= dit Justice achtig???

Hoi mensen
wie kent het franse duo justice niet. Grote hit met D.A.N.C.E. gehad, best harde funk uiteindelijk! De bassiste van mijn band beweerde dat het erg moeilijke muziek was om te maken, dus moest ik het proberen.

Graag kritiek, en misschien wil iemand anders ook een poging wagen!

X Prosoloist

Attachments

• Justice achtig.mp3
    709,7 KB · Bekeken: 101
antwoord: nee

dit beukt en rocked niet...bij justice wel...

bij justice en consorten draait het heel erg om het gebruik (misbruik?) van effecten. Het pompt als een gek! Een hele dikke in your face sound.

compressors, transient designers en tapesaturatie denk ik te horen.

Wat je gemaakt hebt heeft wel ongeveer het idee maar 't heeft niet de dikte en smerigheid van die franse sound.

-C-

bij justice en consorten draait het heel erg om het gebruik (misbruik?) van effecten. Het pompt als een gek! Een hele dikke in your face sound.

compressors, transient designers en tapesaturatie denk ik te horen.

Wat je gemaakt hebt heeft wel ongeveer het idee maar 't heeft niet de dikte en smerigheid van die franse sound.

-C-

Die franse sound zit echt niet alleen in het plat compressen van de zooi en fx. Tis ten eerste gewoon muzikaal. Vooral de (bass) gitaar in d.a.n.c.e maakt dat het funkt. Dat compressen is alleen om de boel dicht te smeren en wat compacter te laten klinken.

En het zijn ook die samples die het doen netzoals bij daftpunk :

Zie

http://www.youtube.com/watch?v=shmvGat4KXw

idd madr , Dat merk je bij , Le knight Club en Thomas Bangalter (Daft Punk) ook.
Sommige tracks schrijven ze alles zelf , bvb zoals in Around the world die track rockt 4ever , maar jammer genoeg in een hoop van hun tracks is het een gejat zooitje...

HomeWork , te gek Album awesome :halleluja:halleluja :D

Discovery , Ging wel ..

Dat laatste album was ook matig tot niks :(

Loop , sidechainen met een kick.. Is wat mij veel opvalt..
Maar ja het is veel strakker als je de muziek zelf schrijft, ipv de loop knip uit een bestaande track..

groetjes :)

Back