Yamaha QY 70 / 100

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Hello Synthers.

Vroeg me af of jullie wel eens gehoord hebben van de Yamaha QY70 of de QY 100?

Ik ken hem nog van vroeger en het leek me altijd een super tof ding. Klein en portable. Ik reis veel als dj en zit vaak te pielen met mijn laptop in het vliegtuig, beats maken, ideetjes opzetten enzo. Maar met zo'n QY lijkt me dit nog veel handiger en misschien zelfs ook leuker.

Als ik het goed begrepen heb zit ie boordenvol Yamaha sounds en drums dus dat is al tof, maar kan er ook samples in?

Heeft er iemand ervaring met dit ding? Misschien zelfs dat je hem gebruikt in de studio of ergens anders?

Ben echt benieuwd want voor dit speeltje betaal je nu op eBay zo'n 100 tot 200 euro!!! Dat is echt niets voor een leuke toy als dit.... toch?

Mijn waarde vriend en synthforumlid Smackos heb ik geregeld heel ongezellig zien doen naast me in auto's en vliegtuigen met een QY70, en ik zie dat ding van 'm ook geregeld tussen de apparaatjes bij optredens dus voor dat doel zit 't wel snor, hij leek er behoorlijk mee in z'n sas. Hij kan je er vast veel meer over zeggen. Samples laden kan in allebei in iedergeval niet, als dat belangrijker is dan rom geluiden dan is er de MPC500...

Ik vraag me trouwens plots af... Zijn de sequences van de QY70 /100 uitwisselbaar met de rs7000? Dat zou wel verdomd handig zijn...

Mijn waarde vriend en synthforumlid Smackos heb ik geregeld heel ongezellig zien doen naast me in auto's en vliegtuigen met een QY70, en ik zie dat ding van 'm ook geregeld tussen de apparaatjes bij optredens dus voor dat doel zit 't wel snor, hij leek er behoorlijk mee in z'n sas. Hij kan je er vast veel meer over zeggen. Samples laden kan in allebei in iedergeval niet, als dat belangrijker is dan rom geluiden dan is er de MPC500...

wow cool. misschien kan hij idd iets meer vertellen?
ik heb de mpc1000 alleen jammer dat die idd niet op batterijen werkt. Echter de mpc heeft geen stock sounds zoals de yamaha.

ik heb m'n qy70 niet meer, maar het blijft een leuk ding. zeker erg veel
bruikbare realistische geluiden, piano's orgels drumkits enzo...superveel
geluiden. beperkt te editten ook (filter en enveloppe) en nog wat fx.
vond alleen het "toetsenbord" niet zo prettig.. maar prima voor stepsequencen
batterijen gaan niet heel lang mee als ik me goed herinner.
erg leuk en compacte sequencer, erg handig .maar als je al een laptop hebt,
kun je toch meer mee lijkt me

Back