Namiddag met de Electribe MX (snippit)

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey forummers,

Ff een namiddag met de Electribe MX aan 't spelen geweest en hier is 't resultaat. Laat maar weten wat je er van vindt. Tips & tricks altijd welkom en liefst zoveel mogelijk comments. Altijd leuk als beginner om andermans meningen te horen! Greetz, Pfr.

Attachments

• B1.mp3
    991,8 KB · Bekeken: 78
Laatst gewijzigd:
MX leuke bak! heb ik ook staan...wordt niet echt wild van je resultaat..maargoed. wat tips; ik zou ten eerste proberen te gaan experimenteren met het maken van eigen klanken( gebruik de fx!) je kan zoveel uit dat bakkie halen!verder als je een track intressant wilt maken zou ik verschillende patterns( voor 1 track) maken met verschillende breaks /fills. en zo de boel varieren. probeer ook eens motion sequincer.kan je de boel lekker levendig meemaken...verder experimenteer eens met het stapelen van je drumgeluiden(edit deze ook!) en oja...de arpegiator op je vingerstrip,,,hier kan je ook erg leuke dingen mee doen

succes en experimenteer er op los

Nu ff met de SH32 erbij ... Comments blijven welkom! Greetz, Pfr.

Attachments

• B1.1.mp3
    965,3 KB · Bekeken: 71
deze laatste snip vind ik een stuk beter dan je eerste, maar 't is allemaal nog wel erg eentonig/ veel van hetzelfde. Breng er meer variatie in!

zit wel wat in hoor ( 2 de snippet )...grooved lekker ...maar meer schwiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingg and variation ...niet alles zo gequantized ..klinkt te strak en

Bedankt Hazes & Tall Lad voor de reacties. Het is natuurlijk maar 1 minuutje dus het was voor mij moeilijk om daarin veel verandering te steken. Maar wat zouden jullie doen? Ik ben een hele zondag lekker vrij en ik zou graag jullie tips wel eens opvolgen. Tegen vanavond post ik dan 't resultaat. Je moet weten dat ik nog nooit één volledige track heb afgewerkt en ik zou dat graag eens doen. Dus als je ideetjes hebt laat maar komen. Greetz, Pfr.

Dat is nu net het moeilike ...' het arrangement ' ...zorg voor variatie etc
...veel succes ...de rest moet iezelf doen

Zou je bijv. eens wat voorbeelden kunnen geven, Tall Lad? Bedoel je dat ik een andere melodie moet creeëren, werken met de filter/cutoff/resonance, drumpatroon moet veranderen, bass/snare/hats moet muten? Greetz, Pfr.

dat zijn nu net beslissingen die jij moet maken , ....muziek maken blijft een persoonlijke aangelegenheid ( als e olo gaat nat.) ...het is jouw nummer , kneed het dan ook naar jouw ( tijdelijke ) gevoel .....
Zijn trouwens genoeg discussies over hier op het forum ...succes

Back