Hammer Action Master Keyboard

Vlex

Wa zeggie baard?
Hoi iedereen,

ik zit met het volgende; ik ben op zoek naar een nieuw masterkeyboard met hammer action toetsen, en het liefst een beetje te tillen. Daarom zit ik meer te kijken richting 76 keys of zelfs 61 keys ipv 88.

Faders/Pots zijn mooi meegenomen maar niet noodzakelijk, keyboard zal voornamelijk gebruikt worden voor piano/rhodes sounds en voor het inspelen van synths/strings.

Eigenlijk precies wat ik zoek is de nieuwe CME ZSC 76, deze is alleen al een jaar lang in "bestelling" en geschatte datum ligt nu ergens in mei, daar kan/wil ik alleen niet meer opwachten omdat mn oude keyboard is overleden.

Heeft iemand nog een mooi alternatief, het liefst dus met hammer keys.
Verder op mn lijstje staan;
- CME UF-80 -> erg mooi denk ik zo, alleen ERG zwaar en log
- CME UF-70 -> stuk lichter en handzamer, alleen geen hammer
- Novation Remote SL 61 -> erg mooi beestje, ook met mooie controls, alleen niet met hammer.

Budgetgrens ligt toch wel op 600 euro, liefst nog wat minder.

Heeft er iemand een goude tip? zoja, graag, want ik kom er niet echt uit...

Thanks!

Is een (2e handse) Roland RD300SX niet een optie ? Speelt lekker en is (afgezien van de breedte) vrij eenvoudig te vervoeren.

Hmm, zeer mooi ding, maar toch wel iets boven mn budget. 1300 nieuw, dus 2e hands waarschijnlijk rond 900/1000. Ik kwam wel nog de yamaha p70 en np-30 tegen, iemand ervaring met deze jongens? NP 30 is wel erg mooi qua formaat (76 toetsen) en weegt maar rond de 5 kilo.

Wow de Yamaha kx8 kende ik nog niet :| ziet er erg fijn uit! en ook nog wel te tillen (15kilo) yamaha keys, dus hoogstwaarschijnlijk wel fijn. En kwalitatief ziet t er ook erg goed uit. Alleen jammer dat ze pas gepresenteerd worden op NAMM 2008, dus wanneer ze uitkomen...
prijs is ook wel ok, als ik m omreken vanaf dv247.com kom ik op 590 euro, lijkt me ok toch :)

Oh dat valt wel mee, ik had er eentje gezien voor 900.

Maar ik vind die yamaha wel erg gaaf, op de franse dv247 trouwens €624.11 euro, dus wel aardige richtprijs denk ik

Even een kleine update:
Ik zit nu te twijfelen tussen een Yamaha P-70 of de nieuwe P-85, of de yamaha KX8.
De KX8 komt volgens Yamaha benelux rond Feb/Maart in de winkels, dus nog even geduld hebben.

+ P70/P85: interne sounds (al heeft de P70 alleen minijack uit, dus niet echt bruikbaar

+ KX8: USB/Mod wielen/4 knobs/betere midi functies

Dus denk dat de KX8 uiteindelijk toch gaan winnen, maar moet maar eens gaan voelen.

de Korg 250 is ook een mooi ding! en dat voor 700 euro kompleet nieuw

yamaha kx8

yamaha kx8

heb je de kx8 nog gekocht en hoe bavlt hij?

kx8 vandaag opgehaald.
Gebruik hem met korg sg rack module.
Responce van de hammeraction op verschillende velocity curves is,
fantastisch,je kunt enorm dynamisch spelen.
De kx8 heeft ''ghs'' hammer action, dus niet ''ghe'' zo als p80/p140/cp33/p200.
de kx8 heeft dus een iets lichtere aanslag, maar speelt wel erg lekker.

Hey mensen,

Ik ben ook op zoek naar een 88 toetsen Hammer action midi controller.

Gebruik jij een van de volgende? Zo ja, Wat zijn de voor- en nadelen?
- Yamaha KX8
- M-audio Keystation Pro 88
- Studiologic VMK188 plus
- CME UF8
- ESI K.ON

Mijn speurtocht om deze te gaan uitproberen in de winkels is al begonnen, maar gaat moeizaam.
Het zijn er een hoop. Het meest vertrouw ik op dit moment op de Yamaha KX8, omdat ik van Yamaha een Motif 7 ES en S90 bezit welke allebei goed bevallen (ook voor toekomst support). Ik heb weinig reviews gezien (o.a. op http://www.xfactorvst.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5&sid=dd0e11fa068c2ad389d618a15ee9c0f7), maar enkele zeiden bijv. dat de behuizing erg tegenvalt,dat de toetsen zeker niet lijken op een S90 en dat de KX serie zich teveel met Cubase heeft genesteld.

Laat maar komen..

ik zocht ook tussen de controllers van jou lijst en ben op iets heel anders uitgekomen.

ik heb voor 399,- een casio cdp-100 gekocht!! echt een heel lekker piano klavier en heeft ook nog interne (simpele niet fantastisch) geluiden als je niet je pc wilt opstarten maar zo even wil spelen (via de speakers op de casio)

ik gebruik hem als master controller en in samenwerking met een remote 25 (ik gebruik hem samen met een yamaha voor een hammed orgel vsti). remote kan je zo op de casio plaatsen zodat je (mits je "all midi" invult in je sequencer) daar mee alle knoppen en faders kunt bedienen en het klavier van de casio gebruikt.

ik heb ook een piano thuis en de casio doet niet echt onder kwa klavier
http://www.youtube.com/watch?v=V5YQb_teeC8 check it out... (ik gebruik de casio dus alleen als piano enheb daarvoor geen knoppen nodig)

Back