niet echt ken wel eens gehoord. maar ik bedoel dat er in de stem wendingen zijn die een bepaalde melodie voorspellen (beetje wazige omschrijving) en die hoor je niet terug in de gitaar partij. het is niet dat het disonant klinkt of zo

Echt grappig. Meestal vind ik die 2ManyDj dingen niet op elkaar aansluiten. Qua tijd en noten wel maar qua feel niet zo. Dit is dan juist het tegendeel.

Lijkt me ook moeilijk om de diverse stukken aan elkaar te plakken zo.

En dat de stemmen niet meegaan met gitaren is best wel irritant, maar het past wel hoor.
Daar kun je wel wat aan sleutelen als het moet. En als je vaker van dit soort 'fratsen' wilt uithalen is Melodyne wellicht ook wel interessant om aan te schaffen.

En de mix is nogal tricky. Maar ik denk dat het probleem de stemmen en de gitaren zijn die in hetzelfde spectrum elkaar in de weg zitten. Door flink wat aan die EQ te sleutelen kun je de balans veel mooier krijgen en krijg je ook meer het gevoel dat het een geheel is. (wat op zich al moeilijk genoeg is)

Heb zelf wat met de master lopen schuiven. De refreinen hebben de stemmen nogal veel chorus en dat zit in de weg, maar op zich iets strakker en harder klinkt wellicht beter. (misschien iets te hard, nou ja radio mix zullen we dan maar zeggen)

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Genie_in_a_Bottle_Oxy_Yan_style_mastered_by_fuse.mp3

Origineel geplaatst door fuse
En als je vaker van dit soort 'fratsen' wilt uithalen is Melodyne wellicht ook wel interessant om aan te schaffen.

Heb zelf wat met de master lopen schuiven. De refreinen hebben de stemmen nogal veel chorus en dat zit in de weg, maar op zich iets strakker en harder klinkt wellicht beter. (misschien iets te hard, nou ja radio mix zullen we dan maar zeggen)

Melodyne is een plugin voor vocals ofzo?

Die mix van jou is wel strakker ja, :okdan: maar inderdaad ook iets te hard denk ik. (met name de eerste beat lijkt te een beetje overstuurd te zijn)

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Melodyne is een plugin voor vocals ofzo?

Die mix van jou is wel strakker ja, :okdan: maar inderdaad ook iets te hard denk ik. (met name de eerste beat lijkt te een beetje overstuurd te zijn)

melodyne is zwaar cool!

simpel gezegd het is variphrase maar dan softwarematig.
dus extreem strechten en transponeren.

Back