Q vs microQ

Hazes

Vind ik leuk
Hoe zit het met compatibiliteit van patches tussen een grote Q en een micro Q? Iemand wijsheid dan wel ervaring in deze materie? Verlicht mij!
Alvast Bedankt.....

de patches zijn te importeren van Q naar µQ, maar niet in de andere richting.
Uiteraard zijn er verschillen tussen de 2 versies (Q is bv. een stuk uitgebreider qua modulatie), maar daar zal je weinig last van hebben.

ik meen me te herinneren dat de patches inderdaad uitwisselbaar zijn en dat ze voor 95% compatible zijn. Er zijn inderdaad wat verschillen qua effecten en modulatie. Heb zelf de micro q gehad, maar ik vind de grote q echt 10.000 keer lekkerder en intuitiever werken. Hij nodigt veel meer uit :)

Origineel geplaatst door redje
Heb zelf de micro q gehad, maar ik vind de grote q echt 10.000 keer lekkerder en intuitiever werken. Hij nodigt veel meer uit :)

Kun je nagaan als je een Q keyboard zou hebben ipv de rackversie.... da's pas ècht lekker 8)

Even over die compatibiliteit. Check ff de Waldorf-site of het archief van het forum (o.a. te vinden op midiwall.com), er zijn een aantal hele handige sd-adapters, bankmanagers etc te downloaden.

die stap van q rack naar q keyboard heb ik ook nog overwogen ja, maar voor dat geld wat ik er moet bijleggen, denk ik dat ik liever toch een nieuwe synth erbij koop :confused:

Patches zijn inderdaad redelijk compatible. Toch moet je soms nog best wel wat sleutelen voordat het goed klinkt. Sowieso zijn er klanken zat te vinden specifiek voor de MicroQ. Doet me direct denken aan een belofte van me, ik zou nl. nog eens een paar patches uploaden.

Binnenkort maar eens doen dan ! :engel:

Origineel geplaatst door redje
die stap van q rack naar q keyboard heb ik ook nog overwogen ja, maar voor dat geld wat ik er moet bijleggen, denk ik dat ik liever toch een nieuwe synth erbij koop :confused:

Je hebt misschien ook wel gelijk, prijsverschil is behoorlijk fors. En als ik je gearlijst zo bekijk, denk ik ook dat je niet echt een keyboard-mens bent. Ik wel.

Ja lekker ouderwets 'toetsenrammen' dus ;)

Re: Q vs microQ

Origineel geplaatst door Hazes
Hoe zit het met compatibiliteit van patches tussen een grote Q en een micro Q? Iemand wijsheid dan wel ervaring in deze materie? Verlicht mij!
Alvast Bedankt.....

alreeds beantwoord, maar even tussendoor - de user soundsets en de waldorf soundsets worden voor zowel de micro als de 'big' q uitgegeven. ik heb een micro gehad en deze verkocht om er vervolgens een q rack mee te betalen. de q patches worden gewoon door de micro geslikt, maar er kunnen vreemde resultaten optreden met spul zoals tap delays, sommige reverb-instellingen en ppg filter settings. ook zul je merken dat, als je een q zou mogen ontvangen, het stukken prettiger is voor een hoop geluiden dankzij de effecten.

Origineel geplaatst door Cozko
Kun je nagaan als je een Q keyboard zou hebben ipv de rackversie.... da's pas ècht lekker 8)

Die heb ik dus:okdan: Maar ik ben bezig 'm te verkopen vanwege het feit dat hij niet echt mobiel is. Wil er een rack of een micro voor terug kopen.
In ieder geval bedankt voor de tips allemaal.

groet!

Origineel geplaatst door Hazes
Die heb ik dus:okdan: Maar ik ben bezig 'm te verkopen vanwege het feit dat hij niet echt mobiel is. Wil er een rack of een micro voor terug kopen.
In ieder geval bedankt voor de tips allemaal.

groet!

hee Hazes

check je PB !!

Back