Welke PCMCIA cards bij de Nord Lead 2?

Mensch-Maschine

:mekanikal:
hey

Ik heb niet zo lang geleden een Nord Lead 2 gekocht. Ik vroeg me af welke PCMCIA cards erin gaan. Kan ik ze gewoon bij een muziek winkel halen, of zijn het gewoon computercards die overl te koopt zjin. En hoeveel kosten ze eigenlijk?

thanx:
Marcin

het zijn al wat oudere kaarten, 640 of 64 kb zoiets, en niet zo makkelijk te krijgen. musicstore in keulen heeft ze voor 80 euro nieuw (mitsubishi) en er is een jongen in duitsland die dezelfde kaarten nieuw aanbiedt, af en toe, voor 50 euro.
(op de bekende duitse sites)

Ik heb een originele clavia PCMCIA card besteld en daar zitten reeds klanken op die je kan vervangen door eigen creaties.

http://www.clavia.se/nordlead2/accessories.htm

vanf nordlead 3 is er geen card slot meer voorzien omdat hij 1024 klanken kan memoriseren.

Ze zijn wel redelijk duur, maar met èèntje heb je meer dan genoeg (enfin ik toch) en normaal moet je ze nog kunnen bestellen dacht ik...:confused:

Origineel geplaatst door Prophet
Ik heb een originele clavia PCMCIA card besteld. Ze zijn wel redelijk duur

Ben wel nieuwsgierig hoe duur? In feite is zo'n kaartje hetzelfde als de blanco battery-backed kaartjes die worden verkocht, maar dan met een clavia stickertje. de originele clavia bankjes download je, en zet je er zelf op.

Ben wel nieuwsgierig hoe duur? In feite is zo'n kaartje hetzelfde als de blanco battery-backed kaartjes die worden verkocht, maar dan met een clavia stickertje. de originele clavia bankjes download je, en zet je er zelf op.

Ik denk dat je misschien kunt gelijk hebben, in principe is het dat ook denk ik. De vraag is eigenlijk; kan je ze(of moet je ze) zelf formateren en hoe groot mag ze qua geheugen maximum zijn of gaat het enkel met hun kaarten ?? allemaal vragen waar ik ook geen antwoord op heb.

Ik heb er alvast èèntje voor je opgezocht bij http://www.thomann.de
of beter

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-132558.html

Dat is er èèntje voor de nord 2 niet voor de Nord 1 ( ook al een verschil??? clavia zet ze toch apart in hun brochure...?)

Als het dat is wat je zoekt dan is 85 euro niet zo overdreven duur, heb de mijne zeker 125 euro betaald dacht ik.

hhhmm,
85 euro is inderdaad nog wel te doen. Waarom hebben ze eigenlijk geen intern geheugen geplaatst in deze bakken.
Konden ze er meteen echt legendarische instrumenten van maken.

Waarom hebben ze eigenlijk geen intern geheugen geplaatst in deze bakken.

Dat heb ik mij altijd ook al afgevraagd.
Het heeft geduurd tot Nord Lead 3 eer er wat schrijfgeheugen voorhanden was. Heb me daar wel nooit echt heel hard aan gestoord, na ieder nummer doe ik toch steeds sysex dumps van elke klank in de betrokken song (van elke synth) en deze worden bij mij mee (gemute) weggeschreven in die .all file van die song in cubase. Moest je dan ooit die klank perse terugwillen later bij remixen of wegens de ultieme aanvulling in een opwelling voor latere nummers, dan kan je em altijd even oppikken in die betrokken .all file van cubase.*D

40 plaatsen zijn redelijk krap in de Nord 1 ik weet niet in N2 ? maar met zo'n kaart zit je idd wat comfortabeler...

:biertje: :biertje:

heb dus maar een originele kaart gekocht, belachelijk duur.
Nu kan ik gelukkig wel de drumkits en extra saven. Handiger voor livesets en sneller werken dan mididumps.
Ik vindt het waardeloos van Clavia dat dat dat er niet standaard op zit, pure geldklopperij.
Volgens mij is het enige verschil tussen kaart 1 en 2 dat het andere patchdumps zijn.
Ik kon trouwens geen geschikte pcmcia kaart bij een pc-zaak vinden is waarschijnlijk te ouderwets net zoals veel in muziekbizzniz qua opslagmedia e.d.

natuurlijk blijft het een leuk synthje.
fijn te bedienen ook,
mazzl,
social
:gaap:

Origineel geplaatst door Social Narcotic
belachelijk duur, pure geldklopperij.

