Soulwax studio interview op tv vanavond 26-01!

Jammer ik ook gemist idd.

zou het nog ergens op internet te zien zijn misschien?
Dat zou wel leuk zijn.

het was super vet
hun hele studio stond prop vol met analoge gear (voor de detuned ruwe sound)
ze werkten met protools aan een remix van "standi,g in the way of control"

ik ga eens op zoek naar het filmpje op het net

nog geen filmpje gevonden.. helaas werkt BBC's iPlayer niet buiten UK

item was inderdaad vet. interviewer viel zowat achterover toen 'ie alle gear zag, was ook puzzled dat de broertjes meer dan 30 jaar oude apparatuur combineren met laatste software.

ze gaven ook een kleine demonstratie met de AKS, om te laten horen dat een ge-detunede sound gewoon interessanter klinkt dan iets supercleans.

leuk om hun studio te zien, lekker rommelig, ze zijn gewoon gek van muziek/synths, respect.

en hun remix van The Gossip die je hoorde, blijf ik heerlijk vinden.

vooral vanaf 04:35 *D

Yep, leuk filmpje opzich. 'k Mag die gasten wel :D

Ik kan het niet zo goed zien, maar zou een ARP2500 niet sowieso veel meer plek in moeten nemen?

Wel een cool filmpje trouwens. Niet heel informatief, maar leuk überhaupt die vette vintage-studio te kunnen zien! :)

Stukken groter, maar ook weer niet megagroot, bij mijn weten; zie één van die Jarrefilmpjes waar hij de setup laat zien waarmee die Oxygene-remake heeft gemaakt. Daar staat een 2500 tussen allerlei andere gear. Maar belangrijker: ik zie gewoon helemaal geen grote witte kasten met allerlei gekleurde knopjes. Lijkt me toch visueel het hoofdkenmerk van een 2500.

Ik heb een screenshot van het filmpje bijgevoegd waarop de hele studio te zien is (sorry van de kop van de presentator en de resolutie, maar daar is niks aan te doen). De 2600 staat -volgens mij - links midden, tussen de kasten met modules en drie boven elkaar opgehangen synths met keyboard (bovenste daarvan is een Odyssey misschien?). Maar daar staat dus niks wits onder. Wel weer een grote kast; misschien een andere modular?

Jammer van de butkwaliteit van het filmpje, en dat ze alleen inzoomen op synths mét keyboard! (zoals een stel van Rolands die rechts staan)

Attachments

• soulwax.jpg
    soulwax.jpg
    17,8 KB · Bekeken: 120
De 2600 staat idd daar ja. En bij nader inzien lijkt degene die er onder staat niet op een 2500. Wat het dan wel is???

Die ander lijkt wel op een odyssey MKII, maar toch ook weer niet. Het lijkt wel op het arplogo rechtsboven de keys, maar ik mis de drie PPC knoppen en er lijkt iets links van de keys te zitten, wat er bij een odyssey niet zit.

wat een smoel trekt die gast trouwens zeg :D

Ik denk een korg PS3100, 3200 of 3300

Gezien de grootte lijkt een 3300 me dan het waarschijnlijkst...

Die ander lijkt wel op een odyssey MKII, maar toch ook weer niet. Het lijkt wel op het arplogo rechtsboven de keys, maar ik mis de drie PPC knoppen en er lijkt iets links van de keys te zitten, wat er bij een odyssey niet zit.

Ik heb ook het idee dat-ie dieper is dan een Odyssey zou moeten zijn (verhouding klavier <=> rest). Maar ik kan zo snel geen synth bedenken die nóg dieper is...

wat een smoel trekt die gast trouwens zeg :D

Dat zag ik ook na het pasten van mijn screenshot in Paint; maar ik had geen zin om een nieuwe van een miliseconde later te nemen, en het past ook wel bij zo'n kwebbel. :W

De Korg is een PS-3200.Heeft op de main module witte knoppen staan(rechtsboven),die de memory-patches voorstellen.

Back