NAMM 2008 Roland Fantom-G6/7/8/RD700GX ARX1/ARX2

Fantom G erin, dus Fantom X voor hoeveel eruit ?

Fantom G erin, dus Fantom X voor hoeveel eruit ?

Ik heb op SF al gelezen dat de prijs van de Fantom X serie zeker wel zal dalen vanwege de komst van de Fantom G in mei (?). Dit omdat de winkels van de X-en af willen om natuurlijk de G te verkopen.

Weet iemand of kan iemand ongeveer schatten hoeveel en wanneer de prijs van de X-serie dan daalt ? :bekdicht: Gaat dat meestal via standaard ' waarde-dalings' tarieven ?

Nu zie ik de X6 meestal staan voor prijzen zo tussen 1800 en 1900 euro.
Hoeveel en wanneer zou die in prijs zakken met de komst van de G ?

Of hebben jullie voorbeelden van eerdere dalingen van een synth-serie wegens komst van de opvolger ?

Goed, dit waren gewoon effe wat vraagjes die door me hoofd schoten

Ik denk dat de prijzen niet meteen gaan zakken trouwens van de fantomX

Wat jammer !

In 1992 kostte mijn Roland JV80 (die ik nog steeds heb) ongeveer
4000 gulden (ongeveer 1815 euro), was toen net na de beurs van dat jaar.

En nu, pas 15 a 16 jaar later gaat ie via 2e-hands circuit weg voor 150 a 200 euro.

Pfffff.........moet ik zoooooooooooooo lang wachten tot de prijs van de Fantom X een beetje schappelijk wordt......of goed geld opzij leggen en wat huidige gear verkopen :(

En je bent blijkbaar al bezig met gearverkoop ;). Had je in 1992 elke maand 20 euro (of 40 gulden) opzij gezet, dan kon je nu een fantom G8 kopen en die twee expansiekaarten :-p. Ik hoop ook dat de prijs wat zal zakken van de fantom X. Vroeg of laat vind ik er wel eentje op de markt voor 1500 wat mijn streefprijs is voor een X8. Of 1300 voor een X7. De fantom heeft nog altijd mijn voorkeur boven de M3 of de motif. Ik ben grootgebracht met een Juno 106 wat wil je :).

Trouwens als ik het goed begrijp zitten alle SRX kaarten in het ROM geheugen van de fantom G of niet allemaal? Ik dat geval is 300 euro per SRX kaart belachelijk hoog. Laat staan dat ze nog SR-JV kaarten durven verkopen voor 300 euro in sommige winkels.

Ha wat leuk, we streven dus allebei naar een Fantom X *D
Ik i.i.g de X6

Ja ik zit even te bedenken wat ik kan doen:

ik wil van mijn live set-up (alleen Triton Le + Roland XP 50) er eentje vervangen door een Fantom. Maar ja, zal ik de Triton weg doen en dan een Roland set-up hebben of zal ik de XP 50 wegdoen en dan een 'soort van variatie' in mijn set-up hebben ?

Ik heb weleens de Fantom XA geprobeerd in de winkel, maar ja, luidruchtig, korte tijd, haast etc. Ik weet nou niet of die bijvoorbeeld echt een veel betere sound-engine dan de XP 50 heeft.

Ik zit ook weleens te denken aan de Juno G (die is nieuw overal gemiddeld 'maar' 1000 euro) , omdat in alle info staat dat die de Fantom X -engine bezit, maar ja, zou die wel net zou 'overzichtelij'k zijn om mee te werken ?

En als ik in een 'geduldige bui' ben denk ik weleens: toch maar geld sparen om uiteindelijk TOCH de X6 te halen ?

Die Juno G zou ik zeker laten vallen. Dan ben je nog beter af met een MO6, de goedkopere versie van de motif. fantom klinkt natuurlijk zeer roland en het is eigenlijk een sampletank met de klassiekers en XV-geluiden opgepoetst. Het lijkt me wel logisch je triton te houden en je XP te vervangen. Een X6 vind je regelmatig rond de 1300 euro of minder te koop.

Een X6 vind je regelmatig rond de 1300 euro of minder te koop.

Ja heb ik ook weleens 2e hands op sites gezien, dat bedoel je toch ook ?
Of weet jij waar ze dan nieuw voor die prijs weg gaan ? :{

Ik zat er ook weleens aan te denken om mijn XP50 (die ik al heb voorzien van Asian expansion en Hiphop expansion) te 'upgraden' met Orchestral en Piano expansion. Maar ik denk dat ik dat geld beter kan besparen en dat de strings en piano op Fantom X sowieso beter klinken dan die op de oude JV expansionboards ? :confused:

Hell yeah. En de SRX boards zijn zeer goed van klank. Ik denk dat die wel in prijs zullen dalen met de nieuwe ARX kaarten nu. X6 nieuw aan 1300... denk het niet, tenzij bij Piens maar dan moet je wel vier maanden wachten :). Ik heb daar indertijd eigenlijk een fantom X8 gekocht aan 2000 euro. Ik heb vier maanden gewacht en dan maar de bestelling geannulleerd. Geen probleem, ik kreeg mijn geld terug. Ze hadden me wel nog gebeld toen ie uiteindelijk was binnengekomen, maar ze mochten hem dan houden van mij.

In 1992 kostte mijn Roland JV80 (die ik nog steeds heb) ongeveer
4000 gulden :(

Ik heb de JV80 ook gehad en in 1993 aangeschaft, maar ik kan mij herinneren dat ik er 1800 gulden voor heb betaald.......

Groetjes van Rudo

Ik heb de JV80 ook gehad en in 1993 aangeschaft, maar ik kan mij herinneren dat ik er 1800 gulden voor heb betaald.......

Groetjes van Rudo

Dan heb ik per ongeluk het verkeerde laatje in mijn geheugen opengetrokken. :D

Nu je dat zegt inderdaad. :stupid

heb die g8 demos en specs eens bekeken en het ziet er inderdaad wel naar uit dat dit een aardige synth gaat worden. Ik zie niet in hoe je hem kan vergelijken met een oasys,

oh en ronny ;) Jij als korg hater (grapje), check de korg forums maar, dat slikken valt wel mee hahaha ;).
Inderdaad,je kunt het niet vergelijken met een oasys,in prijs,in kwaliteit geluid,handelbaarheid,en deze oasys kun je in no time in een ander synth veranderen.

Weet iemand nou al iets concreets over die levertijden?

Deze mail heb ik teruggekregen van Musicdeals, toen ik vroeg wanneer de Fantom G's gingen binnenkomen:

Hallo Frederick,
Ik verwacht hem ieder moment, maar kreeg vandaag in ieder geval te horen dat het nog niet deze week wordt helaas....

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

Peter Veger
musicdeals.nl
Mobiel: 06-43902060
Winkel: 035-5231901

Openingstijden winkel:
di-vr 14:00-18:00
zaterdag 13:00-17:00
ma gesloten

kvk: 32060857
Bank: 94.59.36.672 SNSBank te Huizen
IBAN: NL71 SNSB 0945 9366 72
BIC/SWIFT: SNSBNL2A

Trouwens als ik het goed begrijp zitten alle SRX kaarten in het ROM geheugen van de fantom G of niet allemaal? Ik dat geval is 300 euro per SRX kaart belachelijk hoog. Laat staan dat ze nog SR-JV kaarten durven verkopen voor 300 euro in sommige winkels.

De Fantom-G heeft een selectie van alle SRX sounds, dus niet alle SRX sounds. Voor een snel overzicht zou ik deze lijst bekijken.

Joost

Back