piep ruis ...

ries68

Ingeburgerd
Ik ben al een week bezig om te proberen een `normale` opname te maken vanuit mijn minidisc (line out ) naar m`n computer :frons: ... het gaat wel , alleen komt er enorm veel ruis en gepiep bij ; als ik echter m`n livesetje er op aansluit (op de computer ) , is er niks aan de hand ...
Ik heb al van alles geprobeerd ; computer wel/niet aarden , liveset wel/niet aarden , minidisc op batterij laten spelen ( zonder adapter ) groundloop isolator er tussen geplaatst ... niks helpt ... wie heeft er een tip voor me ?:)
( ruismuziekje bijgevoegd )

Attachments

• Untitled 67.mp3
    107,3 KB · Bekeken: 89
ai, dat klinkt inderdaad niet best :bekdicht:
ik neem aan dat je het volgende al hebt geprobeerd :
- in de audiomixer van je computer alle volume's dicht behalve die van je
lijn ingang (waar je de md op aansluit)
- volume van je md hoger/ ingang geluidskaart lager
- andere kabel proberen

succes kerel, altijd weer irritant, dit soort problemen

heb ik allemaal gecheckt ... ik begrijp het niet ; klinkt nog slechter dan een oud casettebandje . En het vreemde voor mij is dat ik wel goede opnames kan maken van mijn livesetje ...niks aan de hand :biertje:

ik heb hier nog een geluidsvoorbeeldje ; verschrikkelijk !:confused:

Attachments

• Untitled 75.mp3
    606,9 KB · Bekeken: 91
met koptelefoon op hoor ik geen ruis , tenminste niet de ruis waar ik last van heb ! Ik heb een Sharp mt-270 h minidisc , met als uitgang phones ( is de enige uitgang ) zou het misschien daar aan liggen ?:o:

Je moet het probleem isoleren door alle mogelijke probleempunten te testen

Nu dus kijken of je ingang van je geluidskaart kapot is door hem iets anders dan je minidisk uitgang te voeren.

En er is idd een verschil tussen je normale line out en phones uitgang. Zal met impedancy te maken hebben maar moet volgens mij kunnen.

Maar begin eerste eens je spullen op te noemen. Dit werkt niet zo makkelijk. Dus geluidskaart/computer, minidisk etc .

Ik heb een Mobile AMD Duron (tm) 4 moederboard met een C-media wave device geluidskaart , al wat ouder spul ...:( Heb net m`n cd speler op de line in aangesloten en opgenomen ; komt zwaar overstuurd binnen en ik kan het level niet regelen , maar dat zal wel er aan liggen dat het een Aux signaal is . Maar het is nog steeds zo dat ik wel gewoon m`n liveset redelijk op kan nemen . Ik begin wel steeds meer te twijfelen aan de geluidskaart ; is een beetje een gammel ding ; althans de connectoren ... :)

Ik heb een Mobile AMD Duron (tm) 4 moederboard met een C-media wave device geluidskaart , al wat ouder spul ...:( Heb net m`n cd speler op de line in aangesloten en opgenomen ; komt zwaar overstuurd binnen en ik kan het level niet regelen , maar dat zal wel er aan liggen dat het een Aux signaal is . Maar het is nog steeds zo dat ik wel gewoon m`n liveset redelijk op kan nemen . Ik begin wel steeds meer te twijfelen aan de geluidskaart ; is een beetje een gammel ding ; althans de connectoren ... :)

Aux signaal ? een cd speler is gewoon line hoor .. En heb je iets meer info over die geluidskaart ? is ie onboard ? of pci ? Heeft een aparte mic en line in ? En je moet iig via de windows mixer de ingang en uitgang signalen kunnen regelen.

Maar je zegt dat je output van je mixer wel via de line in van de geluidskaart werkt ? das wel erg vreemd ..

ehh ... sorry van dat Aux verhaal ; ik probeer het voor mezelf te verklaren ( met mijn beperkte kennis van zaken ... )
Die geluidskaart is volgens mij onboard - ik ben er niet zeker van - het type is CMI 9738 . Dat met de windows mixer heb ik onder controle en ja , het is vreemd dat ik vanuit m'n mixer wèl normaal kan opnemen , maar als ik bv de minidisc in de mixer plug heb ik weer die ruis !

Als mixer => pc normaal goed gaat, en minidisc => koptelefoon ook, dan moet het eigenlijk wel liggen aan minidisc => mixer, toch? Dus óf aan de kabel, óf aan waar je 'm op de mixer inplugt.

Lijkt mij...?

ik ga een minidisc van een vriend van me lenen , wie weet is dat ding van mij niet in orde ; lijkt me wel sterk , maar je weet maar nooit ...

mixer=>pc gaat prima . minidisc=>koptelefoon ook prima ( tour de france van Kraftwerk klinkt kraakhelder ) Ik plug de minidisc rechtstreeks in de pc met een nieuwe ( en ook nog vergulde , nou nou ) kabel , dus ik omzeil ook de mixer ... maakt allemaal niks uit ! blijft ruizen en piepen !

het is me nu gelukt om toch een redelijke opname te maken ! Ik heb er een tapedeck tussen gezet en neem het via de monitor op ; dat irritante geluid is nu weg ... maar waar zou het nou aan liggen ?

Back