kwam dit ontwerp tegen

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
http://www.midibox.org/dokuwiki/wilba_mb_6582_prototype

MB-6582 is the name of my MIDIbox SID Synthesizer V2 project.

Ever since I started my first MIDIbox SID, I really wanted to put the whole thing on one single PCB, but stuck with the modular design of MIDIbox. I am glad I did it the modular way first, as I learned a lot about how it all fits together, and being modular is a lot easier to troubleshoot!

Modular vs Single PCB each has its own advantages and disadvantages... and so MB-6582 is more of a desire to implement a MIDIbox SID Synth idea, and follow through to completion, and not an argument for doing single PCBs or an argument against the MIDIbox modular spirit.

mb-6582:481495707_1ec28e7846.jpg

ziet er mooi uit iig.
volgens mij met "waldorf" knoppen.
helaas geen demo's erbij op de website?
das dan weer jammer

Allemachtig dit is al tien keer hier op het forum vermeldt..... www.ucapps.de
voor nog veel meer bouwpakketjes......en ook geluidssamples.....
trouwens voor die hier getoonde MB SID heb je wel Commodore 64 SID chips nodig..... meer zeg ik niet. go check it out.....

TK en Wilba

TK en Wilba

Het eigenlijk ontwerp is van Thorsten Klose (zie pic in C64 case). Hij heeft MIOS ontwikkeld, een taal voor hardware synths. Al zijn ontwerpen draaien op een core die bv de SID pcb aansturen. Maar ook bv een FM pcb (met de opl3). Die zelfde core kan ook een MB (MidiBox) sequencer aansturen (zie pic).
Degene die Champ hier laat zien is van de hand van Wilba. Hij heeft alle losse componenten, core pcb, sid pcb, aout, dout bij elkaar gevoegd op twee pcb's. Een base pcb en een control pcb, zie pic.
Je ziet op de pic 4x PIC18F4685 de core chips en 8x de SID chip. 1 core chip kan 2 SID chips aansturen. Er zijn 3 verschillende SID chips. Te weten de 6581, 6582 en 8580. De eerste loopt op 12v de laatste twee op 9v. Er zijn zeker verschillen tussen deze chips, maar dat kan je zelf lezen op het MB forum of de eerder door mij genoemde link.
Voor de PCB's van Wilba wacht ik nu persoonlijk al een paar maanden, dus ze zijn niet 123 te koop en er is een wachtlijst........
Daarnaast moet je uiteraard SID chips hebben om dit ding te bouwen. Deze zijn wel op bv eBay te koop maar gaan momenteel tussen de 15 en 30 euro per chip voor de 8580r5 (1 van de beste versies).De 6581 zijn iets goedkoper maar vertonen kuren aangezien dat de eerste versie was van Commodore's SID. De 6582(die Wilba gebruikt) ben ik nog niet tegen gekomen, ook niet in en oude C64. Ik heb voor geintereseerde evt wel wat chips hier liggen(6581 en 8580r5).

Attachments

• midibox_sid_cs2.jpg
    midibox_sid_cs2.jpg
    38,7 KB · Bekeken: 105
  • mbseq_v3_final.jpg
    mbseq_v3_final.jpg
    34,3 KB · Bekeken: 105
  • Wilba PCB.jpg
    Wilba PCB.jpg
    123,7 KB · Bekeken: 102
Back