Mixer, digitaal, analoog

Dj Ricos

Stamgast
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje :(

Over een weekje ga ik een Imac24'' kopen met daarbij logic. Ik stap trouwens voor het eerst over op logic.

Kwa hardware heb ik een virus C, Triton Extreme en een Tr909.

Dit alles wil ik dus gebruiken mede in Logic. ( gebruikte voorheen fruityloops, en stuurde ze aan in fruityloops wat drama was met een dj mixer.. )

Ik ben dus opzoek naar een mengpaneel, waar ik zoiezo deze apparaten mee kan aansturen. Is het ook mogelijk om de Logic mixer te koppelen aan een echte mixer?

Ik wil alles gewoon thuis gebruiken, niet on the road.

Wat zou een goede keus kwa mixer zijn, digitaal of niet? En het liefts niet ver boven de 1000 euro.

Alvast bedankt jongens!

heb je al aan een audio interface gedacht ?
bijvoorbeeld een MOTU ultralite of 828mk2, die je via Firewire aan je computer aansluit. hiermee heb je meerdere audio in- en uitgangen die je direcht in je computer kan gebruiken. er zit ook een simpele midi interface in...

IMO de beste oplossing, en ben je ook niet meer beperkt met een enkele stereo in en uitgang.

Thanks voor de snelle replay!

Maar eerlijk gezegt heb ik me daar nog niet echt op gefocust..

Als ik mn spulletjes op de Motu aan sluit, zal ik toch nog met me muis de kanalen van me Logic mixers moeten gebruiken.. Eigenlijk ben ik meer opzoek naar een mixer hiervoor.. ( Mackie Control Universal bv )

Ik wil zoiezo een mixer voor me kanalen aan te sturen die in Logic zitten dus.

Het mooiste is dus iets waarbij me synth's en 909 ook in kunnen.

digital mixer

digital mixer

Wat jij moet hebben is een digitale mixer of een Logic Control als je met schuivers wilt spelen.

Een interface is ook een optie maar als je een digitale mixer(bijv. 02r of iets in die trend) dan heb je gelijk ook de ingangen van een interface. Je moet kijken wat jij kan permiteren.

Greetz Jeno

Mijn gedachte gaan uit naar deze 2 eigenlijk:

Mackie Control Universal

Yamaha N12

Morgen ga ik even langs peter verspuy en Feedback. Dit zijn totaal 2 verschillende apparaten natuurlijk.

Die mackie control kan ik me logic en softh synths mee aansturen, maar niet me hardware geloof ik?

En die N12 kan ik en logic mee aansturen en me hardware als ik het goed begrijp ?

Ik heb beide apparaten nog nooit aangeraakt! Dus zal morgen even kijken

Dat is natuurlijk ook nog een optie dan.. Iemand een opmerking op me bericht hierboven over de mackie en de n12?

Dat is net wat elektrovolt zegt, die mackie control is een midi controller dus heb je er als nog een audio interface bij nodig.

Behringer bcf2000 kan ook in die mackie control mode werken, heb je een goedkoop degelijk ding en alleen nog een audio interface bij nodig.

Die behringer is ook handig, goedkoop en makkelijk te gebruiken. Ik moet er dan wel een interface bij kopen dus.

Volgens mij is die Yamaha N12 voor mijn beide doelstellingen te gebruiken toch? Hij is midi en tevens de ingebouwde interface. Ik kan dus 4 kanalen gebruiken voor me hardware, en de rest voor de Logic mixer.

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? :engel:

misschien moet je eerst nagaan hoeveel sporen je gelijktijdig wil gebruiken, qua gelijktijdig gebruik van losse ins/uits.

dan kijken wat voor interface erbij past

en dan kijken wat voor controller je het beste aanschaft.

Wat Roel zegt.

En die N12 is een mixertje met een firewire interface erin en een start/stop knop voor je sequencer voor heel veel geld. Maar je kan hem niet gebruiken om in Cubase zelf te mixen en zelf vind ik dat een gemiste kans.