Ik moet ineens denken aan die keer dat mijn nordlead kapot was (een ic-tje dat o.a. in oude ibm's werd gebruikt); clavia/ thunissen verwisselde alleen het complete bord, kosten ruim 800 gulden. zelf vervangen ze dan het ic-tje (dat ze niet aan electrocare wilden leveren) en hoppa: weer een nieuw bordje. uiteindelijk hebben ze toch het ic-tje (gratis) opgestuurd aan electrocare, maar pas toen ik zei dat ik ...enfin dat doet er niet toe.

Inderdaad: leuke spullen, maar pittige aftersales service ideeën

citaat:
Origineel geplaatst door Social Narcotic
belachelijk duur, pure geldklopperij.

Ik moet ineens denken aan die keer dat mijn nordlead kapot was (een ic-tje dat o.a. in oude ibm's werd gebruikt); clavia/ thunissen verwisselde alleen het complete bord, kosten ruim 800 gulden. zelf vervangen ze dan het ic-tje (dat ze niet aan electrocare wilden leveren) en hoppa: weer een nieuw bordje. uiteindelijk hebben ze toch het ic-tje (gratis) opgestuurd aan electrocare, maar pas toen ik zei dat ik ...enfin dat doet er niet toe.

Inderdaad: leuke spullen, maar pittige aftersales service ideeën

Dat wist ik al lang dat dat pure afperserij was, dat kaartjesgedoe, ik heb zo èèn aangeschaft samen met die uitbreiding van 8 stemmen (N1 = nu 12 stemmig) 4 was iets te weinig. En omdat dat slot daar anders toch maar aanhing voor piet snot heb ik er maar een kaartje bij besteld ook.

Maar dat voorval van Leo met dat ic'tje... amai, dat slaagt wel alle records!:(

hee,dat idee van die cubase heb ik nog niet over nagedacht,misschien is dit wel okee om uit te proberen. Al vind ik het toch een beetje onhandig. Vooral live wil ik meer backups. Na dat verhaal van die reperatie,ga ik maar uitkijken dat ik mijn NL2 niet probgeluk ergens tegenaan ga soten. Als mijn ouders mij wel eens helpen met verhuizing zorg ik altijd dat ik mijn gear zelf draag. Mensen die er niks van weten denken maar dat het stomme speelgoed is en zitten met hun vieze klauwen aan de knoppe on te draaien terwijl de machine uit staat, draaien aan de mod wheel,etc,etc..Ze weten niet dat mijn NL2 ook een ziel heeft, dat het ook pijn kan voelen en dat het ook meehelpt in mijn dageljikse problemen (?)....enfin,ik weet nu in ieder geval waar ikgeveer naar een card moet zoeken

Heb nog eens nagezien ivm capiciteit enzo:

S-RAM 64 Kb battery packed Memory card

dat zijn 3 banken van 99 klanken extra - tussen elke bank nog wat drumkits - en dan performances? dat weet ik al nimeer wat dat ze daar willen mee zeggen.(4 klanken tegelijk in elk slot?)

Dat voor de nord lead 1 dus

Assembled in Taiwan :o: (made in ..... ? nog ergens goedkoper?)

Je betaald ook voor de klanken die erop staan natuurlijk, er zijn er wel een paar bruikbaar, maar niet veel ze!

Cya

Attachments

• card1.jpg
    card1.jpg
    53,9 KB · Bekeken: 105
Weet je wat je in het vervolg moet doen bij elke ontvangst van goederen??Doe ik nu ook. Gewoon voorzichtig met je stanley knife even het doosje openen met de plakband in je achterzak.

Zending niet in orde of zoiets zoals bij jou nu? Weigeren en Retour met dien handel!

De reden waarom ik steeds aan de postbode betaal en nooit vooruitbetaal voor goederen, voor dat beetje extra rembours heb ik deze luxe.

èèn troost heb je dat er toch niet veel serieus opstaat je kan ook patches van de websites downen en alleen de beste erop knallen. Maar dat spreekt nog niet de werkwijze goed van hoe dat thomann deze verkoopt.:o:

betaalbaar? Tsja, op zich wel, maar als je dan bedenkt dat dit toch wel technologie van heel wat jaartjes oud is die je gewoon voor dezelfde prijs wordt verkocht ligt dat toch wel even anders. 85 euro voor 64 kilobyte geheugen....daar koop je tegenwoordig (PCMCIA) harddisks voor je laptop voor van tientallen gigabytes. Eigenlijk dus gewoon je reinste afzetterij. Die dingen zou je gewoon voor een tientje moeten kunnen bestellen, en da's eigenlijk nog te duur.

Back