Bestaat er een 16ch on/of synthesizer?

Ramirez

Ouwe rot
Ik loop nu al een tijdje uit te zoeken of er een synthesizer/masterkeyboard bestaat die 16 knoppen heeft, midi kanaal 1 tm 16.
Zodat je de kanalen aan en uit kan zetten (het liefst met een ledje in de knoppen,zodat het ook bij minder licht duidelijk is welke er actief zijn)en de aangesloten modules op die manier makkelijk en snel kan layeren naar keuze.

Voor de rest hoeft ie niet veel te kunnen,wat alleen maar in de weg zit.
Moet wel een redelijk toetsenboard zijn met aftertouch,dus geen ms-2000 klavier,maar een beetje in de buurt van een xp-30 of zo.

Ik zit dus een beetje tussen de oudere digitale synths te zoeken omdat die tegenwoordig vaak voor een habbekrats weggaan.Ik wil er ook niet zo gek veel voor uitgeven,omdat ie ook voor de rest niet veel hoeft te doen.
Maar het is gewoon die ene funktie die ik zoek.
En ik heb nou weinig zin om de hele synth historie uit te gaan pluizen,dan ben ik volgend jaar nog bezig.

Dus tips zijn van harte welkom.

Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Volgens mij bestaat het ook niet.

Waarom zet je er niet gewoon een midi-interface achter? bv een Roland A-880, daar kan je 8 apparaten op aansluiten. Dan route je je keyboard naar alle 8 de outputs en met de knopjes kan je dan outputs aan en uit zetten.

Das wel toevallig dat je dat zegt,zo heb ik het dus op het moment gedaan.
Alleen zou ik graag 16 kanalen willen.Dan zou ik er dus nog een moeten kopen,en de uitgang van m'n master moeten splitten of doorlussen.

Maar ja,ik dacht zo.als er een bestaat die dat standaard aan boord heeft.zou dat wel makkelijker zijn.

Op een Ensoniq EPS16+ zaten (ook maar) 8 schakelaars op om voices te kiezen. Hiermee lukt het (met 8) kanalen wel, door dubbel te klikken kon je meerdere voices/externe bronnen tegelijkertijd bespelen.
Misschien andere uitgebreide Ensoniq toetsenborden?

hmm beetje rare vraag vind ik, er bestaat zeker niets in die aard denk ik.
ofwel begrijp ik het niet goed..

je wil dus meerdere channels tegelijk spelen vanop 1 keyboard,
dat kan, vanop bvb. een CME UF keyboard, wel geen dedicated toets per kanaal, maar +/- en een dial.
tot hoeveel wil je er tegelijk stapelen? 16 is een beetje veel?

een andere oplossing is al je gear op dezelfde channel zitten, en via Mutes gaan werken op je mixer.. (vind ik behoorlijk fout, maar het werkt wel)

maybe kan een halve oplossing voor je probleem ook zoeken in een sequencer (dat je als kladblok gaat gebruiken) zoals de MMT-8 om dingen snel te kunnen layeren (knippen en plakken, channel toewijzen, mergen)

Hmmm.ik heb wel een optie op het oog.De roland xp-80.
Deze kun je in performance mode op layer zetten en heb je dus 16 aan/uit knoppen.
Hoewel die dus wel te veel poes pas erop heeft zitten die ik toch niet gebruik,maar wel voor betaal.
En het ergste van alles is dat ik die dus al eens heb gehad.
Maar toen werkte ik nog niet op deze manier.

De a880 omzeil ik liever,

Back