[DIY] Korg KPR-77 mods

Hier de schema's van het ding in PDF.
Wie weet hoe ik individuele outputs voor BD en HH op dit bakbeest kan bouwen?

Mijn dank is groot
:halleluja

Attachments

• KPR-77_Schematics.pdf
    319,1 KB · Bekeken: 144
Als je dat zou willen doen.........Heel graag:okdan:

Ik vindt het namelijk wel een beetje jammer dat dit, in mijn ogen leuke en (jawel hoor) eenvoudig te programmeren bakkie, geen aparte outputs heeft.

dus kom maar op!
:doei:

ja als ik het schema en de uitleg hierboven lees DENK ik dat ik in het schema van de KLM 416 moet aftappen vanaf de regelbare weerstanden ter plaatse van het pijltje (dus het middelste pinnetje?).

En zoals ik al zei; DENK ik het. En denken is eigenlijk liegen dat ik het geloof.

Hmmm als je dat geneens uit het schema kan halen.....:P

Dan help ik toch een stukje.

Heb een voorbeeldje gemaakt van 4 van de geluiden.
kpr_mods.JPG

Ik denk dat je de CLP en CY tegelijk kan laten horen met de individuele outputs,
je hoort ze dan uiteraard altijd op hetzelfde moment. (aangezien ze een trigger delen)

Groet en veel soldeer plezier,
Maarten

Dan help ik toch een stukje.

Heb een voorbeeldje gemaakt van 4 van de geluiden.
Bekijk bijlage 53786

Ik denk dat je de CLP en CY tegelijk kan laten horen met de individuele outputs,
je hoort ze dan uiteraard altijd op hetzelfde moment. (aangezien ze een trigger delen)

Groet en veel soldeer plezier,
Maarten

Je bent te goed voor deze wereld Maarten.:okdan: Hoe is je 606 rack eigenlijk gevorderd?

ps. als je volume controle wil integreren in je ind. outs. Soldeer dan de wiper los en verbindt deze met een schakelende jack. Dus wiper los, draad van wiper naar tip jack, draad van schakelende pin jack soldeer je naar het gat wat in de pcb is achtergelaten door de wiper.

Dan heb je ook volume controle op je ind. outs!!

Jullie zijn snel!
Ben nu niet thuis maar zal misschien van het weekend aan de gang kunnen gaan. Is goed te doen lijkt me. En die volumecontrole neem ik uiteraard ook mee.

Thanks alot!

Volgens mij snap ik het toch niet helemaal. Met name dat stukje van die geschakelde jack waar ik nog nooit van heb gehoord. Ik heb soortgelijke jacks op internet wel weten te vinden (denk ik), zie:

http://www.fullcompass.com/product/353629.html

Ik heb wel een mooie paint-tekening ervan gemaakt}:|:

url]

Wat doe ik niet goed? Of klopt het zo wel (lijkt me niet door die wiper aan de sleeve te maken maar ik zie maar twee pootjes)?

en jaja, ik ben student :geslaagd: productontwerpen en dus geen electronicus...

Laatst gewijzigd:
Tjow, ik heb nu de Bassdrum als individueel, heb ik de START/STOP output voor gebruikt (gebruik ik toch niet). Volumeregeling werkt ook mooi alleen nu heb ik de bassdrum ook nog in de L&R mix zitten. Op zich is dat denk ik niet zo'n probleem als ik bijvoorbeeld een distortion over de aparte BD ga zetten, zou het wel?

Tjow, ik heb nu de Bassdrum als individueel, heb ik de START/STOP output voor gebruikt (gebruik ik toch niet). Volumeregeling werkt ook mooi alleen nu heb ik de bassdrum ook nog in de L&R mix zitten. Op zich is dat denk ik niet zo'n probleem als ik bijvoorbeeld een distortion over de aparte BD ga zetten, zou het wel?

top ! :okdan:

Dit klinkt als een grappig apparaatje. Heb al een Dr-110 (en een 606). De clap van de KPR, is dat een beetje DR-110 stijl?

Verder lees ik veel dat het goed met Korg synths werkt qua triggeren met de toms. Ik heb zelf een MonoPoly dus... is de lol dan vooral om de arpeggiator te triggeren?

Dit klinkt als een grappig apparaatje. Heb al een Dr-110 (en een 606). De clap van de KPR, is dat een beetje DR-110 stijl?

Nope de clap uit de 110 is ongeveer dezelfde als die uit de 909...
Boss -> Roland zelfde familie....Korg dus niet.

Ik wil de mijne wel ruilen tegen je MonoPoly. ;)

De trigger outs zijn hetzelfde als op je 606 volgens mij alleen dat Korg (en Yamaha) op dezelfde snelheid loopt als je Monopoly en je 606 niet. (dubbele snelheid geloof ik).
But correct me if i'm wrong, de dr110 heb ik nooit gehoord eigenlijk...want ik ben namelijk nogal n00bish...

De claps en de toms vind ik persoonlijk wel lekker klinken!

korg kpr 77 met monopoly is heaven

hier een filmpje op de vorige pagina vind je helemaal vanonder een filmpje waar de triggers van de kpr 77 worden gebruikt om de monopoly te triggeren

als ie op flam staat geeft ie ook een flam achtige trigger door, dus als mono op individu arpeggio staat slaat ie altijd één stap over.

@romanlouis - Sounds fun! OK nou ja modden zou ik heel graag willen (kunnen) maar ik ga er als NOOB maar niet aan beginnen... die suffe kick zou wel aangepakt mogen worden van mij, magoed een 909 style kick zal het toch nooit worden ook niet na wat modden. Ik zal hem dan denk ik primair als trigger gaan gebruiken voor de MP, met als bonus nog wat leuke geluidjes.

@romanlouis - Sounds fun! OK nou ja modden zou ik heel graag willen (kunnen) maar ik ga er als NOOB maar niet aan beginnen... die suffe kick zou wel aangepakt mogen worden van mij, magoed een 909 style kick zal het toch nooit worden ook niet na wat modden. Ik zal hem dan denk ik primair als trigger gaan gebruiken voor de MP, met als bonus nog wat leuke geluidjes.

Hmmm je kan ook een dikke kick uit die Korg krijgen hoor.....in de 606 zit ook al bijna een 909 kick. Je moet alleen even weten wat je moet ombouwen.:eureka:

Back