[DIY] Korg KPR-77 mods

Nightly Build

Go for what you know
Ik heb besloten mijn kpr-77 om te bouwen tot een anoloog monster :D
Zijn er mods bekend voor dit machientje?
Ik wil mijn phones uitgang in elk geval op offeren voor een kick-out
en de interne potmeters naar buiten routen. (gaten boren dus *gnegne*)
Zoe heeft al in de schema's gesnuffeld en door er zelf aan te draaien zijn een aantal potmeters al min-of-meer bekend.

vr 1 = hi tom
vr 2 = ?
vr 3 = noise (sn/clap?)
vr 4 = ?
vr 5 = ? (hh?)
vr 6 = open hi hat (ring 1 (frequencie counter))
vr 7 = lo tom

Ik heb de multimeter op de pots losgelaten maar ik zal wel iets fout gedaan hebben wat ik krijg hele afwijkende metingen. Iemand die weet wat voor potmeters ik moet hebben?

Verdere tips en truuks zijn welkom

Attachments

• kpr-77pots.jpg
    kpr-77pots.jpg
    109 KB · Bekeken: 132
Ik heb thuis ook nog een KPR 77 in de hoek liggen, als iemand daar wat modjes op kan knallen voor een zacht prijsje mag hij me pmen :okdan:

Een maat van heeft zijn 77 erg vet ge-mod/bend.
Ikzelf heb toen de uiteindelijke BD mods uitgevoerd.
Ik weet niet meer hoe we het allemaal gedaan hebben maar ik heb er dit afbeeldingkje nog van.
Bekijk bijlage KPR-77BD-mods.bmp

Het is een standaard twin T osc. Als je het Electronic drum cookbook van Thomas Henry koopt weet je meer.
http://www.magsmoke.com/thomas_henry_books.asp
Sowieso mooie en handige boeken voor de DIYer.

Dus voor degene die het aandurven.. Succes.
groet voor iedereen,
Maarten

Dat zegt mij dus echt helemaal niks :D €15 voor dat boek is niet veel maar heeft dat wel nut voor een leek als ik?

Ik ken ergens wel de voordelen van "niet gehinderd door enige kennis", maareuh een apparaat modificeren terwijl het meten van een potmeter niet lukt?

Je moet de stelpotmeter uit circuit meten, dus uitsolderen. Dat zou ik sowieso doen als je deze functie extern wil maken, al kan je ook met parallel geplaatste potmeters gaan klooien. Voordat je de stelpot uitsoldeert, eerst kijken of de stelpot over zijn hele bereik functioneel en met name veilig voor gebruik is. Is dit het geval, dan de stelpot uitsolderen, helemaal naar 1 kant draaien, en tussen het middelste pootje en een ander pootje meten. Meet je 0 ohm, dan tussen het middelste pootje en het andere andere pootje :). Vaak staat het ook ergens op de stelpot zelf al, maar goed. Gelijkaardige waarde en verloop (lin/log/antilog) in gewone pot kopen, pootjes verbinden, klaar.

Als het volledige bereik niet geschikt was voor gebruik, wordt het wat ingewikkelder. Dan kan het zijn dat je bv nog een weerstandje in serie moet zetten om ongewenste/gevaarlijke situaties richting 0 ohm te voorkomen.

Klinkt ie een beetje?...in de handel doet ie niet veel..maar hij lijkt me erg cool.

Ik vind zelf alles tof klinken behalve de bassdrum.

nou gooi je bd dan maar eens door een mooie eq klinkt echt heel dik ik vind het een superbak de hihats zijn aleen zeer appart de claps,snares,toms en bassdrum vind ik tegek
best leuke sequencer ook

ff ontopic
plutonique heeft er als het goed is mods voor gedaan mischien dat daar aan te komen is via ah mailing

Ik dacht altijd een gelijke aan de 606..maar de KPR77 blijft een beetje hangen tov de 606 of zo..hij lijkt minder populair.

ik heb zelf mijn 606 weg gedaa n en kpr gehouden omdat ik hem leuker vind

nou gooi je bd dan maar eens door een mooie eq klinkt echt heel dik ik vind het een superbak de hihats zijn aleen zeer appart de claps,snares,toms en bassdrum vind ik tegek
best leuke sequencer ook

Ik blijf het zo Bof Bof vinden ipv Boem boem. Hihats vind ik daar in tegen weer helemaal geweldig :P

Ik blijf het zo Bof Bof vinden ipv Boem boem. Hihats vind ik daar in tegen weer helemaal geweldig :P

Ik hoorde op Youtube idd veel bof bof in een schoenendoos..Maar youtube is notoir slecht van geluid dus dat is geen maatstaaf. Kan me voorstellen dat EQ wat licht zou kunnen werpen op de zaak!!..

Ik denk dat de sequencer van de TR606 van grote invloed is geweest op de huidige prijs.
Die handige stepsequencer ontbreekt op de KPR77.

Verder wel een leuke drumcomputer vind ik.

Ik denk dat de sequencer van de TR606 van grote invloed is geweest op de huidige prijs.
Die handige stepsequencer ontbreekt op de KPR77.

Verder wel een leuke drumcomputer vind ik.

Waar anderen die stepsequencers super vinden vind ik het wel best als ie ontbreekt. Ik vind inraggen op gehoor ook prima!

O ja heeft ie seperate outputs?

neen maar wel apparte uit waar snare en clap.

inderdaad sequencer van 606 is overzcihtelijk en het feit dat 606 kan wisselen tussen write en play overtreft op dat gebied iedere drumcomputer uit de 80s (niet het geluid he :) ).

die toms hebben zo'n lekkere bijklank ! zo iets van 'proe' inplaats van 'poe'.

love it allso in combination met de sakata die ik heb.

Back