[TR-606] indiv. volume pots doen raar..

oozi

Ouwe rot
'k heb een tijdje geleden individuele outputs op m'n 606 gemaakt. die doen 't prima zolang ik ook daadwerkelijk deze outputs gebruik. maar nou is dat dus niet altijd het geval; soms wil ik ook gewoon de mix out gebruiken voor alle geluiden. en hierbij doet zich iets raars voor; als ik een van de instrument-volume pots helemaal dichtdraai (maakt niet uit welke) dan knijpt hij vanaf ongeveer het 2e streepje tot het begin van de pot (helemaal links) ook alle andere geluiden dicht. zwaar klote dus. want als ik een instrumewnt helemaal dicht gedraaid heb hoor ik dus helemaal nix meer. boven het 2e streepje is er overigens nix aan de hand. en als ik een indiv. output gebruik heeft de pot van dat instrument ook geen invloed meer op de andere instrumenten.

nou de vraag; weet er iemand hoe dit komt en hoe ik dit opgelost kan krijgen? voor de mod deed 'ie het nl. niet...
zelf dacht ik in 1e instantie dat de pots gewoon aan vervanging toe waren, hoewel ik daar nu weer aan twijfel....

aiaiai oozie toch... tsss. toch weer zelf 't net op om antwoorden te zoeken :) :) :)

Origineel geplaatst door Bas
aiaiai oozie toch... tsss. toch weer zelf 't net op om antwoorden te zoeken :) :) :)

'k denk dat ik alles wat hierover op 't net te vinden is wel al gevonden heb...denk dat ik de multimeter maar 's ter hand moet nemen..alleen eerst ff uitzoeken hoe dat kreng open moet en waar de batterijen moeten..(de multimeter dus....duh)

Het is erg druk messchien kan iemand je nu helpen :) Woont iemand messchien in de buurt bij oozi die er naar kan kijken ?

Origineel geplaatst door marcuuu
Het is erg druk messchien kan iemand je nu helpen :) Woont iemand messchien in de buurt bij oozi die er naar kan kijken ?

dude...
da's aardig van je. maar 't heeft op zich niet zo'n haast hoor; 'k ga vanavond eerst eens een weekje sneeuwplanken (ES-1 mag mee..;))..

Oke ,maar ik ben benieuwd naar de oplossing. Ik heb wel het schema van het project van Geoff Waterston van een 606 een 808 & 909 maken.

Back