[DIY] Korg KPR-77 mods

Waar anderen die stepsequencers super vinden vind ik het wel best als ie ontbreekt. Ik vind inraggen op gehoor ook prima!

Mee eens, maa rik vind de sequencer ook wel erg handig. Vooral voor als je snel ff iets anders wil aansturen met de trigger outputs

Vind de KPR's hihats mss wel mooier dan die van de 606.
Ze klapperen meer in plaats van het gesis van de 6.

Ook mee eens.

de kpr heeft overigens wel een step sequencer hoor maar niet zo direct als de 606 wat ik overigens niet helemaal begrijp aan de kpr.... waarom heeft hij stereo uitgangen?>>? iemand een id

waarom hij stereo uitgangen heeft weet ik niet maar geluiden zitten ana verschillende kanten om (denk ik) een meer realistisch beeld te scheppen (een hihat hoor je bvb als je vlak voor een drumstel staat ook alleen rechts- links als je er achter zit)

'k vind die step sequencer van de kpr 77 overzichtelijk maar natuurlijk niet even snel als een 606

de kpr heeft overigens wel een step sequencer hoor maar niet zo direct als de 606 wat ik overigens niet helemaal begrijp aan de kpr.... waarom heeft hij stereo uitgangen?>>? iemand een id

Kan je wat pannen??? gooi eens een balletje op..

KPR77 is ook erg fijn om je MonoPoly te triggeren. Of iets anders van Korg. Met 'n Roland 'n Korg triggeren gaat immers nie zo lekker door verschillend opbouw van trigger. Ik gebruik de snare erg veel. Niet zo clean als de meeste...

En nog 'n plus: hij werkt op batteryen!

indeed kpr 77 en monopoly te samen is super de maks. is zowat mijn standaard setup geworden de laatste twee weken.

waarom hij stereo uitgangen heeft weet ik niet maar geluiden zitten ana verschillende kanten om (denk ik) een meer realistisch beeld te scheppen (een hihat hoor je bvb als je vlak voor een drumstel staat ook alleen rechts- links als je er achter zit)

'k vind die step sequencer van de kpr 77 overzichtelijk maar natuurlijk niet even snel als een 606

is dat zo? dus je hihats gaan via een andere output als je toms waneer je de stereo outputs gebruikt? (en nee je kan ze niet pannen ralph)

haha ok appart waarom dat als ik vragen mag? omdat je hoofd telefoon op heb? (wat het meest voor de hand liggend is)

Ik heb mijn kpr gemod... het is niet helemaal geslaagd vind ik zelf...
Hij heeft er wat klank bij gekregen maar is ook wel iets verloren... ik heb hem al een tijdje niet gebruikt ik zou even moeten kijken wat het ook al weer was...
het tofste was iig dat ik de 'krak' in de snare en clap nog hoger kon krijgen waardoor het echt een superharde snare wordt... maar de kpr77 heeft zoiezo al wel zo'n beetje de beste electrosnare die er is

vrijdag toevallig ook een filmpie gemaakt waar de kpr in mee speelt

firstman sq01 mits je het over mijn filmpje hebt

Back