Zitje voor achter je synths

Slipperman

Rooibosje iemand?
tja, leuk al die synths modules sampelr etc. maar als je ze gaat bespelen dan heb je 2 opties:

staan of zitten. Staan is wel eventjes vol te houden maar niet echt lang. Zelf vind ik het ook super onhandig en vermoeiend en het is slecht voor je ook.

dan maar zitten dus... Dus wat zoek ik... Juist ja een stoel. Niet zomaar een stoel die heb ik namenlijk maar zat.

Zoek een hoge stoel, kruk of iets in die geest om op te zitten. De goede houding is om boven je synths uit te komen en voor de bovenste synth, dat je armen wat schuin naar beneden gaan. Echter, hier moet ik dus bijna voor staan. (eigenlijk tegen iets aan leunen ofzo. muurtje maar ja... muurtje midden in de kamer staat ook niet echt en het is nog onpraktisch ook ;) )

Ik zoek dus een keyboard kruk. Geen simpel piano bankje dus maar eentje die behoorlijk hoog kan... Zeker met het zitvlak rond de 70 cm (liever wat hoger) van de grond.

Heb alle online stores die ik ken al bezocht maar of ze zijn stervens duur of ze zijn er niet...

Wie weet ze zo goedkoop mogelijk te vinden???

Sluit me aan bij "Slipperman" !!!

Om deze thread wat meer leven in te blazen!!! (Als jij het goed vindt Slipperman?)

Wat is het beste meubelstuk in je studio? (Waarop jij dus moet zitten werken!)

Goeie vraag! Slip!:okdan:

Peace...8)

Re: Zitje voor achter je synths

Origineel geplaatst door Slipperman
Ik zoek dus een keyboard kruk. Geen simpel piano bankje dus maar eentje die behoorlijk hoog kan... Zeker met het zitvlak rond de 70 cm (liever wat hoger) van de grond.

Heb alle online stores die ik ken al bezocht maar of ze zijn stervens duur of ze zijn er niet...

Wie weet ze zo goedkoop mogelijk te vinden???

Ik heb me een tijdje geleden ook suf gezocht naar een geschikte stoel die 'hoog' genoeg is. Alle zaken die kantoormeubilair verkopen platgelopen, catalogi uitgepluist maar niets geschikts gevonden, totdat...

Toen ik tijdens de zomervakantie bij m'n ouders op bezoek was en wat zag ik daar ? Mijn moeder die vrolijk met de strijkbout tekeer ging en .. ze zat op een stoel die precies de hoogte had die ik zocht.

Het was een stoel van Leifheit
71315.jpg

Dus, zoek in het rek van het 'strijkijzermeubilair' bij de dichtstbijzijnde huishoudelectrozaak, wellicht is deze stoel ook wat jij zoekt, en je kan 'm zo dichtklappen en meenemen naar je volgende optreden.

Re: Re: Zitje voor achter je synths

Re: Re: Zitje voor achter je synths

Origineel geplaatst door Hover
Ik heb me een tijdje geleden ook suf gezocht naar een geschikte stoel die 'hoog' genoeg is. Alle zaken die kantoormeubilair verkopen platgelopen, catalogi uitgepluist maar niets geschikts gevonden, totdat...

Toen ik tijdens de zomervakantie bij m'n ouders op bezoek was en wat zag ik daar ? Mijn moeder die vrolijk met de strijkbout tekeer ging en .. ze zat op een stoel die precies de hoogte had die ik zocht.

Het was een stoel van Leifheit
71315.jpg

Dus, zoek in het rek van het 'strijkijzermeubilair' bij de dichtstbijzijnde huishoudelectrozaak, wellicht is deze stoel ook wat jij zoekt, en je kan 'm zo dichtklappen en meenemen naar je volgende optreden. [/B
]

Whehe! LOL! Maar heb je wel genoeg rugsteuning met dat ding?

8)

Zijn er niet ergens van die professionele laboratoriumstoelen, die aan de onderkant zo'n ring hebben zitten waar je je voeten op kwijt kan, te bestellen? Die zijn ook hoog genoeg volgens mij..... en waarschijnlijk ook stervensduur. :)

Zelf gebruik ik altijd of een relaxte stoel (met armleuning dus) voor als ik achter de compu zit of een kruk omdat dit makkelijker speelt. Doordat de kruk geen leuning heeft, moet je jezelf wel een active houding aannemen. In het begin is dit wel lastig en ook geen uren vol te houden, maar denk ik toch het beste alternatief (of je moet duizenden guldens neertellen).

Er zijn voor mensen met gewrichtsklachten ook stoelen waarmee veel ondersteuning wordt verleend. Echter wordt daarbij ook niet je houding ondersteund, die moet je zelf aannemen. Beetje lastig uitleggen, maar er zitten op alle verstelbare punten (arm, rug, armlengte, overhelling) scharnieren of uitschuifbare punten.

