experimenteel trackie

Leuk experiment, maar ik vind 'm iets te eenzijdig. Die zweverige synth op de achtergrond blijft maar herhalen en doet alleen maar z'n eigen dingetje, net als die "ratels". Misschien zou het mooi zijn als er iets meer "dialoog" tussen de instrumenten zou ontstaan en daarin wat afwisseling/meer gelaagdheid zou komen door nieuwe instrumenten die ingezet worden.

Hee dankje voor jullie reactie. dat de track wat eentonig heb ik eigenlijk een beetje met opzet gedaan. wou eens een lekker abstract trackie maken. afwisseling zou de track wellicht meer toegankelijk kunnen maken en dat was niet mijn doel. Had het een en ander op youtube bekeken met de zelfde stijl en vond dat zelf eigenlijk wel cool. De video zal het wellicht wat verlichten maar dat er afwisseling in zat neeeen hahaha maar soms kan dat best wel cool zijn.

Ben nu bezig met mijn nieuwe track en ben van plan daar wel meer afwisseling in sounds in te maken.
hadden jullie mijn vorige post al gezien??
http://home.planet.nl/~fran1288/noofeletapa.mp3

hee geschirrspüler leuk je weer eens te horen was een tijdje niet online geweest heb je zelf ook wat nieuw werk?

thanks gasten:biertje:

Ieder z'n ding natuurlijk :)
Die vorige post had ik niet gezien, ik vind 't wel een interessant nummer, vooral tegen het einde aan. Niet echt iets dat ik normaal voor de gezelligheid zou opzetten, daar is het natuurlijk ook niet voor bedoeld neem ik aan, maar door de sfeer zou het wel passen bij een spannend computerspel of een (animatie)film ofzo.

Morge daylife,
Leuk dat je de track hebt geluisterd. Moet zeggen dat die track wel wat toegankelijker is. Wellicht dat ik hem nog gaan aanpassen maar ben momenteel druk bezig met mijn nieuwe track. Zal hem met een beetje geluk volgende week kunnen plaatsen wordt wel technische maar wel toegankelijker.
Heb je zelf muziek ben eigenlijk wel benieuwd wat voor stijl jij creert.

Greetz en alsvast een goed weekend
Metroid

Tja, om eerlijk te zijn...de gebruikte geluiden en elementen passen eigenlijk niet echt bij elkaar, vullen elkaar niet aan in de mix.
De synth op de achtergrond klinkt niet 'vol' genoeg en kabbelt gewoon repetitief verder en dat is een beetje jammer.
Niks mis met experimenteel en minimalistisch, maar deze track heeft nog even wat aandacht nodig.

[Sorry, ik weet het, ben een beetje kritisch (zeker voor iemand die zelf nog geen enkele track afgewerkt heeft)]

Ben benieuwd!
Ik heb zelf een aantal dingen gemaakt die niet echt noemenswaardig zijn. Ik ben nu bezig met een nummer dat zo goed als af is, begin volgende week ga ik er een paar dagen goed voor zitten zodat het hopelijk wel gaat lukken een keer een fatsoenlijke mix te maken :)
Hele toegankelijke muziek, het hangt een beetje tussen doorsnee-dance en Air in. Wil graag wel wat experimentelers gaan doen in de toekomst, maar ik was een hele tijd geleden begonnen aan twee soortgelijke tracks en die wil ik toch graag eerst afmaken, ook al is 't een beetje uit de catagorie "dertien in een dozijn". Je ziet de eerste hier wel verschijnen in de loop van de volgende week.

AngeFragile, een beetje kritisch is juist goed! Zonder kritiek komt niemand een stap verder..

Thanks AngeFragile hee vind het niet erg hoor zoals daylife al zegt als ik geen kritiek had willen hebben had ik de tracks niet op het synthforum geplaatst.En door kritiek kunnen mijn tracks weer groeien.
Ik vind het juist leuk om de meeningen van andere te horen. Dat deze track niet voor iedereen is is wel duidelijk haha.
Muziek klinkt bij iedereen anders in de oren. Ben nu bezig met een ander track zal wel weer appart worden maar meer toegankelijk is mijn doel.
Luister momenteel naar de CD Quaristice (Autechre) wauw wat een cd als je van experimentele soundscaps houd en lekker abstracte beats dan moet je deze gaan luisteren. (Overigens mijn favorite electro duo OOIT :-)))

Ben altijd een beetje bang om iemand die creatief bezig is op zijn/haar hartje te trappen. In die zin...ik begrijp hoe moeilijk het is om leuke muziek te maken. Je stopt er toch veel moeite en energie in. En kritiek is inderdaad nodig om verder te ontwikkelen, helemaal mee eens, maar kritiek van een muzikale n00b is toch weer anders dan dat van een ervaren muzikant...

Nou, in ieder geval benieuwd naar je nieuwe track :)

Ik vind het concept best cool in ieder geval. Een paar leuk aparte geluiden in elkaar gefreakt ook! :P En dat het nogal monotoon is lijkt me bij deze track niet zo'n probleem.

Ik ben het wel met anderen eens dat de mix/samenklank niet zo sterk is. Ik neem aan dat die pad op de achtergrond moet dienen als een soort rustige basis om aan vast te houden terwijl de rest piept en knarst - maar om dat te laten werken vind ik 'm te weinig bij de rest passen (tis supervredig!). Een wat vuiler/krakender geluid (flink veel phaser ook?) zou dan helpen denk ik! Dat snare-achtige geluid uit je percussie mag van mij ook prominenter, om het meer als geheel te laten klinken. En misschien de laatste halve minuut nog wat meer freaken om het interessant te houden (dit is een ander punt dan de monotonie!); ik heb nu het gevoel dat je eigenlijk wel klaar was qua ideeën, maar de track toch maar een tijdje gerekt hebt om 'm niet te kort te laten zijn - waarop dan wel weer een heel abrupt einde volgt.

Dus wat mij betreft: goed concept, maar heeft nog net wat meer tijd nodig! :)

hee geschirrspüler leuk je weer eens te horen was een tijdje niet online geweest heb je zelf ook wat nieuw werk?
denk van niet, ben eigenlijk zo goed als gestopt met zelf muziekmaken tegenwoordig...

binnenkort wel wat gaan experimenteren met puredata :)

Thanks cheimoon heb je soms meegekeken toen ik bezig was hahaha je theorie klopt wel een beetje wat betrefd die snar ik was eigenlijk een beetje voorzichtig om hem prominenter in de mix te zetten en een goede maat van mij begon ook al over een vettere synth en ook hij vond het concept erg cool. Ik zal eff kijken of ik vannavond er een andere synth onder kan leggen dus wel dezelfde klanken maar wel een wat rauwere sound wellicht is het wat.
De snar zal ik ook aanpassen en proberen het einde kapot te maken :-))

Mijn nieuwe track zal ook wel wat ideeen van deze track overnemen maar hopenlijk weer wat beter.

-------------

ZOnde geschirrspüler vond je muziek erg cool jammer maar muziek luisteren van ander is ook leuk. Mijn track kom er snel aan.

Goet weekend allemaal

Metroid

Back