Phase 26 en Ableton Live

Lav

Nieuwkomer
Hey ik me al kapot zitten zoeken naar het volgende probleem, ookb hier op het forum. Ik heb een Terratec phase 26 geluidskaart en ik werk oa met ableton live. Als ik in live mijn samples beluister of eender wat doe dan klinken ze héél erg distorted, bij mijn instrumenten kan ik via midi maar 1 toonhoogte aansturen. Herkent iemand dit probleem, weet er iemand een oplossing? Bedankt!

Hey ik me al kapot zitten zoeken naar het volgende probleem, ookb hier op het forum. Ik heb een Terratec phase 26 geluidskaart en ik werk oa met ableton live. Als ik in live mijn samples beluister of eender wat doe dan klinken ze héél erg distorted, bij mijn instrumenten kan ik via midi maar 1 toonhoogte aansturen. Herkent iemand dit probleem, weet er iemand een oplossing? Bedankt!

Gaarne wat meer informatie over je configuratie verschaffen.
- Welke configuratie heeft je systeem? (Cpu, ram etc)
- Welk besturingssysteem gebruik je
- Welke versie van Ableton live
- Laatste drivers voore je audio interface geinstalleerd?
- Welk formaat drivers gebruik je? (ASIO/DirectX oid?)
- Welke buffersize heb je geconfigureerd in ableton?

De omscrhijving die je gefet doet mij erg overkomen als een hele berg buffer underruns. Dit is doorgaans driver/ performance gerelateerd.

Configuratie en besturing :

Intel Core 2 Duo processor E6750 (2.66GHz/4MB/1333MHz FSB)
ASUS P5K mainboard met Intel P35 chipset
2 x 1024 MB DDR2 800 geheugen
500 GB WD SATA hard disk 16 MB cache
Windows XP Pro

Versie van Ableton :

6.0.10

Laatste drivers zijn net geinstalleerd...
Formaat drivers : Direct X

de buffersize daar weet ik nix van, ik heb gekeken in ableton en daar staat iets van input 8192 samples en output 4096...

Ik heb wat met de sample rate zitten spelen en nu lijkt alles in orde, kunt ge mij da is uitleggen?

Ik heb wat met de sample rate zitten spelen en nu lijkt alles in orde, kunt ge mij da is uitleggen?

Ten eerste raad ik je aan om ASIO te kiezen als drivermodel (in Ableton). Dat gaat je al veel beter helpen omdat dit drivermodel veel geschikter is voor realtime audio.

Begin dan eens met een buffersize van 512 en probeer een aantal stappen lager tot j je systeem goed kunt belasten zonder dropouts of glitches te krijgen (je heb in ableton in hetzelfde scherm een optie om cpu load te genereren zodat je kunt checken hoe je audio interface het houd onder zwaardere cpu belastingen).

Wat betreft die samplerate....tja...ik heb ook wel eens gehad dat een audio interface op 44.1Khz prima werkte maar op 48Khz echt met geen mogelijkheid goed wilde werken. Zoiets ligt mogelijk toch aan de driver.

Maar zoals gezegd, ASIO dan buffersize van 512 beginnen en kijken ho ver je kunt zakken (lagere buffersize = lagere latency).

Back