Midi geluiden veranderen steeds.

HAMMAR

Nieuwkomer
Wie kan mij helpen.

Ik heb in cubase een midifile geopend en nu laat ik de geluiden door NI Explosion triggeren.

Als voorbeeld ff de pianotrack, die wordt dan automatisch op de standaard piano gezet. Als ik een andere piano kies gaat dat goed tot dat ik weer vanaf het begin ga afspelen, dan is de standaard piano weer terug. Hij houd het door mijn gewenste geluid dus niet vast.

Waar kan ik dat wijzigen??

b.v.d. Mark.

bij sommige midifiles worden in de eerste maat patchchanges verzonden naar de midi apparatuur, in plaats van bij openen van de file. Dan kun je in het trackview van je sequencer veranderen wat je wil, maar elke keer als je de file afspeelt, zullen de patches geselecteerd worden die als patch change in de midifile staan. Die patch changes zul je er dus uit moeten halen. Voor midi gebruik ik voornamelijk cakewalk, daar kun je ze in de event edit screen makkelijk identificeren en verwijderen. In cubase kan dat ook, maar de naam van het scherm schiet me even niet te binnen (ik zit op het werk nu).

Ik heb het gevonden denk ik, ze zijn te vinden in de list editor, klopt dat??

Daar staan dan SMF event, Controller en Program Change.

Welke is nou verantwoordelijk voor de keuze van het geluid?

de program change. Haal je die eruit, dan zou het moeten werken.

de program change. Haal je die eruit, dan zou het moeten werken.

Ok dat is duidelijk, bij Program Change staat nu de waarde 43, als ik die verander in 40 wordt er idd een ander geluid gebruikt.
Maar hoe kom ik er nou achter welk getal ik moet invullen om het juiste geluid van de VSTI te krijgen.

Verwijderen is idd ook een optie:okdan:

het was trouwens Hypersonic en niet explosion......sorry.

dat weet ik zo niet, ik heb die plugin niet.

dat weet ik zo niet, ik heb die plugin niet.

Toch nog een vraagje dan,

Track 1 is de piano, er staat geen Program change in de lijst, toch springt hij steeds terug naar het standaard piano geluid alhoewel ik een andere piano toewijs aan de track. Hoe kan dat dan?:confused:

de directe oplossing weet ik ook zo nie, maar je kan ook de midi file openen, (dubbelklik erop) alle noten kopiereen (select all, copy) en een nieuwe midifile (net zo groot) tekenen (op een nieuw channel) en daarin plakken, (moet je wel ff je vst ook aan die channel toewijzen!) als het goed is neemt ie alleen de midi noten mee en niet de rest van de automation !
de originele midi channel ken je dan wegpleuren !

suc6!

:mega:

Ha! ja dat kan ook natuurlijk! slim:okdan:

Ik heb het trouwens gevonden, bij sommige tracks stond het in een een heel klein starttrackje, verwijderd die zooi en hoppa.

Bedankt allen nogmaals.

Back