Audio en Video

painstation

Ingeburgerd
Hallo

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van videobeelden/animaties onder zijn eigen gemaakte muziek ?
Op dit moment heb ik aardig wat tracks liggen die ik in het verleden gemaakt heb. Ik zou daar graag video-animaties bij plaatsen.
Waar moet ik zoal op letten ? Welke software/hardware heb ik nodig. Waar kan ik informatie vandaan halen ? etc etc
Als iemand hier ervaring in heeft laat het me weten.

Groeten

Pain

Re: Audio en Video

Origineel geplaatst door painstation
Hallo

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van videobeelden/animaties onder zijn eigen gemaakte muziek ?
Op dit moment heb ik aardig wat tracks liggen die ik in het verleden gemaakt heb. Ik zou daar graag video-animaties bij plaatsen.
Waar moet ik zoal op letten ? Welke software/hardware heb ik nodig. Waar kan ik informatie vandaan halen ? etc etc
Als iemand hier ervaring in heeft laat het me weten.

Groeten

Pain

Als programma kun je movie Xone proberen. IS groot en nog freeware ook. Heb er zelf goede ervaringen mee.

nog een kleine tip voor je sig-> Zet alles achter elkaar en niet onder elkaar. Zo word je thread ellen lang...

Ik heb een klein beetje ervaring met combineren van audio en video. Ik ben er echter na een tijd expirimenteren [tijdelijk] mee gestopt. Het werd te tijdrovend, te ingewikkeld om in m'n eentje te doen.

Heb je al een animatie programma? er zijn diverse freeware animatie programma's, zoals 3d canvas[grafische intercae voor POVRAY], POVRAY [schiiterende kwaliteit maar zeer gebruiks onvriendelijk want geen grafische interface, een soort CSOUND voor video].

Als je geld hebt: Een schitterend programma om te modelleren is RHINOCEROS. je kan een demo downloaden en twintig keer saven. Hier kan je zowat alles mee modelleren. Het werkt vooral met NURBS [gladde oppervlakken]. En met 3D MAX [voor de welgestelden] kan je schitterende animaties maken met deze ontwerpen.

Een goede codec is ook belangrijk. Ongecomprimeerd 24RGB is natuurlijk mooi, maar een HD is dan zo vol. DivX is een goede codec, alhoewel niet geheel stabiel. Ook de Mpeg4 codec is wel ok.

Bedenk ook: wat is de uiteindelijke resolutie, waar gaat het heen? Super Video CD, Video CD, DVD?

> dan heb je nog een progr. nodig dat de animatie's bij de audio samenvoegt.

een goedkoop alternatief, maar op audio gebied niet zeer geavanceerd , is Multiquence. Het is van dezelfde maker als Goldwave. Probleem bij dit programma is dat de audio maar tot 44.1 KHz gaat. en geen ASIO ondersteuning.
Maar je kan heerlijk experimenteren met video, laag na laag plakken , verkleinen, vergroten, verschillende video files [mpg. avi] op elkaar plakken, enzovoort.

Het mooie van Multiquence is dat je alle video's die je inleest transparant kunt maken, elke kleur kun je onzichtbaar laten worden en zo met lagen werken. je kunt zoveel lagen op elkaar plakken als je comp toelaat.
Het kost wel ZEER veel tijd om de Video mixdown te calculeren. soms wel dagen, voor een klein stukje film, als je met veel lagen en plug ins hebt gewerkt..... .. dit alleen al kan frustrerend werken.

Er zitten ook veel VIDEO plug ins bij.

VAn Multiquence is ook een 'demo' te downloaden.[shareware versie, in principe zijn alle functies er, maar af en toe krijg je boodschappen].

Maar ook in de nieuwste versies van Cool Edit Pro en Cubase zitten mogelijkheden voor Video sporen. die heb ik echter nog niet geprobeerd. veel suc6.

Laatst gewijzigd:
Back