ries68
Ingeburgerd
Ik ben al een week bezig om te proberen een `normale` opname te maken vanuit mijn minidisc (line out ) naar m`n computer
... het gaat wel , alleen komt er enorm veel ruis en gepiep bij ; als ik echter m`n livesetje er op aansluit (op de computer ) , is er niks aan de hand ...
Ik heb al van alles geprobeerd ; computer wel/niet aarden , liveset wel/niet aarden , minidisc op batterij laten spelen ( zonder adapter ) groundloop isolator er tussen geplaatst ... niks helpt ... wie heeft er een tip voor me ?
( ruismuziekje bijgevoegd )
... het gaat wel , alleen komt er enorm veel ruis en gepiep bij ; als ik echter m`n livesetje er op aansluit (op de computer ) , is er niks aan de hand ...Ik heb al van alles geprobeerd ; computer wel/niet aarden , liveset wel/niet aarden , minidisc op batterij laten spelen ( zonder adapter ) groundloop isolator er tussen geplaatst ... niks helpt ... wie heeft er een tip voor me ?

( ruismuziekje bijgevoegd )

Heb net m`n cd speler op de line in aangesloten en opgenomen ; komt zwaar overstuurd binnen en ik kan het level niet regelen , maar dat zal wel er aan liggen dat het een Aux signaal is . Maar het is nog steeds zo dat ik wel gewoon m`n liveset redelijk op kan nemen . Ik begin wel steeds meer te twijfelen aan de geluidskaart ; is een beetje een gammel ding ; althans de connectoren ...