Saffire Pro 26 problemen

Frer!k

Bedorven lid
Beste allemaal,

ik zit met het volgende probleem:
Gister heb ik de Saffire Pro 26 van Focusrite gekocht. Maar echt tevreden ben ik er nog niet mee... Met de standaard meegeleverde software krijg ik weliswaar geluid, maar na enkele seconden word ik getrakteerd op een enorme hoeveelheid digitale vervorming op de uitgangen.
Zowel de buffergrootte veranderen als laten slaven of masteren maakt niet uit.
Ik heb de nieuwste drivers gedownload plus de firewire audio update, maar helaas, nu werkt ie helemaal niet meer!
Ik gebruik een Macbook (1GB intern) en Digital Performer 5.13.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Bedankt voor de reacties alvast :mega:

Ik heb de saffire pro10, in combinatie met een pc. Daar krijg ik ook gestotter doordat de firewirekaart ruzie maakt met de wifi. Om goed te werken moet de wireless kaart uitstaan. Misschien werkt dat op de mac ook?

Trouwens, bij het opstarten heb ik ook altijd een paar seconden stevige ruis, maar daarna niks meer (als de wireless uitstaat).

grtz
J3773

Ja, ik las op andere fora dat het inderdaad te maken kan hebben met de onboard firewire kaart. Maar ik vind het toch wel erg maf dat ie nu niet eens meer aan gaat... Morgen maar even terug naar de winkel denk ik.

Ja, heb ik gedaan. Focusrite adviseert om de software- en firmware-update te doen. Heb ik gedaan, en nu ziet m'n mac het apparaat helemaal niet meer.
Downgraden naar de firmware die oorspronkelijk op de Saffire stond, geeft geen resultaat en de besturingssoftware Saffire ControlPro zegt dat de convertor niet aangesloten is. Ook het groene ledje blijft na inschakeling maar een paar seconde aan en is het ding dood.
Werkt jouw Saffire 10 goed naast de opstartproblemen?

Het zijn eigenlijk niet eens opstartproblemen. Hij ruist alleen een paar seconden als ik hem aanzet, maarja, ik zou de monitors gewoon pas na de saffire aan moeten zetten...

Is je mac firewire driver helemaal in orde? Ik heb mn saffire ook wel eens aan een macbook gehangen en ge-update, en dat gaf geen problemen.

hoe is dit afgelopen? ik overweeg een Pro 10 namelijk.

Ik heb em de dag na de aankoop ingeruild (bedankt Tach-Tally) met bijbetaling voor een Presonus Firestudio. Laastsgenoemde bevalt veel beter, erg fijn apparaat.
De Saffire 10 weet ik niet, misschien dat er inmiddels een software- en/of firmware update gedaan is door Focusrite?
Succes!

Geen problemen hier. Ik heb 2 maal pro 26i/o. dan op de Mac dan op een PC laptop. Ruis is geen probleem vanwege een streng aanzet beleid (monitors zet ik sowieso pas als laatste aan, ik heb nog meer tikkende randapp.)

Probleem van de Presonus is/was (ik meen dat het nog steeds zo is) dat de driver single client is. Is in mijn geval een groot probleem (schakelen van Video naar Wavelab naar Nuendo)

Heb ook een 26i/o op me mac pro... dat het even duurt met osptarten heb ik ook.. op een gegeven moment hoor je hem dan ff klikken en dan doet die het..

Ik kan alleen neit wennen aan het stukje software ertussen.. krijg dat neit fatsoendelijk ingesteld met me galmpjes enzo.. misschien dat iemand wat tips voor me heeft.. verder wel erg mooi en zuiver geluid!

Back