Midi in logic

plug-in

Ingeburgerd
ik zit al een tijdje met een paar vragen en zelfs google en de zoekfunctie op het forum hebben niet geholpen. misschien omdat het antwoord te voordehandliggend is.
ik heb een novation x-station en zou graag mijn microkorg via midi opnemen.
als ik dit doe, wordt er wel midi opgenomen, maar die wordt alleen afgespeeld wanneer ik mijn boxen in de microkorg steek. en is het normaal dat wanneer je op een ander spoor een ander geluid wilt gebruiken je eerste spoor ook van programma veranderd? en wanneer je tevreden bent met je opgenomen midi, moet je hem dan als audio opnemen? zoja, hoe doe je dit dan?

ik heb de handleiding van logic helemaal doorgelezen maar dat niet al mijn vragen beantwoordt.
daarom is dit mijn laatste poging.
zou leuk zijh moest iemand mij kunnen helpen, want ik veronderstel dat dit vrij voordehandliggende vragen zijn.
dankuwel

ik zit al een tijdje met een paar vragen en zelfs google en de zoekfunctie op het forum hebben niet geholpen. misschien omdat het antwoord te voordehandliggend is.
ik heb een novation x-station en zou graag mijn microkorg via midi opnemen.
als ik dit doe, wordt er wel midi opgenomen, maar die wordt alleen afgespeeld wanneer ik mijn boxen in de microkorg steek.

Dat klopt idd, je speakers moeten aan de Microkorg zitten of je moet je Microkorg aan je geluidskaart hangen.

en is het normaal dat wanneer je op een ander spoor een ander geluid wilt gebruiken je eerste spoor ook van programma veranderd?

Dat kan idd, als je 2 midi sporen met elk een ander geluid naar je Microkorg stuurt werkt dat idd niet. Dat komt omdat de Microkorg maar 1 part (audiobron) heeft. Wil je 2 verschillende geluiden, dan zul je eerst het eerste spoor in audio moeten opnemen zodat de audiobron wer vrij is voor het andere spoor.

en wanneer je tevreden bent met je opgenomen midi, moet je hem dan als audio opnemen? zoja, hoe doe je dit dan?
ik heb de handleiding van logic helemaal doorgelezen maar dat niet al mijn vragen beantwoordt.
daarom is dit mijn laatste poging.
zou leuk zijh moest iemand mij kunnen helpen, want ik veronderstel dat dit vrij voordehandliggende vragen zijn.
dankuwel

In de manual staat echt wel hoe je van een midi track een opgenomen audio track maakt.

dus

Het makkelijkst is om een software instrument aan te maken en als I/O "external instrument" (of iets in die trant) te kiezen. Daar heb je geen last van EN een midi EN een audio spoor maar kun je de midi gewoon behandelen als zijnde een software instrument track.

Het makkelijkst is om een software instrument aan te maken en als I/O "external instrument" (of iets in die trant) te kiezen. Daar heb je geen last van EN een midi EN een audio spoor maar kun je de midi gewoon behandelen als zijnde een software instrument track.

Dat is handig voor software ja....

Back