En zowieso dat er op dit moment geen echte oplossing is om dit 'probleem' aan te kunnen pakken. Je moet altijd wel concessies doen en meerdere apparaten aanschaffen en dat maakt het automatisch duur.

Wat Roel zegt.

En die N12 is een mixertje met een firewire interface erin en een start/stop knop voor je sequencer voor heel veel geld. Maar je kan hem niet gebruiken om in Cubase zelf te mixen en zelf vind ik dat een gemiste kans.

En zowieso dat er op dit moment geen echte oplossing is om dit 'probleem' aan te kunnen pakken. Je moet altijd wel concessies doen en meerdere apparaten aanschaffen en dat maakt het automatisch duur.
Nee precies. Wat Fuse zegt klopt als een bus. Die N12 gaat niet doen wat jij wil en kost een hoop geld. De Mackie Control kost ook ee hoop geld, maar is daarentegen wel plug & play. Je kunt vrijwel iedere fader, parameter of whatever in logic bedienen, zonder moeilijk te doen met installeren en/of programmeren. Daarbij heeft de AMckie ook een handige display waardoor je precies kunt zien welke "knop of schuif" je aan het bedienen bent.

Oke bedankt jongens! Ik ga eventjes kijken wat mij het beste bevalt. Ga die Tascam en die Mackie control eens met elkaar vergelijken ( kwa prijs is die tascam natuurlijk interessanter )

:walker:

denk een aan deze:

http://www.tascam.com/products/fw-1082.html

Goedkoper dan een Mackie en m.i. vergelijkbaar qua mogelijkheden...

Nee, want juist het display en de gegevens die de Mackie bevat is juist HET pluspunt van die dingen. Een BCF2000 raad ik ook niemand aan tenzij je echt geen centen hebt. Spaar dan liever even door voor een tweedehands mackie.
Ikzelf zou het liefst een geluidskaart met 16 in en 16 out willen hebben en een mengpaneel erbij. Misschien koop ik nog eens een tweede Firepod die ik doorlus.

Als je alles in één wil (dus controller en audio-interface)
is dit ook nog een optie:
- M-audio projectmix (http://www.m-audio.com/products/en_us/ProjectMixIO-main.html)
deze heeft ook displays is alleen wel een prijsklasse hoger dan die Tascam maar daar heb je ook een hoop meer voor! en als je uit gaat van de mackie controller met een audiointerface met 8 preamps ben je veel meer kwijt!

Bij een vriend van me was dat ding binnen 2 maanden kapot. Driver problemen onder OS X en XP en een microfoon input ging stuk. Vond het zelf ook niet echt denderend. Neem dan een tweedehands Mackie.

De Mackie Control Universal Pro ziet er heel leuk uit, beter dat ik even doorspaar dus hiervoor, zodat ik weet dat ik een goede heb. De Mackie Control Universal Pro zal dus mijn keuze worden! Bij feedback zag ik ze al staan ( Heel slim van feedback, helemaal aangesloten op Logic met de 2 andere mackie controls en 2 schermen :halleluja )

Bedankt.!

De Mackie Control Universal Pro ziet er heel leuk uit, beter dat ik even doorspaar dus hiervoor, zodat ik weet dat ik een goede heb. De Mackie Control Universal Pro zal dus mijn keuze worden! Bij feedback zag ik ze al staan ( Heel slim van feedback, helemaal aangesloten op Logic met de 2 andere mackie controls en 2 schermen :halleluja )

Bedankt.!

Even voor de zekerheid...,

Je kan je synths NIET op een mackie control aansluiten. Als je zo'n ding koopt zal je nog steeds je dj mixer moeten gebruiken!

En mackie control is niks meer dan een afstandsbediening voor je sequencer (en eventueel je synts). Er gaat geen audio doorheen! Je kent het verschil tussen audio en midi neem ik aan?

Haha jah dat klopt! Maar daar ga ik een goedkoop mixertje voor aanschaffen danmaar. Het is toch alleen maar voor het volume niveau etc te regelen (van me synts)

Back