Wat gebruik jij om je live set visueel interessant te maken?

brotherbob

serieus lid
Ik ben een project aan het opstarten waarbij ik samples in Live ga triggeren. Tot nu toe gebruik ik de Behringer BCR en BCF controllers, een Kaoss Pad en een laptop. Technisch werkt het, maar ik vind het er allemaal wat saai uitzien. Ik heb wat research gedaan naar controllers die:

1 - stabiel zijn, en handig om mee te werken
2 - visueel iets toevoegen

Heeft iemand tips? En heeft iemand wel eens een synth of controller laten customizen? Of dit zelf gedaan? Ik dacht er aan om het Behringer spul een ander kleurtje te geven, maar geen idee hoe ik dit het handigst aan kan pakken.

Aangezien mijn AX-1 wat slecht in de lak zat heb ik hem maar in zijn geheel gepimpt.

Kwestie van spuitbussenwerk.

Alleen beschadigt het iets sneller dus voorzichtig mee doen.

Attachments

• Ax-1.jpg
    Ax-1.jpg
    29,7 KB · Bekeken: 96
Ze zijn gespoten.

Ik zou niet weten waar ik reversed keys zou kunnen kopen.

Zo heb ik ooit eens mijn CS-1x zwart gespoten aangezien ik dat blauw wat goedkoop uit vond zien.

Het eerste 1/2 jaar heeft het er leuk uitgezien, totdat het allemaal wat begon te slijten. Was geen gezicht meer...

Heb hem uiteindelijk voor 50 euro verkocht....

Gear vern*%ken door 't met verf te bewerken zal ikzelf niet zo gauw doen.
'k Leuk de boel wel op met bijv. lampen, e.d. :dubbel:

Attachments

• lampie.JPG
    lampie.JPG
    27,4 KB · Bekeken: 106
nja, ik had de kap eerst goed geschuurd, daarna geprimerd, en toen mooi gespoten...

het ZAG er mooi uit, aangezien ik dat CS-1x blauw maar niets vond.

Maar ik zal het ook nooooooooooit meer doen... had er daarna echt wel spijt van ...

Je krijgt er ook niets voor terug wanneer je het weer wilt verkopen!

visueel interessant maken?
na een optreden van Pink Grease kende ik
het recept:
- zelfbouw
- veel gekleurde lampjes
- en een ribbon controller!

www.pink-grease.com kun je overslaan,
interessanter is de site van Nick Collier, rechts op de foto
nicksworldofsynthesizers.com

citaat over een andere synth: "the knobs are made from a broom pole that I have cut up" :eureka:

422262219_l.jpg

Volgens mij heeft ie z'n kerstboom gesloopt voor dat ding :D

Heb inmiddels contact gehad met Custom Synth. Het overspuiten van een Kaoss Pad kost 175 pond. Hij (zij?) krijgt dan een nieuwe poedercoating en de opdruk wordt opnieuw ge-print screened.

Het eerste is volgens mij nog wel te doen, maar heeft er iemand ervaring met print screen afdrukken?

Als je met Live 7 werkt kun je natuurlijk vrij gemakkelijk video beelden koppelen aan audio clips en scenes. Doet iemand dit al live?

Regel 1: het publiek komt voor jou! Als ze alleen voor de muziek komen, dan is CD's draaien ook okee.

Is een andere kleurtje nou echt de boel visueel aantrekkelijk maken? Het is alsof een petje opzetten opeens de avond gezellig maakt :)

Een jongen achter een laptop ziet eruit al een middelbare scholier die z'n huiswerk zit te maken.

En toch heb ik afgelopen zomer een optreden gezien van een zekere Mattias en die had alleen maar een laptop voor z'n neus. Maar een personality!!! In de eerste plaats stond hij en liep rustig rond, natuurlijk behoorlijk swingend. Iedere actie werd daardoor veel breder en duidelijker voor het publiek. De man en zijn muziek werden één. Verder stond hij in de zaal en niet op een ver hoog podium. En zijn muziek was goed... Natuurlijk had hij ook het lijf om zoiets te doen; ik zou belachelijk overkomen :D En het publiek was nou niet bepaald van het kaliber 'allesslikkers': de internationale harde kern van het electro-music.com forum. (MonoPoly was er ook) Dus het belangrijkste: SHOW en eentje die bij je past. En dan kan een gek hoedje ook nog wel.

Wout

:dubbel:hmmm, nou, daar moet je van houden

Eigenlijk is het wel erg leuk om je spulletjes een eigen look te geven (hoewel je dan ook rekening moet houden met het feit dat het vaak onverkoopbaar wordt als je eens wat anders wil...). Ook een goede anti-diefstalmethode, lijkt me.

Wat ik ook wel mooi vond was een peavey synth van david sancious, hij had er een houten ombouw omheen gemaakt en dat gaf het geheel wel een mooie uitstraling.

Probleem bij overspuiten/poederen etc. zal toch vaak de belettering etc. zijn, of je moet daar lak aan hebben en gewoon lekker je eigen lettertype kiezen.:luv:

in de duitse Keyboards staan regelmatig artikelen over customizen maar dat neigt meer richting bestaande instrumenten in een zelfgemaakt jasje plaatsen, dus de synth zelf hetzelfde houden maar bijvoorbeeld een harmonium als standaard etc.
Wordt ook aandacht aan bekabeling besteed, ben ik ook net een tijdje mee beziggeweest, ik kan nu in een paar minuten een ingewikkelde (!) setup in de lucht krijgen omdat ik allemaal aparte kabels heb gemaakt die precies passen, geen bossen snoeren meer en een strak uiterlijk.

zat zelf te denken om mijn spul op een soort wipkipveer te zetten , ziet er ook wel koel uit als het loos gaat , of het ook lekker speeld? vast niet.
Verder:
-Trek een verbeten kop tijdens je solotjes.
-studeer danspasjes in .
-headbang.
-Bier spugen naar je mede bandleden doet ook goed , en werkt verfrissend.

Hier moet je uiteraard wel de juiste muziek voor maken :)

Back