8 track bandopnemer

Status
Please reply by conversation.

303zalig303

gebruikte oscillator
Na enkele impulsieve aankopen van bandopnemers heb ik besloten om nu voor een echte goeie te gaan ; 8-track bandopnemer dus :mexico:

Liefst niet (al te) versleten

het merkt doet er niet toe (Revox is een voorkeur)

laat iets weten !

groeten,

roman

ik weet niet hoeveel je uit wilt geven, maar als je een Revox (Studer) wilt, moet je eens kijken naar de A80 modellen. sluit wel een lening af !

veel realistischer is bijvoorbeeld een Fostex Model-80 of een R-8 / E-8

dat zijn fijne dingen.

dankje elektrovolt,
ik zal eens verder zien op marktplaats of kapaza

die studer a80 : rond welke prijs wordt die verkocht ?

merci alvast

Die A80 is duur en hangt ook van de versie af: mkI, II, III, IV, RC... Prijzen varieren ook sterk, maar 500 euro kun je zeker wel op rekenen, en meer (1000+ )is absoluut niet uitzonderlijk. Zijn ook 1/2" en 1" versies van dus kijk daar ook voor uit... 1/2" en 1" tapes zijn stervens duur... En 8 sporen opnemen op 1/4"... kweenie...

Er staat trouwens een mooie Otari MTR15 op marktplaats, 2 track, in Gent, volgens mij 1/4 inch voor 1250 (heb de aanbieder afgelopen week gemaild, maar 't ding is boven mijn budget dus heb niet verder geinformeerd)... Ook staat er een Otari MX5050 8 track, is nu 350 op geboden. Is volgens mij aan de foto te zien 1".

8 tracks op 1/4 inch gaat prima, met mijn Model80 ben ik echt blij, maar hij compresst wel behoorlijk als je hard opneemt. wel op een mooie manier !

en trouwens, ik denk dat die A80's nog wel duurder zijn dan dat Chinetti aangaf, je ziet ze ook bijna nooit.

Tascam heeft ook mooie recorders gemaakt, en die zie je nog wel regelmatig voorbijkomen op marktplaats

en trouwens, ik denk dat die A80's nog wel duurder zijn dan dat Chinetti aangaf, je ziet ze ook bijna nooit.

Inderdaad, ik was wat conservatief, maar 500 moet kunnen, in Amerika gaan 2 track veries nog wel 'ns voor 300... Ik geloof dat er ook zelfs 24 tracks versies van zijn, dus ja... Zag ook dat er in januari een 8 track voor 4000 dollar op ebay US is verkocht. Het is ook maar weer wat een gek ervoor geeft... Sowieso zijn de prijzen van reel recorders een beetje natte vingerwerk. Er zijn mensen die hebben het idee dat het allemaal niks waard is, er zijn er ook die denken dat ze met een philips N7150 goud in handen hebben...

ik heb een tascam 80-8 gevonden wel zonder banden maar wel voor maar 200 euro. Ik hoop dat ik ergens nog banden van 12,7 mm (1/2 inch) vind...
(waarschijnlijk wel)

dank u voor alle hulp !

groeten,
roman

60 euro? Wow, is dat last stock of waren dat soort tapes altijd al zo duur? Zulke apparatuur heeft toch jarenlang bij mensen thuis gestaan.

goed dat ik dan nog banden kan bestellen want zijn ampex banden schilferen !

die tascam heeft toch gewone jack en micro ingangen hé ?
niet zo die midi-achtige ingangen ??

ik denk dat het gewoon tulp aansluitingen zijn.

en check of de koppen goed zijn ! vaak wordt een apparaat goedkoop verkocht als men weet dat de koppen te ver gesleten zijn. dit is namelijk een dure reparatie, als er al vervangende koppen te vinden zijn.

Spoel? Koppen bedoel je denk ik? Moeilijk uit te leggen, denk ik... Koppen kunnen oxideren en/ of gewoon slijten. Geoxideerde koppen kunnen schoongemaakt worden, versleten koppen zullen vervangen moeten worden.
Dat koppen zijn versleten of geoxideerd zijn kun je het beste horen; de hoge frequencties komen slechter door waardoor de opname dof zal klinken.
Ik heb me rot gezocht naar voorbeeld afbeeldingen van versleten koppen, het enige wat ik vond is dit:

worn_cmp1a.JPG

Versleten koppen zijn niet het enige waar je naar moet kijken, kijk bijvoorbeeld ook of de aandrukrol nog goed is, die willen ook vaak slijten. En daarbij heeft iedere recorder ook nog z'n eigen typische constructie problemen... Google 'ns een beetje op jouw type recorder, dan zul je vast wat informatie kunnen opdoen.

Status
Please reply by conversation.
Back