Ik ben chemicus van beroep, en in een laboratorium waar ik heb gewerkt hadden we ook een speciaal soort krukken om zittend toch het een en andere te kunnen doen. De zitting was een soort van groot uitgevallen fietszadel. Breed, diepe glooiing, zodat je in een houding komt te zitten waarbij je knieen een beetje geknikt naar voren komen (je zit dus niet in een nette stoel-hoek waarbij zowel je knieen als heupen een hoek van 90 graden maken, maar waarbij je bovenbenen dus wat verder naar beneden hangen). Je zat dan met je voeten op de grond, dan kon je je ook vrij makkelijk afzetten op de grond (in een lab is dat ook vanuit het oogpunt van veiligheid belangrijk, in principe moet je achter een zuurkast niet gaan zitten, anders kun je niet op tijd wegkomen). Verder kunnen ze gasvering hebben. Je zit ook in een vrij actieve houding, je wordt bijna gedwongen met een rechte rug te zitten, dus is ook nog best goed!
Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden over die krukken.

een goede bureaustoel, met gas vering en arm leuningen [heel belangrijk] moet toch voldoende zijn? een kruk o.i.d. lijkt me ook niet echt lekker zitten..hoe hoog staat je hoogste synth dan? is het niet mogelijk om m wat naar beneden te krijgen?..

Op het moment zit ik (op een lekkere ruime bureaustoel) maar wel met mijn synths
achter me, op zich niet zo heel erg, maar er komt wel een masterkb aan de andere
zijde, dat werkt toch lekkerder.

Maar om deze thread een zijspoor mee te geven, hoewel staan idd niet erg lang
uit te houden is, vind ik staand spelen wel lekkerder en op een of andere manier
werkt dat ook creatiever voor mij. Iemand die deze ervaring deelt?

Hoe dan ook een threadje ergonomie is goed, het is leuk om muziek te maken en
veel met spullen bezig te zijn, maar dit soort zaken schieten er vaak bij in.

En hoe zit het met rsi, mensen die er last van hebben? of mensen die er een
oplossing voor hebben bedacht? Ik wil langzaam gaan werken met een tablet, het
is nog wat onwennig, maar schijnt echt heerlijk te zijn als je gewend bent.

RSI, ik begin er steeds meer last van te krijgen. Ik lag gisteravond in m'n nest en toen voelde ik de steken alweer opkomen.. te ernstig gewoon. Ik heb ook een tablet, alleen nog niet aangesloten. Binnenkort maar ff doen, want 12 uur muizen per dag is te gek. (Daarom ben ik ook opzoek naar een MPC :P)

Ripzaag> dat zeg ik ! GAMMA !

Origineel geplaatst door krz

Ripzaag> dat zeg ik ! GAMMA !

Komen ze bij de Gamma vandaan? Ik zal eens kijken of dat ze zijn...

[update]
Heb je ergens een plaatje ofzo? Op de website van Gamma zie ik ze niet
[/update]

hehe, het was meer een woordspeling. Ik poste daarboven al de optie voor de stoelen uit het laboratorium... ;)

Krukjes, poefzitjes, hoe ze ook heetten.....die drummers altijd gebruiken is dat niet handig??? of gaan die niet hoog genoeg?lijken me wel relaxed....

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
hoe hoog staat je hoogste synth dan? is het niet mogelijk om m wat naar beneden te krijgen?..

Mun hoogste synth staat op nog geen meter van de grond (Hoogste punt ervan...) Kan em niet naar beneden halen aangezien alles al op zijn laagst staat.

die strijkstoel lijkt me idd wel wat ja. Ik ga die site eens doorzoeken...

Ik sta eigenlijk liever. Dan kan ik veel beter bij de spullen en helpt ook in het uitfreakprocess... Zitten doe ik de hele dag al en met wat verdovende middelen op kan ik staan beter uithouden dan zitten.

staan doe ik echt niet. Alles moet in 1 draai van m'n bureaustoel MET armleuningen [ikea, 65 euro] te bereiken zijn. Als ik niet comfortabel kan zitten dan gaat de lol er snel af.
Yep, ik voel ook wel 's RSI maar ik heb er wat op gevonden. Heel relaxed achter m'n bureau zitten en de armen op de armleuningen steunen, en de muismat dicht bij de armleuningen. De armleuningen zijn dus op hoogte van het bureau! en m'n midi keyboard ook. Een zo natuurlijk mogelijke houding. Als ik stress voel kap ik even. .. En een hele goedkope lichte muis, geen zwaar ding.

.. strijkstoel.. brr wat een eng woord

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

.. strijkstoel.. brr wat een eng woord

Ja idd eng woord ja...

BTW. Ik zoek iets wat evt. ook kan draaien. ben op de meeste links enkel een dure kruk of bureaustoel tegengekomen. (Die wel lekker zullen zitten denk.). VOor 8er de pc zal het een gewone bureau stoel worden. Dat wel maar voor spelen zoek ik eigenlijk soort kruk. (al bedenk ik me wel dat die strijkkruk niet zo zwaar is. Eigenlijk licht en dus gemakkelijk gedraaid kan worden...)

Achter de Compu heb ik al een paar jaar een afgeschreven orthopedische stoel van mijn oma.... Zit als een tiet :okdan:

Origineel geplaatst door krz
Zijn er niet ergens van die professionele laboratoriumstoelen, die aan de onderkant zo'n ring hebben zitten waar je je voeten op kwijt kan, te bestellen? Die zijn ook hoog genoeg volgens mij..... en waarschijnlijk ook stervensduur. :)

Hmm, een hoge stoel met aan de onderkant een ring voor je voeten. Kan aan mij liggen (kom net uit de kroeg), maar dat klinkt verdacht veel naar een barkruk :biertje:

Groet! (van Hazes aka Lazerus)

Back