Mixers in een studio

Welke messages zend de mackie meer uit dan de bcf dan?
Weten we dat ook gelijk weer.
Of bedoel je gewoon de transport controls?
domme vraag misschien
De behringers kunnen devolgende data versturen:

-Control change
-Program change
-Midi Machine Control
-NRPN
-Note on / off
-Sys ex

De kwaliteit van de componenten van de behringer is gewoon minder dan de mackie. De mackie heeft ook een display, en transport / shuttle buttons en timecode. Ik denk dat ze allebei ongeveer dezelfde soort data kunnen sturen. De mackie is gewoon een stuk profesioneler (en duurder). Je kunt ze wat dat betreft gewoon niet vergelijken.

Als ze beide midi messages verzenden?
Zijn ze dan niet beiden gebonden aan een resolutie van 0 - 127?
I.i.g dank voor uw onderbouwde antwoord. :halleluja
Heeft niet alleen de topicstarter wat aan denk ik

Het zu best kunnen dat die mackie een grotere resolutie heeft. (is mogelijk met sys ex dacht ik. Ik weet dat de faders van een O2R96 V2 bijv. een veel grotere resolutie heeft rond de 24000 of zoiets)

Aan de andere kant, stapjes van 0 tot 127 zijn ook prima. Als je fader bovenin op 0dB staat dan heb je een range van 127 stapjes, dus 128 dB. (is misschien een beetje kort door de bocht maar ik bedoel maar te zeggen dat een resolutie van 127 stappen ook zeer goed bruikbaar is)

Ik vind het jammer dat de mackie faders een soort van easing hebben en rustig op zijn plaats komen. Ik had meer gewilt dat ze echt retesnel tak tak tak op zijn plaats zouden schieten. Beetje jammer of heb ik hier alleen last van?

Zijn ze dan niet beiden gebonden aan een resolutie van 0 - 127?
Midi heeft ook NRPN (2 bytes zeg maar) en sysex waarmee je een hogere resolutie kan halen dan 7 bits. En pitchbend is bijv ook 2 bytes.

Maar als je deze informatie van faders via gewone midi gaat verzenden kan het nog wel eens teveel worden. En kan je rare vertragingen krijgen. Maar als het via een USB kabel gaat dan gaat het in de praktijk meestal wel wat sneller en dan hoef je daar niet zo snel zorgen over te maken.
En wat die mackies betreft heb ik daar zelf nooit iemand over horen klagen dus het zal wel los lopen.

zonder echt ervaring te hebben met beide toestellen of specs te weten,
ik denk:
die mackies zullen een veel hogere en nauwkeurigere resolutie van de faders hebben..
de kwaliteit zal ook wat hoger liggen.. met digitale faders kan dit zeer belangrijk zijn (ivm verspringen), hangt er vanaf waarvoor je het gebruik en hoe fouten opgevangen worden uiteraard..

driver mogelijk ook stabieler..
zo gaat dat :yamaha:

Ja, zonder echt ervaring te hebben met beide. Is er ook onechte ervaring dan, of bedoel je van horen zeggen?

De BCF doet zijn werk prima, en is nauwkeuring en superstabiel. alleen de motors van de faders maken wel aardig herrie. Maar verder prima hoor!

De Mackie zal best veel mooier zijn en meer opties hebben, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.

Back