Commandstation draaipots opnemen

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik heb een vraag over de draaipot controllers van mn Emu Commandstation.

Ik wil het filter van mn sampler aansturen en heb de controller toegewezen aan cc#12.

Mn sampler's filter reageert op cc#12... Als ik aan de pot draai op de Commandstation reageert de sampler.. Dat werkt dus..

Alleen wil de Commandstaton de beweging niet opnemen...
De knop staat ingesteld op (output midi en op external control)

Welke Commandstation bezitter heeft er snel een idee wat er aan de hand is?
(moet de handleiding nog nog induiken hoor) :-)

Volgens mij moet output dan op "both" staan en niet op midi. Ik dacht dat je dan in de sequencer de beweging kan opnemen. Later gewoon weer terugzetten op midi. Maar misschien zijn er nog betere methoden...

Hey, thanx!

Ik ga het vanavond gelijk proberen.. eerst eventjes 8 uur klussen voor de baas hier op het werk :-(

btw..

Die xl7 is echt een supervette bak..

Een ding snap ik niet helemaal... De controller settings, output routing, fx routing is buiten de pattern instellingen geregeld. Dit betekent dus dat je alle instellingen voor de draaipots en routing per midi kanaal voor al je patterns instelt, terwijl je dat gewoon flexibel per pattern in wil stellen....

Hebben jullie 1 vaste instelling waaraan je je altidj houd? Dus bv track 1 altijd naar sub output 2?

Laatst gewijzigd:
Ja gut en nu heb ik hetzelfde probleem, maar dan met de quick edit knoppen. Bewegingen worden maar niet in de sequencer opgenomen. De tip die hier genoemd wordt gaat voor die knoppen helaas niet op. Iemand enig idee?

Uit het hoofd...

Volgens mij stel je dus per geluidspatch in welke CC aangestuurd moet worden, maar er is nog een optie... Dat is de optie die ervoor zorgt dat je er zeg maar een remotemididing van maakt. Volgens mij was het zo dat de drukknoppen alleen signaal versturen assie in die mode staat...

Select Triggers mode by pressing the mode select button so that the
“Triggers” LED is illuminated. Now the 16 buttons work like keyboard
notes. Each of the 16 buttons can be assigned to any MIDI note, on any
MIDI Channel (01A-16B), with any velocity (0-127), and can be set to be
latched or momentarily on. Latched notes will hold until the button is
pressed again. Latched notes will be indicated by the LEDs. Each trigger can
also be routed to: the internal synth engine, to the MIDI ports, both
internal and MIDI, or to the sequencer input.

If this parameter is set to “Ext,” or “Both,” the system sends MIDI controller
messages when you turn the Controller knobs. If set to External, the knobs
do NOT control internal synth parameters and only used as external MIDI
controllers. When the programmable knobs are routed to “Seq” they can be
recorded into the internal sequencer.
Each knob can be programmed to send on any MIDI channel (01A-16B)
and on any continuous controller number from 1-95 The “Controller
Function Select” button (page 37) must be set to “Program” in order to
transmit. The knobs only generate a message when you move a knob to a
new value. The Controller Knob LEDs always remain off in this mode.

Is er natuurlijk nog de omweg van CC's aan parameters toewijzen en vervolgens de CC wijzigingen met de "Programmable Knopbs" in de sequence opnemen. Ach gut, ik probeer het straks wel weer even, misschien zie ik iets over het hoofd...

Heb hem zelf hier niet meer staan, kan dus niet handiger uitleggen dan de manual ;)

Thanx voor de reacties.. ik ben er uit..

de draaipots kan je op 2 manieren instellen..

1.Als je ze in quick edit mode gebruikt:
menu controllers > realtime controller #
Je ziet nu een rijtje van 4 knoppen bv M tm P:
M: cc# N: cc# O:cc# P:cc#

2. Als je ze in program mode gebruikt:
Je zit nu steeds de instelling per draaipot, bv knop 16 (is dus draaipot P):
K16 program knobs
ctrl: #12 ch:17B seq

Die seq instelling is dus belangrijk..

Maar het werkt dus nu.. joepie...

:okdan:

Mooie bak, ben nog steeds aan het twijfelen om hem/haar/het weer terug te kopen...

de draaipots kan je op 2 manieren instellen..

1.Als je ze in quick edit mode gebruikt...

2. Als je ze in program mode gebruikt:....

Om nog even toe te voegen..
In quick edit mode werken alle draaipots op 1 midi kanaal, en in program mode kan je per knop aanwijzen op welk midi kanaal hij werkt.. bv alle cutoff regelen van al je midi tracks...

@M01C
Ik zie de Commandstations niet vaak langs komen.. Ik ben iig blij met de mijne.. Het is volgens mij een van de meest complete hardware sequencers...

Om nog even toe te voegen..
In quick edit mode werken alle draaipots op 1 midi kanaal, en in program mode kan je per knop aanwijzen op welk midi kanaal hij werkt.. bv alle cutoff regelen van al je midi tracks...

Maar hoe koppel je nou zo'n 'programmable; knop aan bv de cutoff van een interne patch?
Die programmable knobs zitten er toch niet alleen voor aansturing van externe apparaten of wel...?

Bij het cords menu zie ik nl. alleen de midiA-P (quickedit) knoppen opduiken, maar niet die programmable knoppen.
Ik heb de manual al meerdere keren doorgelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk..

Back