vluggertje

Klinkt wat vlak allemaal, zowel de productie als de compositie. Geluid sprankelt niet echt en de drums klinken een beetje GM. De track zelf mist nog een goede opbouw. Nu kabbelt het een beetje voort. Akkoordje komt er een beetje raar in en de reverb op de snare vind ik te.
Kan er helaas nog niet echt positiever over zijn...

thnx voor reactie, liever een eerlijke dan geen, in de auto vond ik t ook wat doffer klinken opeens, ik had de hoge tonen op mn monitoren op max staan mischien daarom, drums komen uit de dmx, over de sound van dat ding ben ik op zich wel tevreden, ik zal nog eens een poging wagen wat meer indruk te maken, kan t zelf best goed aanhoren dus ik kan er nog wel gemotiveerd aan werken denk ik

als ik me treble knop open zet zit er wel genoeg hoog in , vindt ik altijd moeilijk met mixen om ruimte over te laten voor de treble knop.
en dan vindt ik hem voor een 192 kbs mp 3 wel een mooie sound hebben

liever dit dan die digitale sparkle :(

thnx turtel, ik ga er zowieso wat meer treble in gooien, ff kijken of t dan wat frisser wordt

drums vind ik wel redelijk op zich, maar die rare galm op de snare zou ik weglaten. dat detune trance akkordje zou ik ook vervangen voor iets anders, en dat arpeggioloopje dat er later inkomt verveelt snel, zou ik steeds een beetje veranderen, ook qua klank. speel er een mooie melodie bij, met een lekkere leadsound !

wat heb je allemaal gebruikt voor deze track ?

ben bang dak een hoop commentaar krijg dak niet alles uit mn spul haal als ik hier ga vertellen wak gebruikt heb, maar goed daar gaat ie dan, dmx dus, juno 60 is dat arrpegio dingetje, wat gewoon midi is, offbeat akkoordje en kort piepachtig melodietje is prophet 5 rev2, galm is pcm 90, delay een alesis midiverb, bass is omega en het tapijt is een mks80 rev5, kep alleen de jup8 nog niet ingezet

als ik alles vervang wat je suggereert elektrovolt dan blijft er weinig over ;) maar ik gaat wel aan de slag met al t commentaar, kan er wel wat mee

hehe, tsja die detuned sound vind ik wel mooi, maar het blijft steeds hetzelfde. af en toe wat variatie is al een grote vooruitgang.

soms geeft een heel langzaam bewegende phaser of filter op een instrument al een veel levendigere indruk, misschien ook een idee ?
het is natuurlijk jouw nummer !

is natuurlijk een vluggertje :D

mijn advies is , harder opnemen ,harder afmixen ,geen hoge eq cut en geen galm.
dan gaat die vanzelf meer spetteren , want je hebt nog een hoop headroom over.

kon het niet laten 8Ddeze is harder uitgemixt hij spettert meer en is helderder , beetje hoge eq compensatie ,
snap het zelf ook niet zo , op de een of ander manier klinkt een lage compresie helderder dan hoge ,terwijl je andersom verwacht ,het hoog is wel minder , maar toch wel genoeg aanwezig:confused:

Attachments

• remix-02.mp3
    942,4 KB · Bekeken: 93
Ook een vluggertje moet bevredigend zijn, maar hier merk je toch elke keer weer dat mixen een vak apart is. Ik vind jouw mix meer dan behoorlijk klinken Turtel.

Back