Gezocht: PCMCIA Laptop Audio Interface

Status
Please reply by conversation.

Knaller

minimal moozik
Oi!

Ben op zoek naar een goede pcmcia audio interface voor mn laptop.

Als iemand een goede aanbieding heeft kan ik misschien afzien van een nieuwe
RME of Echo Layla, die er toch behoorlijk inhakken qua prijs.

:koffie:

De groente.

Knaller

Jeroen,

hoe zit het dan met de ASIO drivers? Heb geen zin om telkens een externe interface mee te sjouwen wanneer ik alleen op de laptop werk..

Mvg,

Knaller

Of nu je pluggen bij een pcmcia interface of bij USB de interface zelf meesleept maakt niet zoveel uit lijkt me. Midiman heeft een USB interface (24 bits/96khz) die bijna onderdeel van het snoer is, dan heb je weinig te sjouwen. Zelf heb ik een Emagic EMI en dan moet ik inderdaad een doosje ter groote van een videoband meeslepen, gelukkig gebruik ik hem alleen thuis. Voor beide kaarten zijn prima ASIO drivers te krijgen (met lage latency).

Grtz,
Jeroen

Jeroen,

Als m'n pcmcia kaart in de laptop is geplaatst kan ik toch gewoon gebruik maken van de ASIO drivers zonder de breakoutbox mee te sleuren, bij een USB audio interface moet ik de hele interface meenemen om de drivers te kunnen gebruiken.. toch?

Mvg,

Knaller

Met PCMCIA audio interface bedoel ik dus de kaart + brakoutbox samen ;)

Aha!

Je wilt ergens werken zonder dat je iets hoort. Dus dat je software denkt dat er een geluidskaart is aangesloten, zonder dat jij daar iets uit kunt horen. Dat kan inderdaad niet bij een USB oplossing. Maar waarom zou je dit willen als je toch niets kunt horen?

Grtz,
Jeroen

Koffietijd!

:D

Ff die link naar midiman checken.

Welk model praat je over? (zie op de site alleen de boxjes)

maar voor die prijs mag je dat ook niet verwachten he... Dan kun je misschien nog wel een gunstig geprijsde usb ding erbij kopen voor die zeldzame keer dat er een opname gemaakt moet worden. Maar voor zover ik weet is verder iedere pcmcia kaar voorzien van een bak van een breakoutkast.

Dank voor de info, dit is precies wat ik zoek voor onderweg!

Opnames doe ik toch niet in de trein, die kaart komt later wel, blijf hiervoor voorlopig toch mn desktop gebruiken.

:okdan:

Status
Please reply by conversation.
Back