Mixers in een studio

Groovin'

Nieuwkomer
Hallo,
Ik had even een vraagje. In studio's zie je vaak dat men de softwaremixer bediend via een analoge mixer, wat zijn hier de voordelen van met welke ingangen worden ze dan verbonden?
Grtz, Groovin'

Een analoge mixer kan geen softwaremixer bedienen of het moet een hybdrid zijn d.w.z., een mixer met analoge componenten en een digitale sectie waarmee je een softwaremixer kunt aansturen.

Voordelen zijn er niet. Je maakt je softwaremixer er niet analoger mee. Het is alleen duurder door die analoge parts en het feit dat hij hybride is.

Mocht je je softwaremixer hardwarematig aan willen sturen, zijn er zat controllers die je voor weinig kunt kopen die dit voor je doen.

Tom

Het is maar wat je "voor weinig" vindt.

2806_mcontrol_expanded.jpg

wat die Mackie kan, kan een Behringer BCx2000 waarschijnlijk ook, alleen voor veel minder geld.

wat die Mackie kan, kan een Behringer BCx2000 waarschijnlijk ook, alleen voor veel minder geld.

Kan je wel zeggen, maar die Mackie ruist niet zo erg als die Tehringer. :W

Ik ging ervan uit dat de TS 2 dingen door elkaar haalde en eigenlijk gewoon een 100% MIDI controller bedoelde (zoals de BCF2000 bijv)... Zo niet dan heeft Fuse idd gelijk... :biertje:

'k Vond het grootste nadeel van de BCF2k eigenlijk dat de faders niet touch sensitive zijn.

Wat overigens niet wil zeggen dat een behringer niet doet wat je wil. Het is maar net waar je het apparaat voor nodig hebt en wat je eisen zijn.

Welke messages zend de mackie meer uit dan de bcf dan?
Weten we dat ook gelijk weer.
Of bedoel je gewoon de transport controls?
domme vraag misschien

Welke messages zend de mackie meer uit dan de bcf dan?
Weten we dat ook gelijk weer.
Of bedoel je gewoon de transport controls?
domme vraag misschien

zonder echt ervaring te hebben met beide toestellen of specs te weten,
ik denk:
die mackies zullen een veel hogere en nauwkeurigere resolutie van de faders hebben..
de kwaliteit zal ook wat hoger liggen.. met digitale faders kan dit zeer belangrijk zijn (ivm verspringen), hangt er vanaf waarvoor je het gebruik en hoe fouten opgevangen worden uiteraard..

driver mogelijk ook stabieler..
zo gaat dat :yamaha:

Back