Wat gebruik jij om je live set visueel interessant te maken?

Je spullen op een springveer is natuurlijk wel kicken, heb wel eens een gast bij Pinkpop gezien die zijn keyboard had vastgeplakt aan zijn standaard zodat ie die scheef kon gooien.

Het zou natuurlijk ook ubercool zijn om voor elke toets een apart led lampje te hebben zodat de toets van onder verlicht wordt wanneer je deze indrukt. Iemand ooit gezien?

Dit is al es geplaatst, maar zal opzich wel indruk maken tijdens een optreden?

klik maar

Attachments

• houston34.jpg
    houston34.jpg
    44 KB · Bekeken: 77
Als je ruimte genoeg hebt met transport zou ik gaan voor wat dummie-spul.
Apparaten die er leuk uitzien maar geen enkele technische functie hebben behalve "er leuk uitzien".
Ik heb voor een House-act ooit een soort Matrix-achtige omgeving gebouwd met veel werkende Video-monitoren en wat oude VGA-schermen.
En ook had ik er stel sexy danseressen bij weten te scoren.
Zag er erg gaaf uit. Jammer dat het maar voor één keer was.
Oh ja,...het kostte een godsvermogen maar de Diskotheek-eigenaar betaalde.

Als je goedkoop wat beeldschermen kunt scoren is dat altijd leuk natuurlijk. Beetje semi-willekeurig neerzetten onder verschillende hoeken en er dan dingen op afspelen (via een laptop, of gewoon een dvd of zo). Als het beeldscherm een beetje kapot is, kun je zelfs gewoon een haardvuur-dvd aanzetten; staat flauw lullig en met van die strepen en vegen er overheen ook fake-arty.

After all, de osc in dat Moog-systeem van Keith Emerson was ook compleet nep en alleen maar versiering!

Je spullen op een springveer is natuurlijk wel kicken, heb wel eens een gast bij Pinkpop gezien die zijn keyboard had vastgeplakt aan zijn standaard zodat ie die scheef kon gooien.

Het zou natuurlijk ook ubercool zijn om voor elke toets een apart led lampje te hebben zodat de toets van onder verlicht wordt wanneer je deze indrukt. Iemand ooit gezien?

Klinkt een beetje als jostiband :D Er zijn volgens mij wel keyboards die oplichtende toetsen hebben, maar je kunt je afvragen of dat door het publiek gezien kan worden.

... After all, de osc in dat Moog-systeem van Keith Emerson was ook compleet nep en alleen maar versiering!
Is er trouwens iemand die daar meer info over heeft? Waar ik ook wel meer van wil weten is welke patch hij gebruikte, want er werd live nooit omgebouwd, maar alleen maar gedraaid aan knoppen.

Wout

Ik weet niet meer waar ik dit gelezen heb (een hoofdstuk over ELP in één of ander synthboek...), maar ik heb een verhaal gelezen over het systeem van ELP, waar regelmatig een tech van een tour uit de jaren 90 wordt aangehaald (die het systeem uit een schuur heeft mogen halen en helemaal schoonmaken en herstellen), en die zei dat het meestal stond ingesteld als een standaard 3osc-synth met lfo's e.d. Zoals hij ook zei: eigenlijk gewoon een Minimoog dus. :)

Back